Miksi täällä aina kuvitellaan, että yli nelikymppiset ovat rupsahtaneita?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti
"viola"
No kyllä se ihosta alkaa näkymään, sitä sillä ehkä tarkoitetaan? Ei 40-vuotiaan ihoa ja 20-vuotiaan ihoa voi verrata...
Ja saahan se ikä näkyä, onko se huono asia, se "rupsahtaminen"?
 
Ken guru
Ei se ikä mitään kerro. Nykyään nuorissa on todella pajon ylipainoisia ja näyttävät vanhoilta jo ennen 25 vuoden ikää. Mutta on niitä rupsahtaneita nelikymppisiäkin paaaaaaljon. Ja sen kyllä näkee naamasta jos ei ole milloinkaan poistunut sieltä 24/7 baarielämästä.
 
Ken guru
[QUOTE="viola";30282560]No kyllä se ihosta alkaa näkymään, sitä sillä ehkä tarkoitetaan? Ei 40-vuotiaan ihoa ja 20-vuotiaan ihoa voi verrata...
Ja saahan se ikä näkyä, onko se huono asia, se "rupsahtaminen"?[/QUOTE]

Totta. Esim. minä olen muuten nuoren näköinen, mutta kyllä sen ihosta (naama, kädet, kaula) huomaa ettei ole enää alle 30.
 
"Samu"
Mitä toi "rupsahtaminen" oikeestaan tarkottaa? Sitä että tulee ryppyjä, tissit alkaa roikkua? Vai mitä? Onko siis iän mukanaan tuomat muutokset ns. rupsahtamista? Ja joo, nyt en tarjota allkkiksia/narkkeja/tupakoitsijoita/ylipainoisia vaan ihan normijanttereita.
 
Ken guru
[QUOTE="Samu";30282602]Mitä toi "rupsahtaminen" oikeestaan tarkottaa? Sitä että tulee ryppyjä, tissit alkaa roikkua? Vai mitä? Onko siis iän mukanaan tuomat muutokset ns. rupsahtamista? Ja joo, nyt en tarjota allkkiksia/narkkeja/tupakoitsijoita/ylipainoisia vaan ihan normijanttereita.[/QUOTE]

Mun mielestä on.
 
Ken guru
[QUOTE="Samu";30282662]Ok. Eikös se tapahdu sitten jossain vaiheessa ihan kaikille?[/QUOTE]

Tottakai. Tai kaikille onnekkaille :D. Se toinen vaihtoehto kun on sitten jo vähän huonompi.

Mutta ei kai se kenellekään ole mikää vieras ajatus että ihminen vanhenee ja siinä vanhetessa ns. rupsahtaa. Ei ole vielä mummoa vastaan tullut joka olisi ollut siloposkinen. Niin se vaan on että veden määrä ihossa vähenee (elimistö kuivuu vanhetessa) eikä iho ole enää kimmoisa. Muun muassa.
 
"Samu"
Tottakai. Tai kaikille onnekkaille :D. Se toinen vaihtoehto kun on sitten jo vähän huonompi.

Mutta ei kai se kenellekään ole mikää vieras ajatus että ihminen vanhenee ja siinä vanhetessa ns. rupsahtaa. Ei ole vielä mummoa vastaan tullut joka olisi ollut siloposkinen. Niin se vaan on että veden määrä ihossa vähenee (elimistö kuivuu vanhetessa) eikä iho ole enää kimmoisa. Muun muassa.
Täysin totta. Mutta ehkä noi (a.p:n) nelikymppiset oli hieman ontuva esimerkki, kun eihän ne vielä oo vanhoja. Voi olla elämänsä kunnossa siinä iässä, mun 56 vuotias sukulainen urheilee SM tasolla.
 
Ken guru
[QUOTE="Samu";30282690]Täysin totta. Mutta ehkä noi (a.p:n) nelikymppiset oli hieman ontuva esimerkki, kun eihän ne vielä oo vanhoja. Voi olla elämänsä kunnossa siinä iässä, mun 56 vuotias sukulainen urheilee SM tasolla.[/QUOTE]

Kyllä se ihon elastisuus alkaa vähetä aiemmin ja useimmilla näkyy jo tuossa iässä. Mutta eihän se tarkoita etteikö voisi olla hyvässä kunnossa.
 
iu
Kyllä sen vaan naamasta näkee, että alkaa olla kilometrejä mittarissa, vaikka kroppa vielä onkin timmi. Sitä vyötärön menetystä odotellessa... (Mistä se muuten johtuu, että vanhetessa naisista tulee tasapaksuja pötköjä vaikkei lihoiskaan, painuuko sitä kasaan siitä vyötärön kohdalta vai mitä?)
 
"mie"
Minusta tulee kohta mummi 49 v, enkä koe olevani rupsahtanut. Erittäin hyvä kunto, työssäni nostelen paljon, eli ei ole alleja. En juo, enkä polta. Ajan paljon pyörällä. Luullaan aina nuoremmaksi kuin olen. Yli 30 v kysyttiin paperit tanssipaikan ravintolan puolelle mennessä, jonne ikäraja 18 v, silloin vähän nauratti :)
 

Yhteistyössä