Oletko vienyt ikinä lastasi päivähoitoon siksi aikaa, kun..

sinulla on jokin oma tärkeä meno. Siis sellainen, johon ei vaan lasta voi viedä mukaan esim. gynekologinen tutkimus, hammaslääkäri, tatuoinnin ottaminen jne...

Ja tosiaan lähellä ei asu mummoa tai kaveria , joka voisi lastasi sen aikaa katsoa.


=)
 
vieraas
Olen vienyt jopa vapaapäivänäni, kun hoitopäiviä olisi tullut kuussa vain 8 ja maksoimme 16pv maksun vai 15 mut ihan sama. Vein p.kotiin sellaiseen aikaan kun vein jos menin iltavuoroon ja sitten mies haki töidensä jälkeen eli lapsi oli hoidossa n.5h. Itse maalasin kotona aitaa ne muutamat päivät.
Maksoimme kuitenkin täyden maksun joten katsoin, että voimme myös hoitoon viedä vaikka ei olisi pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Moon_Dance^
kahden muksun äiti (ap)
todellakin :) Tällä viikolla vien keskiviikkona koska mulla on vapaapäivä töistä ja käyn asioilla. Torstai myös vapaa mutta silloin pidän lapsen kotona. Joskus vien jos on asioita hoidettavana, muuten en.
 
Vierass
Tietysti, jos lapsella on päivähoitopaikka, niin kaikista järkevintä on viedä lapsi päivähoitoon kuin että alkaisi järjestellä muita maksullisia hoitajia. Lapsellekin on helpoin olla tutussa hoidossa.
 
viera.s
Joo, minulla on muutenkin töitä tällä hetkellä päivittäin vain 2-3 tuntia, mutta lasta en vie päiväkotiin niin lyhyeksi ajaksi. Hän on hoidossa vajaa 5 tuntia 16 pv/kk, joten hoitopäivinä minulla on yleensä pari tuntia aikaa muihin menoihin/kotitöihin (tai palstailuun ;) ). Vielä lyhyempiä hoitopäiviä en pidä lapsen edun mukaisena, hän on kuitenkin jo 5-vuotias ja kaipaa muiden lasten seuraa.
 
samaa mieltä
Tietysti, jos lapsella on päivähoitopaikka, niin kaikista järkevintä on viedä lapsi päivähoitoon kuin että alkaisi järjestellä muita maksullisia hoitajia. Lapsellekin on helpoin olla tutussa hoidossa.

Joo, se olisi todella kummallista, että pitää päiväkodista vapaapäivän ja sitten hankkisi maksullisen hoitajan esim. gynen ajaksi.

Itse opiskelen, tunteja päivässä 2-4, mutta kyllähän tuota itsenäistä lukemista riittää. Kotona ollessa monesti ten lukuhommien ohessa ruoan ja siivouksen. Esim. istun tunnin lukemassa ja pidän "verryttely" tauon imuroinnin muodossa. Ja taas jaksaa lukea.
 
dffd
Mulla on vapaapäivät lähes aina viikolla ja yleensä vähintään toisena vapaapäivänä vien lapsen hoitoon että saan siivottua koko talon rauhassa ja muita asioita hoidettua. Tai joskus vain oleilen tekemättä melkein mitään. Mutta koska maksetaan lapsen 13 hoitopäivää kuukaudessa, niin en todellakaan jätä niitä käyttämättä vaikka tarve oikeasti on välillä pienempi. Välillä sitten töiden takia onkin todellinen tarve sille 13 hoitopäivälle kuukaudessa, siksi en ala sitä muuttamaan.
 
nojooh
En. Kolme lasta, josta enään kuopus päivähoidossa. Ei ole vielä tullut tarvetta viedä lasta oman menon vuoksi hoitoon. Lapset ovat olleed hoidossa sen ajan kun vanhemmat on töissä.
 
"XxX"
Mä vein esikoisen aina hoitopäivinä tarhaan klo 8:30-9 vaikka olisin mennyt duuniin vasta klo 12. Tämä oli tarhan toivomus että ehtii mukaan aamupäivän ohjattuhin puuhiin. Siinä oli hyvin aikaa hoitaa omia menoja :) Keskimmäisen kanssa taas hain hänet aina klo 14:30 päikkäreiden ja välipalan jälkeen vaikka olisin ehtinyt töistä aikaisemminkin kun pääsin klo 13. Lapsella selkeä rytmi. Kolmosen kans varmasti käy samoin sit kun palaan takaisin duuniin tekemään 7-13 työaikaa.
 
"Lissu"
Kyllä, aion viedä 6 v:n hoitoon esim. ensi viikolla kun vien isomman lapsen astmarasitustestiin. Mitä järkeä olisi ottaa lasta mukaan sairaalaan tylsistymään 2-3 tunniksi, ja lisäksi haluan voida keskittyä lääkärin puheisiin enkä 6 v:n marinaan kun tylsistyy.

Eli vien jos on oikea tarve, mutta jos olen vaikka lomalla niin tottakai lapsi on kotona kanssani.
 
"pph"
Tiedän, että vanhemmat hoitevat myös omia asioitaan lasten ollessa hoidossa. En puutu siihen. Enkä voi käydä vahtaamaankaan mitä vanhemmat tekevät. Sitten jos tullaan ostoskassien kanssa myöhässä hakemaan klo 17 jälkeen saattaisin sanoa pari valittua sanaa =D
 
Vieras..
Olen vienyt ja aivan ilman huonoa omaatuntoa. Lapsi viihtyy hoidossa paremmin kuin hammaslääkärin vastaanotolla. Toki mitään shoppailureissuja en ole tehnyt, mutta just tuollaisia pakollisia " tylsiä" menoja.
 
Kiitos vastauksista!

Kaikki on mulle vielä aika uutta. Lapsi on perhepäivähoitajalla.

Meillä ei tässä lähistöllä ole oikein ketään tuttua, joka voisi katsoa tyttöä, jos mulla on jotain menoa. No sain tässä omalle vapaapäivällä tatska-ajan (aamupv), jossa voi aika hyvin vierähtää useita tunteja. Meinasin sitä, että kehtaako viä lapsen sinne hoitajlle siksi aikaa. =D :} --> Kyllä kehtaan siis! (Kaksplussa rohkaisi ;D)


P.S. Jotenkin silti tuntuu, että joku hammaslääkäri on ns. hyväksyttävämpi syy kuin tämmöinen oma meno, joka ei ole millään tavalla kuolemantärkeä :-|
 
Viimeksi muokattu:
Vieras..
Kiitos vastauksista!

Kaikki on mulle vielä aika uutta. Lapsi on perhepäivähoitajalla.

Meillä ei tässä lähistöllä ole oikein ketään tuttua, joka voisi katsoa tyttöä, jos mulla on jotain menoa. No sain tässä omalle vapaapäivällä tatska-ajan (aamupv), jossa voi aika hyvin vierähtää useita tunteja. Meinasin sitä, että kehtaako viä lapsen sinne hoitajlle siksi aikaa. =D :} --> Kyllä kehtaan siis! (Kaksplussa rohkaisi ;D)
No kyllä minä veisin. Ei sitä lasta voi sinne mukaankaan ottaa.
 

Yhteistyössä