Mitä aluetta Vantaalta suosittelette näillä tiedoilla?

  • Viestiketjun aloittaja "sarkkus"
  • Ensimmäinen viesti
"sarkkus"
Ollaan muuttamassa töiden perässä Vantaalle, tarkemmin siis miehen työn perässä. Itse etsin sieltä töitä sitten kun päästään kunnolla asettumaan. Muutetaan useamman sadan kilometrin päästä, joten mitään tietoa asuinalueista meillä ei ole. Muutetaan siis minä, mies ja koira. Tärkeää meille on hyvät ulkoilumahdollisuudet koiran kanssa, hyvät kulkuyhteydet, nätti ympäristö ja rauhallisuus niin että uskaltaa liikkua kunnolla myös illallakin. Ei mitään vanhoja rumia taloja, eikä muutenkaan epäsiistiä. Vuokraa ollaan valmiita maksamaan kaksiosta 800-900 euroa kuukaudessa, 1000 euroakin menee jos alue ja asunto on tosi mieleiset. Miehen työpaikan sijaintia en tässä sano, eikä sillä ole juurikaan väliä koska liikkuu työpäivän aikana paljon autolla paikasta toiseen. Mitä alueita suosittelette? :)
 
fgdh
En tunne itse itäpuolta, joten paha mennä sieltä sanomaan mitään. Mutta Myyrmäelle annan ääneni. Okei, siellä on myös sellaisia pieniä alueita minne en itse muuttaisi, mutta paljon rauhallista 70-luvulla rakennettua väljähköä kerrostaloaluetta. Itse ainakin uskallan siellä kulkea iltaisin yksin, olen reilu 30v. nainen. Vieressä myös Louhela, jonka osa laskee mukaan Myyrmäkeen. Louhelasta varsinkin pääsee koiran kanssa kivasti lenkille (Jokiuomanpuisto ihan vieressä), miksei muualtakin Myyrmäestä. Juna kulkee Helsinkiin ja yhteydet toimii musta bussillakin aika kivasti. Autolla tai kävellen ei ole montaa kilometriä Pitkäkoskelle, mistä onkin sitten ihanat ulkoilumahdollisuudet. Ja kauppakeskus ja muut peruspalvelut lähellä.
 
"sarkkus"
[QUOTE="Vantaalainen";30284871]Haetteko yksiötä vai kaksiota?[/QUOTE]

Kirjoitin että kaksiosta olemme valmiita maksamaan vuokraa 800-900, jopa 1000 euroa eli kaksiota :)
 
"vantaalainen"
Tammistoa suosittelen ehdottomasti. Kaikki palvelut lähellä ja ulkoilumaastoa vieressä. Haltialan tila lähellä jossa mukava ulkoilla. Kaupat kulman takana. Kerrostaloaluetta, vuokrat juurikin tuota luokkaa. Uudehkoja taloja, siistejä hissillisiä. Rauhallista aluetta.

Myös Hiekkaharjua suosittelen. Palvelut hieman kauempana mutta ulkoilualueet lähellä. Uudenlaisia kerrostaloja pellolla. Rauhallista aluetta. Itse asuimme siellä pari vuotta.

Jommasta kummasta etsisin asuntoa jos olisi nuo kriteerit. Itse asun Asolassa mutta täällä talot vanhanlaisia. ( Meillä talo rakennettu 2000 luvun alussa). Mulle riittävät. Koulu ja päiväkoti vieressä. Ulkoilumaastot hyvät. palvelut kauempana mutta ei haittaa kun on auto. Rauhallista iltaisin.
 
Åsbo
[QUOTE="sarkkus";30284819]Ollaan muuttamassa töiden perässä Vantaalle, tarkemmin siis miehen työn perässä. Itse etsin sieltä töitä sitten kun päästään kunnolla asettumaan. Muutetaan useamman sadan kilometrin päästä, joten mitään tietoa asuinalueista meillä ei ole. Muutetaan siis minä, mies ja koira. Tärkeää meille on hyvät ulkoilumahdollisuudet koiran kanssa, hyvät kulkuyhteydet, nätti ympäristö ja rauhallisuus niin että uskaltaa liikkua kunnolla myös illallakin. Ei mitään vanhoja rumia taloja, eikä muutenkaan epäsiistiä. Vuokraa ollaan valmiita maksamaan kaksiosta 800-900 euroa kuukaudessa, 1000 euroakin menee jos alue ja asunto on tosi mieleiset. Miehen työpaikan sijaintia en tässä sano, eikä sillä ole juurikaan väliä koska liikkuu työpäivän aikana paljon autolla paikasta toiseen. Mitä alueita suosittelette? :)[/QUOTE]

Ei Vantaalla ole oikein kauniita alueita. Vai mitä sä pidät kauniina? Metsää, hoidettuja, siistejä puistoja, järviä? Maalaisimaisemaa? Vaiko uusia hyvin pidettyjä kerrostaloja vaiko ok-taloja?
 
"Vantaalainen"
[QUOTE="sarkkus";30284894]Kirjoitin että kaksiosta olemme valmiita maksamaan vuokraa 800-900, jopa 1000 euroa eli kaksiota :)[/QUOTE]
Sorry, luin huonosti. En kyllä usko, että saisitte tuolla rahalla (800-900 €) kaksiota muualta kuin vanhoista lähiöistä (joihin et halua) tai VAVin asunnoista. Tonnilla voi jo saadakin. Vantaalla vaan on tosi vähän uusia asuinalueita. Tällä hetkellä Kartanonkoski lienee hienoin.
 
