Vauva 4 kk, päiväunet

  • Viestiketjun aloittaja 123456
  • Ensimmäinen viesti
123456
Vauvani on nyt 4 kk ja päiväuniasiat ovat käyneet todella hankaliksi.

En itse saa riittävästi lepoa ja haluaisin siis itsekin levätä samalla kun vauva nukkuu. Vauva ei kuitenkaan nuku päiväunia muualla kuin liikkuvassa autossa tai liikkuvissa vaunuissa.

Juuri nytkin olen koittanut nukuttaa vauvaa jo yli kahden tunnin ajan. Tänään ja muinakin päivinä olen koittanut likimain kaikkea: nukuttamista omaan sänkyyn, ulos, kantoliinaan, leikkimatolle jne. Vauvalla ei ole nälkä, ei ilmeisesti pahoja vatsavaivojakaan, on selvästi uninen ja itkuinen, mutta ei rauhoitu nukkumaan.

Onko ainut vaihtoehto huudattaa, jos en halua aina mennä vaunulenkille päiväunien ajaksi??
 
-----
Tämä nyt ei varmaan lohduta, mutta minun vauvani oppi nukkumaan liikumattomissa vaunuissa 9 kuukauden iässä. Tosin nukkuu vain 30min-1 tunti, mutta on se jatkuvaan lenkkeilyyn verrattuna luksusta!
 
123456
Täytyy vielä lisätä, että vauva kyllä välillä nukahtelee, mutta unijaksot ovat tosi lyhyitä, ihan muutama minuutti unessa ja herää taas.

Nyt koko ruljanssi päättyi (?) tällä erää siihen, että alkoi leikkimään tyytyväisenä.
 
hcxcv
Ehkä lohduttaa, ehkä ei mutta meillä oli esikoisen kanssa samanlaista. Helpotti kyllä kun kasvoi ja ei tarvinnu nukuttaa niin montaa kertaa päivässä. Sillon päiväunetkin piteni.

Ootko nukuttanu sun kainaloon? Tai siis sängylle molemmat rauhassa leikkimään ja pötköttelemään, kirjaa katselemaa. itse pystyin siinä lepäilemään ja joskus hyvällä tuurilla nukahdettiinkin. Lisäks meillä helpoiten nukahti aamupäivän unille ja ne sit välillä nukuttiin molemmat.

Yritä nukkua päiväunet itse vaikka viikonloppuna jos mies viihdyttäis vauvaa tai veis sen rattailla ulos. Aikasin illalla nukkumaan. Ei tuo vaihe kauaa kestä.
 
Vierrss
Jos totuttaisit nukkumaan seisovissa vaunuissa esim eteisessä/parvekkeella?
Eli laitat vauvan vaunuun mutta heijaat vaan jos vauva itkee, eli et heijaa uneen asti. Aluksi tietysti huuto yltyy aina kun lopetat heijaamisen mutta sitten taas aloitat uudestaan ja toistat kymmenen kertaa, muutamassa päivässä varmasti helpottaa.
 
123456
Kiitos hyvistä vinkeistä. Tuo koliikkikeinu meiltä löytyy, mutta valitettavasti siitä ei ole ollut näihin 4kk uniongelmiin apua, koliikkivaiheessa se kyllä toimi. Ja vaunujen heijaaminen ei sekään luo illuusiota siitä, että olisimme oikeasti kävelyllä - vain se ihan oikea vaunukävely toimii. Nyt olen koko päivän yrittänyt nukuttaa kitisevää vauvaa. Vauva nukahti vain hetkeksi seuraavan syötön yhteydessä, mutta heräsi taas pian uudelleen. Epäkiitollisinta koko asiassa on se, että kohta pitää lähteä kauppaan ja silloin viimeistään vauva nukahtaa kun päästään autoon (ei tarvitse mennä edes pois pihasta). Mitään en ole koko päivänä voinut tehdä ilman että vauva itkee / kitisee samalla. Eli käytännössä meillä ainut vaihtoehto on mennä sinne vaunukävelylle. Saanpahan ainakin raitista ilmaa.

Ja juu, mitään kivaa leikkisessiotakaan ei päivään muodostu, kun päiväunet jää pois. Koko päivä on samaa kitinää ekojen päiväunien ajasta iltanukutukseen saakka.

Yöllä vauva sentään nukkuu.
 

Yhteistyössä