Onko sinua nöyryytetty ravintolassa ja menitkö sinne vielä sen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja piffi
  • Ensimmäinen viesti
piffi
"Kuopiolaisen Emma Kokkosen kirjoitus pikaruokayhtiö Hesburgerin asiakaspalvelusta on herättänyt runsaasti keskustelua Facebookissa.
Emma Kokkosen mielestä Kuopion Sokoksen yhteydessä toimivan Hesburgerin henkilökunnan käytös oli erittäin huonoa, sillä henkilökunta ei auttanut pulaan joutunutta vanhahkoa miestä sunnuntai-iltapäivällä kolmen aikoihin.

Kokkonen oli syönyt Hesburgerissa kaverinsa kanssa, kun hän huomasi, että kassalle saapui vanhahko mies. Mies tilasi makkaraperunat, minkä jälkeen hän meni pöytään odottamaan ateriaa. Kun mies sai ateriansa, hän lähti hakemaan ketsuppia tarjottimen kera.



Minusta tuntui niin pahalle, että päätin ostaa miehelle uudet makkaraperunat.


Kokkonen kertoo, että kesken ketsupinhakemisen miehen tarjotin putosi lattialle. Myös makkaraperunat levisivät lattialle. Kokkonen kertoo, että osa henkilökunnasta näki tapahtuman, mutta se ei puuttunut tilanteeseen mitenkään.

– Työntekijä rupesi naureskelemaan ja jatkoi pöytien pyyhkimistä. Mies joutui itse siivoamaan makkaraperunansa lattialta käsillä ja käsipapereilla. Hän lähti itku silmässä ottamaan pakkia. Hän oli tilanteesta nolona, Kokkonen kertoo.

Osti uuden aterian

Tässä vaiheessa Kokkonen päätti toimia. Hän meni itkuisen miehen luo ja tarjoutui ostamaan tälle uudet makkaraperunat. Mies ei meinannut ensin suostua Kokkosen apuun. Hetken päästä mies meni kuitenkin Kokkosen kanssa kassalle tilaamaan uudet makkaraperunat.

Kokkosen mukaan henkilökunta oli vielä tässäkin vaiheessa huvittunut tilanteesta. Henkilökunta naureskeli tilanteelle.

– Minusta tuntui niin pahalle, että päätin ostaa miehelle uudet makkaraperunat. Mies itki ja halasi minua. Hän kertoi, ettei kukaan ole tehnyt hänelle koskaan ennen näin hyvää. Hän toivotti myös Jumalan siunausta, Kokkonen selvittää.

Kokkonen olisi toivonut, että henkilökunta olisi auttanut miestä siivoamisessa ja tarjonnut hänelle uuden aterian. Kokkonen aikoo antaa tapahtuneesta palautetta Hesburgerille. Hänelle tuli itselle tapahtuneesta lopulta hyvä mieli.

- Itkin varmaan kaksi tuntia tapahtuneen jälkeen. Minulle tuli niin paha mieli miehen puolesta, kun siellä oli niin huono asiakaspalvelu. Tuli kuitenkin hyvä mieli, että sai itse jotain hyvää aikaiseksi, Kokkonen selvittää."


Hesburgerin ty
 
njoo
Kyllä työntekijöiden olisi kuulunut mennä auttamaan siivoamisessa.Uutta tuotetta ei kyllä ravintolan kuulu antaa tilalle jos asiakas itse pudottaa annoksensa.Inhimillisesti katsoen olisivat voineet vanhalle ihmiselle antaa uuden ja toimittaa sen pöytään!
 
Näitä oman kruunun kiillotuksia alkaa olla lähes päivittäin, alkaa jo kärsiä inflaatiota. Kyllä ihmisiä voi auttaa tekemättä siitä hitonmoista numeroa somessa tai yleensä missään
 
Ei Hesburgerin vika
Ravintolayrittäjän näkökulmasta tässä syyllistetään turhaan Hesburgeria, he ovat palkanneet työntekijät siinä uskossa että nämä osaavat palvella asiakkaita. Valitettavasti, hyviä työntekijöitä on nykyään vaikeaa löytää. Näin yrittäjänä aina harmittaa jos työntekijän moka/asenneongelma maksaa asiakkaan, sillä yrittäjä itse raataa niska limassa töitä että pitäisi asiakkaan tyytyväisenä.
Varsinkin nuoremmista työntekijöistä valitettavan iso osa tekee töitä pelkän palkan takia, ja vain vapaapäivät kiinnostavat.

