Perhepäivähoitajaksi

Olen pyöritellyt ajatusta perhepäivähoitajaksi ryhtymisestä ja törmännyt sellaiseen asiaan että moni ryhtyy perhepäivähoitajaksi vain että saisi pitää omat lapset kotona. Minulla itselläni ei lapsia vielä ole, eikä lähitulevaisuudessa tule. Olen kuitenkin hyvin lapsirakas, lasten kanssa olemisesta on paljon kokemusta sekä energiaa riittää lasten kanssa touhuamiseen. Aion työn ohessa suorittaa myös pph:n tutkinnon, joten sekin asia kunnossa. Mitäs mieltä te lapsettomasta perhepäivähoitajasta ja löytyykö täältä muita?
 
Viereas
Meidän lasten ryhmiksessä oli pph, joka palasi kuuden vuoden mammavapailta(3 lasta).
Eka ajatus lapsettomasta pph:sta olisi siis se että varmaan kohta jää äitiyslomalle..
 
ei todellakaan
Meidän lasten ryhmiksessä oli pph, joka palasi kuuden vuoden mammavapailta(3 lasta).
Eka ajatus lapsettomasta pph:sta olisi siis se että varmaan kohta jää äitiyslomalle..
Niin ja sitten pph jolla on lapsia jää varmaan kohta kotiin hoitamaan niitä kun ne on sairaina ja ja ja ja.

Oikeesti hommatkaa robotit hoitamaan lapsianne jos ette ihmisyyttä kestä.
 
  • Tykkää
Reactions: myy_94
Kuten viestissä kirjoitin, omat lapset eivät ole vielä ajankohtaisia, mutta tietysti jossain vaiheessa on. Eli se on sitten sen ajan asia, en sitä mieti nyt. Mielestäni ihan normaalia että lapsia jossain vaiheessa tulee ja äippälomalle jäädään, kuten muissakin töissä tapahtuu.
 
"Mymmeli"
Mun täytyy kyllä myöntää, että jos ei ole mitään koulutusta jo ennestään lastenhoitoalalle eikä edes niitä omia lapsia niin en veisi lapsiani sellaiselle pph:lle.
 
"pph"
Nuori innokas pph. Kuulostaa tosi loistavalta =) Parempi varmasti olet kuin monet työkavereistani: eläkeikää lähestyvät, työllä väsytetyt ja työhönsä kyllästyneet tantat.
 
yks lh
Miksi tarvitset pph:n "tutkinnon" jos kerran olet jo lh?

Ja mitä tulee pph:n työhön, niin jos jaksat yksinäistä puurtamista, pitkiä työpäiviä, kotisi sotkevia ipanoita, jatkuvaa ruuanlaittoa/siivoamista jne jne niin siitä vaan. Mutta helpommalla ja mielekkäämmälläkin tavalla voisit elantosi saada ;)

En ole pph, nähnyt vain sivusta sitäkin touhua ja täytyy sanoa, että ei kiitos...
 
"mie vaan"
Voisin viedäkkin, mutta sun kannattaa miettiä vielä. Yksityisena lastenhoitajana ( vain pari lasta) voisi olla helpompi aloittaa ja katsoa haluaako oikeasti viettää päivät yksin pientenlasten kanssa. Kato vaikka hoitopaikka.net ilmoituksia, jos sieltä löytyisi kiva perhe. Ja josvuoden pari keräät pienemmällä lapsi määrällä kokemusta voi pph:n hommakin luonnistua erilailla.

Ootko myös miettinyt, käykö sun koti pph:n hommiin? Onko tarpeeksi tilaa nukuttaa lapset, kuivattaa kuravaatteet yms?
 
vierass
Lapseton pph vähän ehkä kummastuttaisi. Lähinnä siksi, että tiedätkö oikeasti minkälaista pienten lasten kanssa on. Kestätkö mahd. tahrat ja räät sohvassa ja onko sulla syöttötuolit ja nukkumapaikat lapsille. Tilava kylppäri jotta mahtuvat potalle? Pepunpesupaikka?

Ehkä helpompi aloitus olisi hoitaa lapsia heidän kotonaan? Pari perhettä vuorotellen toistensa kotona tai yksikin jos useampi lapsi?
 
Kiitos kaikille vastauksista! Ja kyselijöille, asumme omakotitalossa, joten tilaa kyllä löytyy. Lapsia minulla on ollut paljonkin kotona hoidossa viikonloppuja, pieniä ja isoja joten tiedän kyllä mitä saavat kotona aikaan. Ja aloittaisin siis kunnallisena pph:na, joten sieltä saisin aika paljon tarvikkeita. Ja joo, haluaisin suorittaa vielä pph:n tutkinnon päälle, koska siihen olisi mahdollisuus. Tiedostan työn haasteet, mutta haluan silti työt aloittaa. Kiitos vielä tsempeistä, joita pari lähetti.
 

Yhteistyössä