Jyväskylän uimahalleista ja uimavaipoista tietävät

  • Viestiketjun aloittaja uimaan menossa
  • Ensimmäinen viesti
uimaan menossa
Pitääkö Jyväskylän ja lähiseudun uimahalleissa käyttää uimavaippaa? Vai saako mennä ihan tavallisella uikkarilla, kyseessä 1,5-vuotias? Esim. Vaajakosken Wellamossa, miten on uimavaipan käyttö?
 
no siis mä veikkaan, että olipa paikkakunta tai uimahalli mikä hyvänsä, niin pitää laittaa uimavaippa silloin, kun lapsi ei ole vielä pidätyskykyinen.. meinaan se on aika paska homma jos lapsi paskaa sinne veteen, koko loppupäivän tyyliin lastenallas sitten kiinni kun desinfioidaan yms.. eli eikai sen laittamisesta ole mitään haittaa/vaivaa?
 
vierasss
On muuten uimahalli kohtaista. Nykyään monessa paikkaa ei suositella koska on epähygieenisempiä ja jos vauva sattuu altaasssa ollessa kakkaamaan, suljetaan allas huolimatta siitä oliko vaippa vai ei.
Uimapuku jossa on tiiviit lahkeen suut, riittää monessa paikassa.
 
oho...
Täh? Miten kertakäyttöinen uimavaippa voi olla epähygieeninen? Mä olen kyllä siinä uskossa että uimavaippa jätetään kylpyläreissuilta pois vasta sitten kun muutenkin loppuu vaippojen käyttö... Eiks uimavaipan idea ole, että ehtii viemään lapsen pois altaasta ennen kuin kakka pääsee veteen asti, ilman vaippaa on kyllä aika mahdotonta...
 

Yhteistyössä