Toisekseen, on ikävää jos asiakas tiputtaa ruuan lattialle mutta ravintolalla ei ole velvollisuutta tarjota uutta annosta. Tällainen tapaus on sen verran harvinainen ja asiakas vanha, joten luultavasti olisimme tarjonneet uutta tilalle. Mutta pitää muistaa että ruoka ei ole yrittäjällekään ilmaista, ja tänä päivänä ruokaa joutuu myymään todella alhaisilla katteilla.

Voi myös kysyä että jos Hesburger olisi auttanut miestä siivoamaan ja tarjonnut uuden annoksen, niin kuka kirjoittaisi siitä someen. Aivan - tuskin kukaan.
 
piffi
Näitä oman kruunun kiillotuksia alkaa olla lähes päivittäin, alkaa jo kärsiä inflaatiota. Kyllä ihmisiä voi auttaa tekemättä siitä hitonmoista numeroa somessa tai yleensä missään
Kun jossain yritykseksessä kohdellaan kaltoin asiakkaita on erittäin hyvä asia nostaa se esiin. Yritys voi siten muttaa käytäntöjään. Tämä tapaus ei sinänsä ole erikoinen. Muutamia vuosia sitten eräässä toisessa hampurilaisasravintolassa vartija pahoinpiteli naisen sairaalakuntoon kun tämä yritti vain syödä hampurilaistaan.
 
piffi
Ravintolayrittäjän näkökulmasta tässä syyllistetään turhaan Hesburgeria, he ovat palkanneet työntekijät siinä uskossa että nämä osaavat palvella asiakkaita. Valitettavasti, hyviä työntekijöitä on nykyään vaikeaa löytää. Näin yrittäjänä aina harmittaa jos työntekijän moka/asenneongelma maksaa asiakkaan, sillä yrittäjä itse raataa niska limassa töitä että pitäisi asiakkaan tyytyväisenä.
Varsinkin nuoremmista työntekijöistä valitettavan iso osa tekee töitä pelkän palkan takia, ja vain vapaapäivät kiinnostavat.

Toisekseen, on ikävää jos asiakas tiputtaa ruuan lattialle mutta ravintolalla ei ole velvollisuutta tarjota uutta annosta. Tällainen tapaus on sen verran harvinainen ja asiakas vanha, joten luultavasti olisimme tarjonneet uutta tilalle. Mutta pitää muistaa että ruoka ei ole yrittäjällekään ilmaista, ja tänä päivänä ruokaa joutuu myymään todella alhaisilla katteilla.

Voi myös kysyä että jos Hesburger olisi auttanut miestä siivoamaan ja tarjonnut uuden annoksen, niin kuka kirjoittaisi siitä someen. Aivan - tuskin kukaan.
Sinulla on outo asenne joka karkoittaa varmasti asiakkaat. Olen itsekin yrittäjä. Jos minulla olisi ravintola, niin kun joku asiakas tiputtaisi ruokansa vahingossa lattialle, niin aivan saletisti ja joka kerta tarjoaisin veloituksetta uuden annoksen. Tämä asiakas tulisi sen jälkeen varmasti monta kertaa uudelleen ravintolaani. Tuo vanha mies ei taatusti mene Heseen enää koskaan ja tilanteen nähneetkin miettivät kahdesti.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
Kun jossain yritykseksessä kohdellaan kaltoin asiakkaita on erittäin hyvä asia nostaa se esiin. Yritys voi siten muttaa käytäntöjään. Tämä tapaus ei sinänsä ole erikoinen. Muutamia vuosia sitten eräässä toisessa hampurilaisasravintolassa vartija pahoinpiteli naisen sairaalakuntoon kun tämä yritti vain syödä hampurilaistaan.
Varmemmin tämäkin palaute olisi ravintolan tavoittanut jos se oisi annettu suoraan sinne ravintolapäällikölle tai yrittäjälle jos se yrittäjävetoinen paikka on eikä facebookin ja iltapäivälehtien välityksellä. Olisivat voineet ihan suoraan tutkia henkilökuntansa toiminnan eivätkä arvailleet jonkun postauksen perusteella. Onneksi Emma Kuopiosta sai nyt sitten 15 minuuttiaan julkisuudessa ja kukkalähetyksen.
 
