Miten hoidat lapsen silmätulehdusta?

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
"Ofelia"
Puhdistaisin silmän usein lämpimään veteen kastetulla vanulapulla ja veisin lapsen lääkäriin hakemaan reseptin silmätippoihin. Tipat auttaa oireisiin tosi nopeasti, ei tarvi lapsen kauaa tuskailla silmien kanssa.
 
"huoh"
Lääkäri - Sieltä saat antibiootteja tai muuta silmätulehdukseen soveltuvaa lääkettä. Täältä saa v*ttuilua - kummallahan luulet silmätulehduksen paranevan tehokkaammin?
 
HippuTAR
[QUOTE="huoh";30284228]Lääkäri - Sieltä saat antibiootteja tai muuta silmätulehdukseen soveltuvaa lääkettä. Täältä saa v*ttuilua - kummallahan luulet silmätulehduksen paranevan tehokkaammin?[/QUOTE]

Mä tiedän kyllä kuinka hoidan sen. Halusin vaan tietää kuinka muut hoitaa.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30284270:
En päästä silmätulehdusta noin pahaksi vaan lääkäriin on menty aikoja sitten.
Vaan ku oli toi tulehdus aika lailla heti tommonen.

Mä oon muitten lasten kans menny heti lääkäriin. Mutta jostain syystä jota en enää muista, en vieny tota nuorinta lääkäriin ku sille tuli eka silmätulehdus. Vaan putsailin silmiä ahkerasti keitettyyn veteen kastetuilla pumpulilapuilla. Ja tulehdus parani paris päiväs. Sen jälkeen sillä on ollu muutamia tulehduksia ja aina on parantunu tolla samalla konstilla.
Nyt oli tosin ehdottomasti pahin tulehdus ja molemmis silmis, perjantaina tuli tota rähmää jatkuvalla syötöllä. Nyt alkaa olla parantunu. Toki jos lauantaina ois ollu vielä yhtä paha niin oisin vieny lääkäriin.

Eli 10 päivän silmätippojen sijasta selvitään tulehduksesta 2-3 päivän "pesemisellä".
 

Yhteistyössä