Hiljeneekö liikkeet kun vauva kääntyy pää alaspäin?

  • Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti
"mei"
rv 30 ja vauva käänytynyt jo pää alaspäin,samaan aikaan kuitenkin liikkeet hiljenneet.
Niitä kuitenkin edelleen tuntuu.

Ultra vkolla 37 eli miltei 2 kk vielä aikaa, pitäisikö soitella neuvolaan vai?
 
vierassss
Kannattaa ehdottomasti näissä asioissa luottaa palstamammojen arviointiin, eikä missään tapauksessa soittaa nyt vaikkapa sinne neuvolaan.

Kaikenlaiset saappaat sitä sikiääkin..
 
"mei"
Neljäs lapsi jo.
Neuvolassa itkin viime viikolla,että mulla on huono fiilis tästä. Ja että jos en tunne vauvan liikkeitä tuntiin, ´tönin´hänet hereille. Neuvolatäti oli sitä mieltä' että ylireagoin ( ymmärrän tämän kyllä tietysti..). Hän ei kuitenkaan ottanut kantaa tuohon liikkeiden hiljentymiseen.
Sokerit koholla, ja siksi ultra vielä tuolloin.
Mutta jos esim.lapsivettä on liian vähän,tai jotain muuta ongelmaa....Rakenneultrastahan on jo aikaa,oli n.viikolla 20
 
"mei"
Pitäisikö vaan valehdellA että liikkeitä ei tunnu,pääsisi ehkä ultraan?
meillä ei ole omassa kunnassa muuta kuin neuvola,sairaala toisessa kunnassa ja lähete pitää olla.
 
"zxc"
Kun vauva kasvaa, niin liikkeet muuttuvat. Sillä ei enää ole tilaa tehdä samanlaisia voltteja ja potkuja.

Meillä oli oikein vilkas vauva, jonka liikkeet kuitenkin loppuraskaudesta muuttuivat täysin erilaisiksi. Ensin oli tuntunut teräviä potkuja, mutta sitten vauva alkoi ikään kuin möngertämään. Tähän tulikin selitys, sillä napanuora oli kiertynyt sekä jalkojen että kaulan ympärille. Mitään hätää ei kuitenkaan ollut.

MUTTA ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan, jos asia mietityttää. Liikelaskentaa voit toki kokeilla itsekin.
 
soittoa soitto
Soita neuvolaan! Meillä vauvan liikkeet hiljeni joskus rv 33 tienoilla ja heti ultrattiin. Siitä jouduinkin vuodelepoon viikoiksi ja rv 40 oli hätäsektio.

Mieluummin muutama pieni valkoinen valhe että saat ajan ultraan pikimiten kuin se, että mietit ja murehdit asiaa kotona! Tuo murehtiminenkaan ei lapselle hyvää tee.
 
"xxx"
Vähemmän se haittaa jos on nolona hötkyilystä kuin se, että ei reagoi kun on tosi kyseessä.

Rauhoituksen sanana kuitenkin, että itse jouduin synnytykseen saakka kuuntelemaan kotidoplerilla onko vauva kunnossa, sillä en tosiaan tuntenut liikkeitä. Ja ihan kunnossa oli.
 
"mei"
Järjellä ajateltuna kaikki on ok. Olin vahvalla ab-kuurilla kuukausi sitten,ja tällöin suolisto oli lujilla. Silloin liikkeet sattuivat miltei parin viikon ajan!
Nyt kun vertaan näitä liikkeitä noihin kipeisiin, niin toki ovat laimeammat..ja tiedän että neuvolassa vedotaan juuri tähän.
Terveyskeskuslääkärillä on kyllä ultralaite,riittäisikö soitto sinne..
 
auno
Juuri viimevikolla neuvolantäti sanoi, että yleensä vkosta 30 eteenpäin vauvalla alkaa olemaan jo sen verta ahdasta, että liikkeet vähenevät huomattavasti. Olen nyt vkolla 30 ja vauva ollut tähän asti todella kova heiluttelemaan vatsaa, joten olen henkisesti yrittänyt valmistautua, että tahti hieman muuttuu jatkossa.
Tosin kävin muutema viikko sitten yhtenä iltana äitipolilla, kun vauvasta ei ollut kuulunut mitään kokopäivänä, ei reagoinut sokeriin eikä mahan tökkimiseen (meillä siis ohje, että jos neuvola kiinni, voi äippäpolille soittaa ja sitten päättävät että mennäänkö sinne puoleks tunniks käyrille [vkosta 32 eteenpäin olisvat ultranneet] vai miten toimitaan). Oli piilossa istukan takana jalat selkään päin, niin siksi en tuntenut mitään.
 
V,ieras
[QUOTE="xxx";30286392]Vähemmän se haittaa jos on nolona hötkyilystä kuin se, että ei reagoi kun on tosi kyseessä.

Rauhoituksen sanana kuitenkin, että itse jouduin synnytykseen saakka kuuntelemaan kotidoplerilla onko vauva kunnossa, sillä en tosiaan tuntenut liikkeitä. Ja ihan kunnossa oli.[/QUOTE]

Se dopplerilla kuuntelu ei takaa muuta kuin sen, että vauvan sydän lyö.
Mullakin oli kotidoppleri, ja vaikka vauvan sykkeet sillä aina kuuluviin sainkin, niin silti kävin loppuraskaudessa muutamaan kertaan "käyrillä" kun vauva ei liikkunut.

Että ei siihen doppleriinkaan liikaa kannata luottaa. Vauvalla voi silti olla hätä.

Ja soita vaan ap neuvolaan, tai vaikka synnärille ja yritä päästä ultraan. Liian varovainen ei voi olla.
 
auno
No meillä täällä hämeessa ei äitipolilla vkolla 30 tosiaan pääse vielä automaattisesti ultraan vaan käyrille ja jos siellä rekisteröidään jatkuvaa liiketta + sopivaa sykkeenvaihtelua, katsotaan tilanteen olevan normaali. Jos jotain hälyttävää huomataan ni sitten ultrataan. Vasta vkosta 32 eteenpäin ultraavat. Mutta joissain neuvoloissakin on ultra, millä voivat kattoa, meillä ei sellaista ylellisyyttä pikkuneuvolasta löydy.
 

Yhteistyössä