Avioero, uusi suhde, kihlaus

  • Viestiketjun aloittaja Virashh
  • Ensimmäinen viesti
Virashh
Tosiaan avioero takana ja tapasin uuden miesystäväni ollessani vielä naimisissa ex-puolisoni kanssa.
Nyt olisimme kihlautumassa uuden miesystäväni kanssa, olemme seurustelleet reilu vuoden ja minun avioero astui voimaan (harkinta-aika) tämän vuoden tammikuussa.
Minua mietityttää nyt lähinnä se että kuinka meidät "tuomitaan" nyt sitten tämän kihlauksen suhteen, miehen lähipiiri tietää että olen vasta eronnut ja että nykyinen suhde sai alkunsa vielä ollessani avioliitossa.

Vaikka eihän sillä ole väliämitä muut ajattelee mutta kuitenkin mietityttää.
Minun sukulaiset ikäänkuin tuomitsivat koko avioeroni, heidän mielestä minun ei olisi pitänyt erota (eivät tienneet puoliakaan siitä mitä avioliitossani oikeasti tapahtui) ja eivät ole kai missään vaiheessa suhtautuneet nykyiseen suhteeseeni vakavasti ja moni ei ole ollut edes kiinnostunut tapaamaan nykyistä miesystävääni, tämä suoraan sanottuna veetuttaa minua ihan vaan miesystäväni puolesta, että ollaan ennakkoluulosia, välinpitämättömiä ja tuomitaan kaikki jo valmiiksi.

Miesystäväni puolelta minut on otettu todella hyvin vastaan taustasta huolimatta ja kukaan ei ole sanonut mitään negatiivista minusta tai meidän suhteesta, kuitenkin mietin että ajatteleeko ihmiset nyt että onpas holtitonta touhua, vasta eronnut nainen ja nyt jo uutta kihlausta yms.

Olen todella onnellinen nyt, onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin, tuntuu oikeastaan että en ole tätä ennen edes tajunnut että ihminen voi rakastaa toista näin syvästi ja aidosti. Olen todella iloinen ja onnellinen kihlauksesta, haluaisin järjestää pienimuotoiset kihlajaiset yms. mutta jotenkin muiden ihmisten suhtautumisen pelossa mietin että pitäisikö vaan pitää matalaa profiilia tämän asian suhteen ettei tulisi turhia seläntakana puhumisia ja arvosteluja?

Annanko vaan ihmisten olla mitä mieltä ovat ja paskat välitän muiden arvosteluista ja tuomitsemisesta vai pitäisinkö kuitenkin matalampaa profiilia ja antaisin ihmisten itse huomata (jos huomaavat) että vasempaan nimettömään on ilmestynyt sormus <3
 
"Heidi"
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että muiden mielipiteillä ei ole, eikä saa olla, väliä.
Jokaiselle meistä on annettu vain tämä yksi elämä, ja se pitää elää niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.
 
"Goldie"
Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää. Teet niin kuin sinulle ja miehellesi sopii.
Minä kertoisin sukulaisille syyn eroon. Jospa se saisi heidät pitämään suunsa kiinni.
 
viera.s
[QUOTE="Goldie";30286497]Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää. Teet niin kuin sinulle ja miehellesi sopii.[/QUOTE]

Joo, no ei minustakaan muuten, mutta olisi tyhmää järjestää juhlat joihin vieraat ei tulisi tai näyttäisivät niissä nyrpeää naamaa. Joten siinä asiassa muiden mielipiteet kyllä minusta painaa, kannattaa järjestää juhlat vai ei. Tietysti muutamat nyrpistelijät voi vaan jättää kutsumatta, jos juhlan aiheeseen positiivisesti suhtautuvia on kuitenkin riittävästi.

Onko muuten edellisestä liitosta lapsia ja jos on, miten he uuden suhteen kokevat?
 
ap.
on lapsia edellisestä liitosta. Toinen on vielä niin pieni että suhtautuu kaikkeen positiivisesti ja aidosti pitää miesystävästäni, vanhemmalle lapselle ero oli kova paikka ja kysyy edelleen välillä että miksi Isä ja Äiti ei enää ole yhdessä ja on ottanut ehkä uuden miesystäväni hieman "silmätikuksi" mutta ei kuitenkaan siinä määrin että se olisi ongelma, se ottaa vaan oman aikansa että vanhempi lapsi hyväksyy tilanteen.

En ole kuitenkaan halunnut lapselle sanoa eron todellisia syitä koska ne ei ole asioita joita lapsi voi ymmärtää tai käsitellä, olen selittänyt tilanteen niin että joskus vaan käy niin että on parempi olla erillään kuin yhdessä ja että siihen on monia syitä ja että ne on tilanteita missä minä, lapset tai isä ei olisi voinut tehdä mitään toisin tlannetta muuttaakseen.
Ex-puolisolla on myös uusi suhde, tosin en tiedä miten on siellä päässä erotilanne selitetty lapselle, uskon että vanhempi lapsi on kuitenkin tajunnut tilanteen niinkuin se nyt on, mutta kuitenkin asioiden lopulliseen hyväksymiseen ja "syyllisten" etsinnän lopettamiseen menee vielä aikaa.
 

Yhteistyössä