En jaksa anopin jatkuvaa pientä huomauttelua

  • Viestiketjun aloittaja Hermot menee
  • Ensimmäinen viesti
Hermot menee
Puhuu siis lapsellemme mutta samalla ikäänkuin huomauttelee minulle asioista. Esimerkiksi eilen kun oli kylässä: "miten se äiti on pilkkonut sinulle paprikat noin pieniksi paloiksi, eikö olekin inhottava syödä tuollaista silppua", (noin 0,5 x 1,5 cm paloja annoin lapselle kun olin pilkkonuy salaattiin), "toivottavasti sinulle annetaan kunnon ruokaa edes joskus" (lapsi söi lohta, riisiä, kastiketta ja vihanneksia), "miksei sinulle ole vaihdettu kuivaa paitaa kun on noin märkä" (hampaita tulossa ja kuolaa valuu tolkuttomasti kokoajan ja juu oli ollut tuolla paidalla jo noin 30 min. Ja alla oli kuiva aluspaita).

Siis aivan kokoajan tuollaista huomauttelemista joka asiasta ja sitten ei edes puhu minulle mitään mutta oletettavasti minulle osoitettuja huomautuksia tulee kokoajan. En tiedä onko pinna jotenkin kireällä kun menee hermot tuollaiseen huomautteluun kun se toistuu aina ja kokoajan kun näemme.
 
nooo
Ennenmuinoin vauvoilla olikin pitsinen, ohut, rypytetty, kankainen kuolalappu, joka kai kuivui siihen leuan alle. Sanopa, et mummo vois tehdä sellaisen. Paidathan loppuu nopeasti. Ja varaan pino paitoja viereen. sano, et mummo saa vaihtaa sitten, kun siltä tuntuu.

Kaikki ruoka on syötävää. Mummon voi pyytää pois pöydästä, jos ei osaa olla hiljaa. sano, että ei kuulu arvostella ruokaa koskaan, jos ei ole sitä itse tehnyt.
 
Hermot menee
No mitäpä tuohon kommentoit kun ei kumminkaan suoraan minulle puhu vaan lapselle ja muutenkin tympäisee puhua anopille kun vastaus on aina vain hyminää eikä yleensä puhu minulle mitään. Jos nähdään puhuu vain miehelleni sekä lapsellemme noita "huomautuksia".
 
bör
Sanot anopille suoraan siinä tilanteessa. Kysyt, onko hän huomannut kritisoivansa sinua jatkuvasti. Mä en jaksaisi kuunnella tuollaista, puhukoon lapsen "kautta" tai ei. Sanot, että jos anopilla on jotain huomautettavaa, olisi parempi sanoa suoraan sinulle eikä supatella juttuja lapselle, koska se on kiusallista kaikille osapuolille.
Joillakin vanhemmilla ihmisillä tosiaan on tuollainen typerä tyyli puhua lapselle, "eikö sinusta kukaan pidä huolta" jne., mutta mun mielestä se on asiatonta ja ärsyttävää, varsinkin jos olet muutenkin anopille kuin ilmaa. Eikä se ole lapsellekaan kiva, kun hän alkaa ymmärtää jutut. Kissa pöydälle!
 
"Reetta"
"Voi voi kun mummo on vähän dementti eikä muista että justiinsahan me paita vaihdettiin."

"Jestas kun mummolla on näkö heikentynyt kunnei näe että lautasella on vaikka mitä hyvää ruokaa. Mummon pitäisi mennä optikolle."
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
paska miniä
Just kun minun anoppi! tosin se huomautti myös suoraanki asioista ja mieheni kautta. Tein siitä lopun ja nähdään vain pakolliset,silloinkin hampaat irvessä! Sanoin suorat sanat sille naiselle ja nyt saa nauttia omaa lääkettä kun ainoat lapsenlapset eivät käy kylässä! Viimeksi olemme käyneet siellä koko perheellä reipas 2v sitten. Sielläpähän surkutelkoot miten palellutan lapset (myös ryömivä vauva saa olla lattialla ja pidän sellaisia vaatteita kun itse haluan..päätän itse laitanko sukkahousujen päälle sukkia lisäksi ym ym ym.) Ap:lle, sun ei tarvitse alentua kuuntelemaan naljailua..sano suoraan että nyt riittää ja jos ei käytös muutu ei tarvi ootella tiivistä yhteydenpitoa ja otat etäisyyttä!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
"Hemuliini"
En kyllä kuuntelisi tuollaista omassa kodissani. Mies voisi myös puuttua oman äitinsä käytökseen. Joskus ihmettelen, että miten miehet antaa äitinsä käyttäytyä vaimoa kohtaan huonosti. Pitäisihän miehenkin olla loukkaantunut, jos vaimoa mollataan. Sehän on tavallaan äidin puolelta myös miehen mollaamista "olet ottanut kelvottoman naisen, joka ei osaa mitään".
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja paska miniä;30284378:
Just kun minun anoppi! tosin se huomautti myös suoraanki asioista ja mieheni kautta. Tein siitä lopun ja nähdään vain pakolliset,silloinkin hampaat irvessä! Sanoin suorat sanat sille naiselle ja nyt saa nauttia omaa lääkettä kun ainoat lapsenlapset eivät käy kylässä! Viimeksi olemme käyneet siellä koko perheellä reipas 2v sitten. Sielläpähän surkutelkoot miten palellutan lapset (myös ryömivä vauva saa olla lattialla ja pidän sellaisia vaatteita kun itse haluan..päätän itse laitanko sukkahousujen päälle sukkia lisäksi ym ym ym.) Ap:lle, sun ei tarvitse alentua kuuntelemaan naljailua..sano suoraan että nyt riittää ja jos ei käytös muutu ei tarvi ootella tiivistä yhteydenpitoa ja otat etäisyyttä!!!!
Miksi kostat viemällä lapsilta isoäidin, keskenkasvuiset valtakiistat kostautuvat myös lapsille.
 
