Hoitohenkilökunta syyllistää?

  • Viestiketjun aloittaja en ole riittävä?
  • Ensimmäinen viesti
en ole riittävä?
Ollessani hoidattamssa jotain fyysistä vaivaa lääkäri/sairaanhoitajat takertuvat useim masennukseeni jos siitä tulee puhetta vastaanotolla. Keskustelu alkaa pyöriä siinä ja tunnen aikamoista syyllistämistä kun henkilökunta tiukkaa ja ehdottelee hoitoja joihin voisin mennä ja sitä miksi en mene ja miksi en koe tarvetta mennä. Syön lääkärin määräämiä lääkkeitä jotka toimii ja olen käynyt terapiassa mutta en saa enää Kelan tukea siihen (eikä ole varaa maksaa käyntejä kokonaan itse). Tällä hetkellä mulla menee mielestäni aika hyvin, paremmin kuin ennen, vaikka ajatukseni varmaan ovatkin ns. sairaita verrattuna ei masentuneisiin. Kuitenkin hoitohenkilökunta painostaa hakemaan hoitoa ja antaa ymmärtää että en jotenkin tee riittävästi parantumisen eteen. Mielestäni olen tehnyt. Tällä hetkellä mieluummin elän tavallista elämää kuin terapiaelämää. Olenko ihan väärässä? Onko muilla tallaisia kokemuksia?
 
He tietävät varmaan tilanteestasi vain osan. Ja jos heidän näkökulmastaan olet joutunut lopettamaan terapian, koska et saa siihen enää tukea, ovat he ymmärrettävästi huolissaan. Kyllähän sellainen kuulostaa aina huolestuttavalta. Kokonaan toinen asia on se, jos voit paremmin etkä koe enää tarvitsevasi terapiaa, mutta ehkä he eivät ole tajunneet asiaa - tai ovat huolissaan siitä, että sanot niin vaan koska et enää pysty käymään terapiassa. Kaipa he ihan hyvää tarkoittavat kuitenkin.
 

Yhteistyössä