kamalat pakkoajatukset

  • Viestiketjun aloittaja mie99999
  • Ensimmäinen viesti
muistutus
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä!;30282955:
Liikunta, tuo ihmelääke: parantaa syövän, ALS:n ja pakko-oireet!
Ei liikunta paranna pakko-oireita, vaan siihen tarvitaan kylläkin useimmiten lääkkeitä ja terapiaakin. Mutta kysymys kuului mitä noiden lisäksi, kun oireet eivät tunnu katoavan, ja minä vastasin.

Ikävää jos sinusta liikunta on todella vastenmielistä - ikävää varsinkin sinulle. Sinun ongelmasi ei kuitenkaan tarvitse vaikuttaa aloittajan itsehoitoon ja itseapuun. Liikunta ja yleensäkin hyvä fyysinen kunto auttaa todella selviytymään varsin monesta sairaudesta, parantaa elämän laatua, hidastaa monen kroonisen sairauden etenemistä ja tasapainottaa myös mielialoja mm. parantamalla unen laatua.
 
muistutus
Liian vähän harrastan liikuntaa. Tuntuu vaan niin vaikealta lähteä esim. Lenkille pakkoajatusten vuoksi :(
Voisitko aloittaa pienestä? Kävelylle kaverin, sukulaisen tai tukihenkilön kanssa. Ihan kenelle tahansa liikuntaharrastuksen aloittajalle on hyvä sopia alkuun vaikka yksi tai kaksi päivää viikossa jonkun toisen kanssa. Kun ilmat huonontevat, voi kokeilla kuntosalia, kahvakuulaa tai vaikka uimahallia, jos pää kestää sinne mennä.

Tsemppiä taisteluusi pakkoajatuksia vastaan.
 
ihmeellistä!
Ei liikunta paranna pakko-oireita, vaan siihen tarvitaan kylläkin useimmiten lääkkeitä ja terapiaakin. Mutta kysymys kuului mitä noiden lisäksi, kun oireet eivät tunnu katoavan, ja minä vastasin.

Ikävää jos sinusta liikunta on todella vastenmielistä - ikävää varsinkin sinulle. Sinun ongelmasi ei kuitenkaan tarvitse vaikuttaa aloittajan itsehoitoon ja itseapuun. Liikunta ja yleensäkin hyvä fyysinen kunto auttaa todella selviytymään varsin monesta sairaudesta, parantaa elämän laatua, hidastaa monen kroonisen sairauden etenemistä ja tasapainottaa myös mielialoja mm. parantamalla unen laatua.
Sanoinko että liikunta on minusta "todella vastenmielistä"? En. Ilmeisesti liikunta ei ainakaan paranna sinun luetunymmärtämistäsi.

Liikunta ei todellakaan ole mikään ihmelääke mielen ongelmiin. Been there, done that. Sinun amatööriohjeidesi ei tarvitse vaikuttaa aloittajan itsehoitoon ja itseapuun. Se saattaa viivästyttää todellista hoitoa ja vaikeuttaa sitä, kun tulee lisää ahdistusta ja pettymyksiä vääristä ohjeista.
 
muistutus
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä!;30282984:
Sanoinko että liikunta on minusta "todella vastenmielistä"? En. Ilmeisesti liikunta ei ainakaan paranna sinun luetunymmärtämistäsi.

Liikunta ei todellakaan ole mikään ihmelääke mielen ongelmiin. Been there, done that. Sinun amatööriohjeidesi ei tarvitse vaikuttaa aloittajan itsehoitoon ja itseapuun. Se saattaa viivästyttää todellista hoitoa ja vaikeuttaa sitä, kun tulee lisää ahdistusta ja pettymyksiä vääristä ohjeista.
Missään tapauksessa en ole neuvonut jättämään terapiaa tai lääkkeitä, päinvastoin.

Mitä rakentavaa itse ehdottaisit aloittajalle, jos nyt mitenkään malttaisit keskittyä aloittajan kysymykseen minun mollaamiseni sijasta?

Ikävää että sinulla on ikävää.
 

Yhteistyössä