"vantaalainen"
Ei Vantaalla ole siistejä kerrostaloalueita. Kaikki on rakennettu tupaten täyteen taloja ja lisää vaan tulee. Nuilla kriteereillä muuttaisin Espooseen missä on ihan eri meininki ja kalliimpaakin. Jos autolla liikkuu niin ehdottomasti sinne. Asuin Lintuvaarassa ja siellä oli mukavaa ja rauhallista. Lähellä Helsingin rajaa ja meiltä sinne ajaa noin 20 minuutissa. En muuttaisi Vantaalle jos vaatisin nuita asioita vaikka vantaalainen itse nykyään olenkin.
 
Åsbo
[QUOTE="sarkku";30284919]Olisiko jotain tosi tosi hyvää aluetta jos korottaisin tuota maksimi vuokraa? Ehkä tärkein kriteeri on tuo alueen ulkonäkö, jos niin voi sanoa :D[/QUOTE]

Ei Vantaalla oikein ole "hyviä alueita". Vantaalla asuu just PK-seudun varattomin väki, eniten työttömyyttä yms.

Toki Vantaalla on ihan mukava asua, jos ei pelkää 70-luvun betonikasarmeja ja romanikerjäläisiä.
 
"Vantaalainen"
Vantaa on sulatusuuni. Täällä asuu naapurustossa niin erikoislääkäri, toimitusjohtaja, rehtori, apteekkari kuin lähihoitaja, työtön putkimies, romani, somali ja virolainen raksamieskin.
 
vantaalainen2
Juu tosiaan Kartanonkoski on kivaa aluetta. Ja Pakkala. Liian täyteen vaan ahdettu mutta esim. Risto Räppääjä on kuvattu Kartanonkoskella. Kivoja taloja, värikkäitä. Vuokra kallis. Palvelut lähellä. Samoin ulkoilumahdollisuudet.
 
"sarkkus"
Espoo ei houkuttele ollenkaan. Pidän kauniina uudehkoja taloja, puistomaisia alueita, rantaa, tuossa jotain esimerkkiä. Jos unohdetaan kokonaan tuo vuokra, niin mitä sitten suosittelette? 1300 euroa on kuitenkin ihan maksimi joka voidaan maksaa. Mutta onko jotain aluetta joka sopisi kuvailuihini muttei 1300 eurolla saa kaksiota?
 
sähköpaimenkoira harmaana
En ole koskaan Vantaalla asunut, mutta sanon silti noilla tiedoilla, että Ylästö, Ilola, Linnainen tms. Kauneinta Vantaalla on Kartanonkoski, mutta ei se välttämättä koiran ja auton kanssa olisi niin hyvä.
 
"sarkkus"
Googletin kuvia tuosta Kartanonkoskesta, ei ulkonäöllisesti nuo talot miellytä kun niin värikästä. Muita kuvia ei oikein tullut vastaan. Vuosaaresta näkyy usein kuvia blogeissa, se näyttää kauniilta :) Näin esimerkkinä. Tammisto näyttäisi myös kivalta.
 
fdbza
[QUOTE="Vantaalainen";30284961]Vantaa on sulatusuuni. Täällä asuu naapurustossa niin erikoislääkäri, toimitusjohtaja, rehtori, apteekkari kuin lähihoitaja, työtön putkimies, romani, somali ja virolainen raksamieskin.[/QUOTE]

Älä valehtele!
Työttömiä putkimieä ei ole olemassa!
Paitsi ryyppyputkimiehiä, kaikki muut repii 2000-4000€/kk.
 
Vie ras
[QUOTE="sarkkus";30284979]Googletin kuvia tuosta Kartanonkoskesta, ei ulkonäöllisesti nuo talot miellytä kun niin värikästä. Muita kuvia ei oikein tullut vastaan. Vuosaaresta näkyy usein kuvia blogeissa, se näyttää kauniilta :) Näin esimerkkinä. Tammisto näyttäisi myös kivalta.[/QUOTE]

Vuosaari on helsingissä.
 
"Vantaalainen"
Mä muutin Vantaalle lokakuussa 1972 ( ja itkin koko 11-vuotiaan sydämelläni sitä, että piti muuttaa stadista böndelle). Silloin tosin muutin Helsingin maalaiskuntaan (Vantaa Vantaasta tuli vasta pikkuisen myöhemmin). Koko tämä kaupunki on rakennettu nk junantuomille ja heidän jälkeläisilleen. Vantaalaisuus on paitsi stigma, se on myös osa maamme lähihistoriaa.

Olen paljasjalkainen stadilainen, joka lapsena viskattiin Vantaalle ja nyt olen ollut jo vuosikymmeniä vantaalainen. Mullakin on koira ja rakastan sitä, että voin aamulla lähteä lammen rantaan, metsään tai kalliolle koirani kanssa kävelemään. Voin kävellä pikkaisen kauemmas ja käydä poimimassa lakkoja suolta.

1300 €:lla saat kaksion Helsingistäkin.
 

Yhteistyössä