Mies viettää liian vähän aikaa lapsen kanssa?!?

  • Viestiketjun aloittaja njoo
  • Ensimmäinen viesti
njoo
Hei, tilanne ollut tässä jo jonkun aikaa päällä, musta tuntuu että mies viettää liian vähän aikaa lapsen kanssa. meillä on taaperoikäinen lapsi,arkipäivät menee siten että aamiainen syödään yhessä, kun tullaan töistä syödään päivällinen yhdessä, minä hoidan lapsen iltapuuhat ja laitan lapsen nukkumaan. Luonnollisesti viikonloppuina olisi kiva tehdä jotain yhdessä tai edes niin että mies tekisi kahdestaan jotain lapsen kanssa. Mutta ei niin ei, pyydän miestä ulos minun ja lapsen kanssa, ei aina on mukamas jotain remppaa tehtävänä tai muuta. joten tietty päivä menee siinä että mies esim remppaa jotain osaa talossa ja minä leikin sitten lapsen kanssa ja hoidan myös ilta jutut. olen yrittänyt asiasta puhua mutta ei mene perille tänään sanoin jo vähän ilkeästi ,sanoin että sehän on melkein sama kun lapsella ei olisi isää. Mies luonnollisesti suuttui tästä sitten.
onhan tuo tietty muuten ollut aina mukana ,vaihtaa vaippoja yms, mutta nyt kun lapsen kanssa voisi myös oikeasti leikkiä ja tehdä tuntuu että ei mukamas lydy aikaa.ja niin nämä"rempat" on sellaisia ei niin pakollisia.
Tänään kun taas kuuntelin miehen valitusta siitä että ei hän viitsi lähteä ulos alkoi kiehumaan ja tuli jo ero mieleen. Miten tästä nyt eteenpäin miten saisin miehen ymmärtämään ja jos en saa pitäiskö erota? ja niin asiat on muuten parisuhteessa ihan ok ,minua vaan säälittää kun lapsi ei pääse ikinä isänsä kanssa tekemään mitään.
 
Meillä ollut vähän samanmoista, mutta isäntä viihtyy tietokoneella jos olen itse kotona. Joten, lähdeppä äiti vaikka kauppareissulle / shoppailemaan, kaverin kanssa leffaan tms. "omaa aikaa" muutamaksi tunniksi. Muistat vaan ilmoittaa hyvissä ajoin, että olet lähdössä ;) Tässä tilanteessa isän on PAKKO ottaa kontakti siihen lapseensa. Tämä on ainakin meillä toiminut HYVIN. Nyt on jo paljon paremmin tekemisissä tyttärensä kanssa, myös silloin kun itse olen kotona. ALkuun tuntui, että isää vähän jännitti, jos tulee kakkat pöksyyn tai tintta iskee, mutta pari viikkoa kun sai(joutui) päivät hoitaa minun ollessa töissä, taisi huomata että osaakin hoitaa lasta.

TSEMPPIÄ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
no joo, tuskinpa tuo nyt on heti taas syynä erota ja viedä isältä lapsi. ne rempat voi olla oikeasti miehen mielestä tärkeitä, vaikka itse et asiaa niin näe (tuskin näkisin siis itsekään sinun tilanteessasi) sopikaa joku tietty hetki viikonlopusta, että mies tekee lapsen kanssa jotain konkreettisesti, kertakaikkiaan lähdet kotoa pois tms. ja täytyy myös ääneen sanoa miehelle, että on hienoa kun tämä kunnostaa yhteistä kotia, sillä lailla miehet näyttää sen rakastamisen tms tuollaisilla konkreettisilla asioilla :) (esim. meillä ei hirveästi ääneen sanota, että rakastan sua, mutta mies kysymättä kantaa aina raskaat kauppakassit, aamulla ennen töihin lähtöä mies oli aina irrottanut maitopullojen tuttiosat tuttipullosta, kun ne joskus jämähtää yms) :) eli teoilla näyttää, että välittää.

kaikki miehet ei oikeasti osaa olla lasten kanssa, sitkeästi houkuttelet sitä ensin lähtemään mukaan puistoon ja sitten yksin. uskon, että jos tykkää vaan lapsestaan niinkuin normaalit isät, niin huomaa viimein, että lapsen kanssa on mukava puuhailla. sekään ei varmaan tosiaan vielä ihan tajua, että se ei oo enää mikään vauva, että sen kaa voi olla jo tekemisissä ns järkevämmällä tasolla :)
 
"Äx2"
Meillä ollut vähän samanmoista, mutta isäntä viihtyy tietokoneella jos olen itse kotona. Joten, lähdeppä äiti vaikka kauppareissulle / shoppailemaan, kaverin kanssa leffaan tms. "omaa aikaa" muutamaksi tunniksi. Muistat vaan ilmoittaa hyvissä ajoin, että olet lähdössä ;) Tässä tilanteessa isän on PAKKO ottaa kontakti siihen lapseensa. Tämä on ainakin meillä toiminut HYVIN. Nyt on jo paljon paremmin tekemisissä tyttärensä kanssa, myös silloin kun itse olen kotona. ALkuun tuntui, että isää vähän jännitti, jos tulee kakkat pöksyyn tai tintta iskee, mutta pari viikkoa kun sai(joutui) päivät hoitaa minun ollessa töissä, taisi huomata että osaakin hoitaa lasta.

TSEMPPIÄ! :)
No ei tuokaan kaikkiin isiin päde. Lapselle tv auki, niin isin ei tarvitse huomioida lasta. Nimim kokemusta on ja sanottu monta kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
[QUOTE="Äx2";30284326]No ei tuokaan kaikkiin isiin päde. Lapselle tv auki, niin isin ei tarvitse huomioida lasta. Nimim kokemusta on ja sanottu monta kertaa.[/QUOTE]

Onneksi meidän ipana ei vielä telkkarista ymmärrä ;) Melkoinen sähköjänis ja vaatii kyllä huomion 100% tai jokainen kaappi ja laatikko on myllätty läpikotaisin :LOL:
 

Yhteistyössä