Korjata sänky?

  • Viestiketjun aloittaja siis hä?
  • Ensimmäinen viesti
siis hä?
Etäisempi naapuri puhuu aina sängyn korjaamisesta aamuisin. "Poika ei taaskaan korjannut sänkyä koko päivänä" yms. En tunne naapuria niin hyvin et kehtaisin kysyä mitä tarkoittaa, narisee siis muille ikkunani alla penkillä istuessaan. Osaako joku kertoo mistä kyse??
 
Vierass
Itse käyttäisin sängyn korjaamista tilanteessa, jossa sänky laitetaan päiväksi pois. Kyseessä voisi olla esimerkiksi vuodesohva tai muu päiväksi pois laitettava sänky. Petaaminen ei kävisi sanaksi, koska siinä sänky vain peitetään. Korjaamisessa otetaan vuodevaatteet pois johonkin säilöönn.
 
Itse käyttäisin sängyn korjaamista tilanteessa, jossa sänky laitetaan päiväksi pois. Kyseessä voisi olla esimerkiksi vuodesohva tai muu päiväksi pois laitettava sänky. Petaaminen ei kävisi sanaksi, koska siinä sänky vain peitetään. Korjaamisessa otetaan vuodevaatteet pois johonkin säilöönn.
No jos kehotat miestäsi korjaamaan solmiotaan, niin oletatko hänen ottavan sen kokonaan pois?
 
Vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30284755:
No jos kehotat miestäsi korjaamaan solmiotaan, niin oletatko hänen ottavan sen kokonaan pois?
En odottaisi ottavan pois solmiota, mutta todennäköisesti hän tekisi niin ja laittaisi solmion kokonaan uudestaan.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30284778:
Ymmärrät siis tuon lauseen niin, että miehesi siistii solmionsa?
Kyllä, solmion korjaaminen on samanlainen tapahtuma kuin kampauksen korjaaminen. Jos sanon, että korjaan kampausta, niin en ota hiuksia pois päästä, vaikka nykyisin kaikenlaisten lsiäkkeiden aikana sekin on monella mahdollista.

Sängyn korjaamista voisi minulla olla sängyn poislaittamisen lisäksi se, että laitan patjat ojennukseen tai jotain muuta normaalista peittelemisestä poikkeavaa.
 

Yhteistyössä