Paljonko työpaikan "virkistys"menoja on ok?

  • Viestiketjun aloittaja Katkera akka
  • Ensimmäinen viesti
Katkera akka
Miehen uudessa duunipaikassa noita virkistystapahtumia on jatkuvasti. Pari kertaa vuodessa 4päivän virkistäytymisreissu. Lisäksi tiimi-illat, projektin aloitukset, päätökset, pikkujoulut.. Ollaan tiimiä ja bondataan. Ja sitten on vielä ne oikeat työreissut.

Kaikki kotona noiden aikaan kaatuu mun niskoille. Lapset ja niiden kuskaukset pk/koulu/harrastukset. Elukat. Tietty kotihommat. Omat vähät harrastukset jää noiden miehen menojen takia väliin, jos samalle päivää sattuu (1x/viikko/2h). Paikkakunnalla ei ole turvaverkkoa, tietty joitakin kavereita on, mutta niitä ei kehtaa kuormittaa kuin äärimmäisessä hädässä. Sukulaiset joita asuu lähellä, on jo yli 70v. Isovanhemmat ja sisarukset asuu satojen kilometrien päässä.

Sitten kun tulisi meidän perheen reissujen vuoro, ei niitä oikeastaan ole, kun ei ole rahaa. Noista työreissuista voisi päätellä, että palkka on hyvä, mutta ei se oikeastaan ole. Mä oon työtön, töitä on tosi vaikeaa saada, kun on monta muksua hoitanut kotona.

Kateellinen olen, koska mä tahtoisin reissata myös ja niin tahtois lapsetkin. Joskus kun isovanhemmat käy, niin mies ei vietä aikaa mun kanssa, vaan mulla on "omaa" aikaa ja mies tekee omiaan. Ärsyttää. Kaipaisin meidän aikaa, perheelle ja parisuhteelle, mutta se ei tunnu miltään, kun sitä joutuu vaatimaan, eikä mies sitä oma-aloitteisesti tarjoa. Kun sitä aikaa vietetään, niin tuntuu jotenkin, että sitä ei vietetä miehen halusta, vaan kun olen "pakottanut", tai siis keskustellut että ois ihan kiva et tehtäis jotain yhdessä.

Paskasadetta odotellessa, oli vaan pakko purkaa johonkin. Kuinka paljon on siedettävä noita reissuja ja missä vaiheessa voi teidän mielestä sanoo, että alkaa olla epäreilua perhettä kohtaan?
 
vierass
Nuo projektin lopettamiset on niitä, mitkä on useimmin meinanneet saada pimahtamaan. Työnantaja tarjoaa mukavan illan työntekijöille valmiiksi tulleen projektin vuoksi. Kun kerrankin sillloin olisi aikaa perheelle, kun ne myöhään menneet illlat sen v*tun projektin takia olisi vihdoin loppu. Lapset ehtivät väliin nähdä isää lähinnä aamupalalla, kun kotona käytiin lähinnä nukkumassa.

Tavallaan tuo aika on ohi, mutta nyt kotona tehdään hommia kuitenkin koneella ja puhelimella jatkuvasti.
 
katkera akka
[QUOTE="nuuh";30286955]Ja firmalla näyttää menevän helevetin hyvin!!! Rahaa riittää kaikenmaailman kemuihin (lue: ryyppäjäisiin) mutta palkkaa maksetaan paskasti ?![/QUOTE]


Niillä menee hyvin. Tulos nousee tasaisesti. Henkilöstön määrä on kohtuullisen alhainen, niin ne kemukulut ei oo kuitenkaan ihan niin mahdottomat. Palkka on suhteellinen asia, ei se toki ole 1800e/kk, mutta ei se oikeasti ole kovakaan, varsinkaan kun veroprossat on korkeat, tukia ei saada ja toisen tulona ainoastaan työmarkkinatuki.
 
Mä olin ennen töissä firmassa, jossa erinäköisiä "virkistysmenoja" oli todella paljon ja uskon kyllä, että perheelliselle ne on todella raskaita ja tietty eniten sille, joka hoitaa arjen näiden reissujen aikana. Meillä oli myyntikokoukset lähes poikkeuksetta ulkomailla, neljän päivän reissu oli keskimäärin vakio parin päivän kokousta varten ja ohjelmaan toki kuului paljon kokouksen ulkopuolisia juhlia, nähtävyyksiä ja vierailuja. Tiimi-illat yms. tuli myös enemmän kuin tutuiksi. Toki kaikki paransi yhteishenkeä ja ilmapiiriä työpaikalla, meistä tuli ikäänkuin oma pikku perheensä, mutta reissutyöhön yhdistettynä mä olin enemmän lentolaukun kanssa kentällä kuin sohvannurkassa miehen kainalossa. Tuo olisi ollut aivan tuhoon tuomittua, mikäli kuvioissa olisi sillon ollut lapsikin, mutta aivan mahdoton ajatus nykyään. Eli paljon paljon tsemppiä sinulle!
 
viera.s
No toisaalta sinä olet kotona ja lapset kuitenkin hoidossa/koulussa eli on sinulla sentään omaa vapaa-aikaa enemmän kuin miehellä. Ja rahanpuute johtuu lähinnä työttömyydestäsi. Eli sinuna en paljon viitsisi valittaa miehen työillanvietoista. Koska yhtä lailla miehellä olisi syynsä olla katkera tai kateellinen.

Valitettavasti vähän kuulostaa siltä, että suhteenne vetelee viimeisiään. Ei se valittamalla ja pakottamalla ainakaan parene. Paras lääke sekä omalle hyvinvoinnillesi että parisuhteen tilalle olisi se, että koittaisit päästä omassa elämässäsi eteenpäin. Jos et nykyisellä koulutuksellasi saa töitä, opiskele uusi ammatti.

Työillanvietot tuskin kaikki on mitenkään pakollisia ja mies varmasti olisi valmis jättämään niitä väliin, jos kotona olisi kivaa eikä (nimimerkkiisi viitaten) katkera akka joka päivä vastassa.
 
vieras...
[QUOTE="nuuh";30286955]Ja firmalla näyttää menevän helevetin hyvin!!! Rahaa riittää kaikenmaailman kemuihin (lue: ryyppäjäisiin) mutta palkkaa maksetaan paskasti ?![/QUOTE]

Eräässä paikassa näitä bileitä ja matkoja vietetään veronmaksajien kustannuksella. Tai niiden jotka ei ole vielä eronneet ki...... Ryyppyreissut naamioidaan koulutuksiksi ja koulutusta on tunti ja loput 3 päivää "vähän" muuta. No onhan sitä rahaa kun ihmiset niille sitä syytää.
 

Yhteistyössä