Oma mielipiteeni
Sinulla on outo asenne joka karkoittaa varmasti asiakkaat. Olen itsekin yrittäjä. Jos minulla olisi ravintola, niin kun joku asiakas tiputtaisi ruokansa vahingossa lattialle, niin aivan saletisti ja joka kerta tarjoaisin veloituksetta uuden annoksen. Tämä asiakas tulisi sen jälkeen varmasti monta kertaa uudelleen ravintolaani. Tuo vanha mies ei taatusti mene Heseen enää koskaan ja tilanteen nähneetkin miettivät kahdesti.
"Jos minulla olisi ravintola..."

Niinpä niin, et ole ravintoloitsija joten ala on sinulle tuntematon. Siksi onkin helppo hurskastella miten TOIMISI. Meilläkin käy paljon humalaisia asiakkaita, jos he tiputtavat ruokansa lattialle sen takia että ovat niin kännissä, ei ole ravintolan asia alkaa kustantamaan heille uutta ilmaista ruokaa. Sanoinkin että vanha mies on asia erikseen, ja jokainen asiakas varmasti arvioidaan tapauskohtaisesti, vanhuuden vaivoille kun ei mitään voi. Humalatila taas on itse aiheutettu.

Monesti myös hyvän palvelun, halvan ja tasokkaan ruuan jälkeen asiakkaat eivät palaa takaisin. Ei ravintola-alalla vallitse mikään laki jossa paras ruoka ja palvelu voittaa, joskus asiakas menee paikkaan X vain brändin takia maksaen itsensä kipeäksi. Se nähtiin mm. kun Burger King avasi ketjunsa, ihmiset jonottivat jopa tunnin päästäkseen sisään ja maksoivat normaalihinnan. Toisessa paikassa ihmiset eivät ikikuuna suostuisi jonottamaan sekä ihmettelisivät myös missä on avajaistarjous tai muu halpa ruoka, ja odottaisivat parempaa palvelua kuin esim. isossa ketjussa. Asiakas ei ole aina rationaalinen valinnoissaan.

Et voi tietää meneekö vanha mies Heseen uudelleen, ehkä meneekin. Ja miksi asiasta pitää rankaista edelleen Hesburger-ketjua, kun syy tapahtuneeseen on nuorissa työntekijöissä jotka eivät tee työtään.

Tervetuloa vaan ravintola-alalle, helppo on sieltä muualta huudella miten asioiden PITÄISI toimia.
 
"Jos minulla olisi ravintola..."

Niinpä niin, et ole ravintoloitsija joten ala on sinulle tuntematon. Siksi onkin helppo hurskastella miten TOIMISI. Meilläkin käy paljon humalaisia asiakkaita, jos he tiputtavat ruokansa lattialle sen takia että ovat niin kännissä, ei ole ravintolan asia alkaa kustantamaan heille uutta ilmaista ruokaa. Sanoinkin että vanha mies on asia erikseen, ja jokainen asiakas varmasti arvioidaan tapauskohtaisesti, vanhuuden vaivoille kun ei mitään voi. Humalatila taas on itse aiheutettu.

Monesti myös hyvän palvelun, halvan ja tasokkaan ruuan jälkeen asiakkaat eivät palaa takaisin. Ei ravintola-alalla vallitse mikään laki jossa paras ruoka ja palvelu voittaa, joskus asiakas menee paikkaan X vain brändin takia maksaen itsensä kipeäksi. Se nähtiin mm. kun Burger King avasi ketjunsa, ihmiset jonottivat jopa tunnin päästäkseen sisään ja maksoivat normaalihinnan. Toisessa paikassa ihmiset eivät ikikuuna suostuisi jonottamaan sekä ihmettelisivät myös missä on avajaistarjous tai muu halpa ruoka, ja odottaisivat parempaa palvelua kuin esim. isossa ketjussa. Asiakas ei ole aina rationaalinen valinnoissaan.

Et voi tietää meneekö vanha mies Heseen uudelleen, ehkä meneekin. Ja miksi asiasta pitää rankaista edelleen Hesburger-ketjua, kun syy tapahtuneeseen on nuorissa työntekijöissä jotka eivät tee työtään.

Tervetuloa vaan ravintola-alalle, helppo on sieltä muualta huudella miten asioiden PITÄISI toimia.
Toivottavasti kioskillesi ei eksy asiakkaita tulevaisuudessakaan, sen verran hankalaa tuntuu elämäsi olevan jo nykyisten asiakkaiden kanssa. Todella paska asenne.
 
Ken guru
"Jos minulla olisi ravintola..."

Niinpä niin, et ole ravintoloitsija joten ala on sinulle tuntematon. