miten sanoa nätisti ystävälle, että hän huijaa itseään?

  • Viestiketjun aloittaja "kikka"
  • Ensimmäinen viesti
"kikka"
yrittää siis pudottaa painoa. luulee syövänsä terveellisesti, mutta eiväthän ne suklaamantelit karkkia kummempia ole ( luki jostain että MANTELIT ovat terveellistä naposteltavaa) tai ruissipsit, jos vetää pussin kerralla dipin kera! :headwall:

käy myös salilla: klo 17 facebook-päivitys "salille mars! ja klo 18 päivitys "kotona huh olipa kova treeni!"

ja sitten suree, kun paino ei vain putoa..
 
alk.p
vetää siis JOKA ILTA, telkan ääressä rentoutuessaan joko suklaamanteleita tms. asuu sen verran kaukana salilta, että tuskin tunnissa kovin tehokasta treeniä ehtii tehdä..

suree & ihmettelee sitä, kun vaatekoko ei ole puolessa vuodessa yhtään pienentynyt!
 
"Ainokki"
Jospa ystäväsi ei huijaa itseään, vaan häneltä puuttuu oikeaa tietoa. Monia tuotteita markkinoidaan terveellisinä ja kevyempinä vaihtoehtoina, vaikka ne eivät ihan sitä olisikaan. Mantelit ovat tietty hyvän rasvan lähde sellaisinaan, mutta niissä on melko paljon energiaa jos ajattelee painonpudotusta.

Olen itse vetänyt painonhallintaryhmiä terveysasemilla ja usein yllättäen huomaan, kuinka ihmisillä onkin ihan vääriä käsityksiä terveellisestä syömisestä. Tietoa tulee kyllä joka tuutista, mutta ei pidä automaattisesti olettaa, että kaikki tietävät. Ravitsemussuositukset ovat hyvä pohja terveelliselle ruokavaliolle.
 
paras tapa on se, että leikit itsekin vähän niinkuin tyhmää, että "tiekkö mitä mä huomasin yks päivä. söin kans noita suklaamanteleita ja katoin että niissä on ihan hirveästi hiilareita, että ku ottaa päähän, ku siis vissiin niitä hiilareita kannattaa eniten seurata, ooksä tienny??"
 
Jospas sinun ei kannata puuttua siihen asiaan ollenkaan?

Jos se sulle taas kovaan ääneen ihmettelee, niin sanoisin vaikkapa että iltaisin naposteleminen lihottaa.
 

Yhteistyössä