Kokemuksia luupiikistä?

  • Viestiketjun aloittaja alskdfj
  • Ensimmäinen viesti
alskdfj
Mulla mitä ilmeisimmin tuo on kantapäässä, ihan tajuttoman kipeä kantapää, ei voi kunnolla painoa sille laittaa. Mietin vaan, että mitä kaikkia hoitokeinoja tohon olisi, kun haluaisi ton pikaisesti kuntoon, ei haluisi sairaslomalle. Tosin jos toi ei tosta muutu, niin maanantaina pitää pomolle ehdottaa piirin vaihdosta, koska voi olla postinjakaminen hieman hankalaa ton jalan kanssa.
 
endis
Plantaarifaskiitti http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01098

Tekaise pohjalliseen reikä sille kohtaa jossa on kipein. Menee ohi muutamassa kuukaudessa, jos vain maltat olla rasittamatta.
 
"yks"
Mun sukulaisella parani hierronnalla leikkausta odotellessa.

Kantapään aluetta täytyy hieroa 15 min joka ilta ohuella pyöreäpäisellä puutikulla. (lyijykynä jossa pyöristetty 'yläpää' on hyvä.)

Luupiikki on kuona-ainekertymä. Hieronta parantaa verenkietoa ja veri vie vähitellen kuonat mukanaan poistoon.
 
kokeile.
Minulla parani lihasharjoittelulla. Tein aina iltaisin nilkan koukistamista siten että nostin varpaita niin ylös kun sain ja pumppasin siinä.

Kun eihän siellä mitään piikkiä yleensä edes ole, se on vaan kipeä.
 
noup
Mulla oli n.puolitosita vuotta, ja aivan kaameaa; sain siihen jotain "ultraäänihoitoa(lämpö??), yölastan, parit kortisonipiikit, tulehduslääkkeet jne.. Olin aivan varma, etten pysty koskaan enää ottamaan edes juoksuaskelta sen s**tanallisen kivun takia, mutta yksi kaunis päivä havahduin siihen, että kantapää ei olekaan kipeä! Mulle oli myös vilauteltu sellaista vaihtoehtoa, että se kantapää avataan ja jänteet yms."puhdistetaan", jolloin voisi parantua tuo vaiva, mutta mulla auttoi raskaus! Luupiikki on jonkinlainen "aineenvaihdunnallinen juttu, ja ilmeisesti raskaaksi tulo oli auttava osuus tuohon vaivaan. Toisaalta taas, oma lääkärini kertoi, että hänen isällään oli myös ollut kovin kivulias tuo vaiva ja kestänyt sen pari vuotta, kunnes ykskaks vain oli parantunut; henkimaailman juttuja vissiin kai. Itse en ole ko.vaivasta kärsinyt yhdeksään vuoteen.
 
luupiikki
Mulla pahin vaihe kesti noin ½ vuotta. Olin sairaslomalla kahteenkin otteseen, työni on seisomatyötä jossa kävellään paljon. Muut ajat kärsin töissä burana 600mg voimalla ja nilkutin. Hierontaa, yölastaa, särkylääkettä, venyttelyjä, kävelyn välttämistä. Mulla oli pahimmassa vaiheessa jopa kyynärsauvat. Kaikista eniten auttoi kortisonipiikki joka pistettiin 3 kertaa. Sattui niin perhanasti sen pistäminen mutta alkoi nopeasti auttamaan ja kivut lievittyi melkein kokonaan. Ihan karmea vaiva, mulla ollut se jo kaksi kertaa. Ylipainoa kun saisi pois niin varmaankin voisi helpottaa, vaikka onhan sitä urheilijoillakin ;)
 
Minämyös
Terve, viheliäisen vitsauksen olet itsellesi saanut. Toista kertaa minulla, nyt alkaa helpottaa 1,5v jälkee. Olen kokeillut melkein kaikkia edellä mainittuja hoitoja. Tuloksetta. Polven loukkaantuminen keväällä aiheutti melkoisen liikkumattomuuden kesäksi ja huomasin yks kaks et polvi ja kantapää voivat hyvin nykyään : ) ja voin taas kävellä normaalisti.
 

Yhteistyössä