bbierass
Älä ainakaan alennu samalle tasolle. Mä,pyyytäisin toiseen huoneeseen jutteleen. On väärin, että antaa jatkaa tuollaista piikittelyä lapsen kuulen. Parempi mennä juttelemaan ja kysyä suoraan, etkö hänen mielestään ole hyvä äiti vai mikä mättää.
 
Ots
Älä ainakaan alennu samalle tasolle. Mä,pyyytäisin toiseen huoneeseen jutteleen. On väärin, että antaa jatkaa tuollaista piikittelyä lapsen kuulen. Parempi mennä juttelemaan ja kysyä suoraan, etkö hänen mielestään ole hyvä äiti vai mikä mättää.
Tämä. Jos suoraan sanominen ei auta niin anopin ei jatkossa tarvitse tulla käymään ollenkaan. Tuo on lapsenkin kannalta todella väärin.
 
paska miniä
Miksi kostat viemällä lapsilta isoäidin, keskenkasvuiset valtakiistat kostautuvat myös lapsille.
Mitä hyvää siitä tulee lapsille jos kuulevat mummon mollaavan minua joka käänteessä? eikö ole parempi ettei lasten tarvi nähdä sitä kuinka paha olo minulla on? miten pahaa mieltä isketään joka tekemisistä/sanomisista!! Eipä nuo lapset pahemmin haluakkaan lähteä sitä mesomista kuuntelemaan...voihan ne isänsä kanssa käydä siellä,mutta minä elän omaa elämääni. Kun ne käy meillä lapsia ei edes kauheasti kiinnosta muutakuin se mitä ne tuo..papan seura kyllä niitä kiinnostaa,ei ne lapsetkaan aivottomoia ole.
 
ryy
Meillä on kolme poikaa ja samanlainen anoppi. Tilanne ratkaistiin siten, että anoppi käy meillä vain pakolliset synttärit ja muut, muuten mies käy anopin luona lasten kanssa. Rauhoitti tilannetta hetkeksi. Nyt se sama pään aukominen on jatkunut sielläkin, eikä mies halua tavata äitiään eikä lapset mummoa. Joka käänteessä pitää mainostaa,että eikö äiti ole antanut ruokaa, onko äiti pukenut liian vähän päälle, kun mummon ruoka on niin paljon parempaa kuin äidin, se taas on vaan niitä äidin hömpötyksiä... Vauva on ainoa, joka mummon seurassa nykyisin viihtyy, 4 ja 6 vuotiaat eivät mummosta enää välitä. Harmi sinänsä, mutta mummon ihan oma moka.
 
"hmh"
sano: "ohhoh mites se sun mummo onkaan nyt noin miettiikään että me voitaisiin jotenkin tää ratkaista, että mummo moittii äitiä sun kuullen. ei me taideta kuule sitä ihan helposti ratkaista, kun tiedän että tulee meille kaikille paha mieli siitä. ainakin sulle ja mulle, mummolle ehkä ei. Mutta me, sun isä ja minä tiedetään että me ainakin halutaan kaikista eniten sulle hyvää. tätä täytyy meidän kuule vähän miettiä, niin, joo. Hyvä tyttö/poika oot, mietitään tätä."

Luulis mummon vähän vaikenevan kun jonkin aikaa tätä jatkat.
 
"henni"
Miksi kostat viemällä lapsilta isoäidin, keskenkasvuiset valtakiistat kostautuvat myös lapsille.
Toisia ihmisiä kohtaan käyttäytyminen opitaan kotona. Miksi hemmetissä kenenkään tarttis omassa kodissaan antaa lasten kuunnella, katso ja oppia miten kieroutuneen paskasti äitiä kohtaan saa käyttäytyä?
Perheen kuuluu pitää yhtä lapsien silmissä, eikä haukkua ja vähätellä toista.
 

Yhteistyössä