Suosittelen tätä toimintamallia jokaiselle pitkäaikaistyöttömälle.

  • Viestiketjun aloittaja aito ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
aito ammattivalittaja
Ei kannata hakea töitä lainkaan ei joudu jatkuvasti pettymään. Tulee huomattavasti parempi mieli kun jatkuvasti ei tule kielteisiä päätöksiä ettei taaskaan saanut töitä. Omakohtainen kokemus asiasta löytyy.
 
Janniiini
Kantsii tietty hakea koko ajan töitä mutta kantsii myös tehä kaikkea muuta. Tottakai jatkuva rahattomuus vituttaa mutta ei koko elämäniloa saa siihen ripustaa. Kantsii treenata, lukea kirjoja, piirtää, maalata, opetella jotain mitä ei oo koskaan kokeillu (mä olin 1 v 2 kk työttömänä, ilman sitä aikaa en osais tänä päivänä tehä makeita koruja, en olis löytänyt muutamaa uutta lempparikirjailijaa, en olis ehkä jaksanut alottaa aktiivista liikuntaa jne.). Kantsii tehä lista kaikesta mitä haluis tehdä mut ei ole töiden, opiskelujen yms. takia koskaan ehtinyt eikä jaksanut. Sitten kantsii hakea innoituksia ja ideoita pitkin nettiä, mitä kaikkea halpoja luovia harrastuksia on ja mitä kaikkia kursseja joista saa työttömyysalennuksen yms. ja jatkaa listaa niillä. Toimi ainakin itelle ihan kybällä tää kaikki. Työttömyyskin voi olla älyttömän antoisaa aikaa jos tajuaa että nyt mulla on väliaikasesti paljon aikaa. Aina vaan ekaks aamulla vakiotouhuksi se, että lähettää vähintään yhen työhakemuksen jonnekin. Sitten nauttimaan päivästä.
 
Melkein 4900 päivää työtön
Työtä et tule enää saamaan, jos olet ollut työtön yli vuoden ja myöskään apua et saa mistään ja kukaan ei hae puolestasi työtä. Lopeta työnhaku kokonaan, koska se on vain itsensä kiusaamista. Kunnon yritystäkään et pysty perustamaan, koska 50 000€ lainalla ei helposti hyvää yritystä perusteta.

Rahaa saa kannabista kasvattamalla, jos on todella suuri rahan tarve ja 1g kannabista maksaa 10€. Hyvä kasvattaja tuottaa kannabista neliön tilasta 400g – 800g vesiviljelyssä ja kasvuaika on noin 6 viikkoa. Täältä saa siemenet tilattua, mutta älä tilaa omaan osoitteeseen! http://www.greenhouseseeds.nl

Itselläni on kolme tutkintoa ja työttömyysputki päällä, joka on kestänyt 13 vuotta, 2 kuukautta ja 2 viikkoa. Vuodessa lähetän 1300 työhakemusta. Ainoastaan työtä saa, jos on joltain alalta tohtorintutkinto tai on syntynyt varakkaaseen sukuun.
 
aito ammattivalittaja
Kantsii tietty hakea koko ajan töitä mutta kantsii myös tehä kaikkea muuta. Tottakai jatkuva rahattomuus vituttaa mutta ei koko elämäniloa saa siihen ripustaa. Kantsii treenata, lukea kirjoja, piirtää, maalata, opetella jotain mitä ei oo koskaan kokeillu (mä olin 1 v 2 kk työttömänä, ilman sitä aikaa en osais tänä päivänä tehä makeita koruja, en olis löytänyt muutamaa uutta lempparikirjailijaa, en olis ehkä jaksanut alottaa aktiivista liikuntaa jne.). Kantsii tehä lista kaikesta mitä haluis tehdä mut ei ole töiden, opiskelujen yms. takia koskaan ehtinyt eikä jaksanut. Sitten kantsii hakea innoituksia ja ideoita pitkin nettiä, mitä kaikkea halpoja luovia harrastuksia on ja mitä kaikkia kursseja joista saa työttömyysalennuksen yms. ja jatkaa listaa niillä. Toimi ainakin itelle ihan kybällä tää kaikki. Työttömyyskin voi olla älyttömän antoisaa aikaa jos tajuaa että nyt mulla on väliaikasesti paljon aikaa. Aina vaan ekaks aamulla vakiotouhuksi se, että lähettää vähintään yhen työhakemuksen jonnekin. Sitten nauttimaan päivästä.
Tässä yli 20v työttömyyden aikana on kyllä kerinnyt harrastaa vaikka mitä.
 
vierailija
Minä hyppäsin jojoon, mutta jäin henkiin. Tuosta tempusta aiheutui minulle kaularangan murtuma ja halvaannuin kainaloista alaspäin.

Nyt olen halvaantuneena rullatuolissa ja tyytyväisenä kirjoitan tätä siemaillen teetä.
Ei elämä niin vakavata ole. Nautitaan tästä mitä on !. Kivaa !
 

Yhteistyössä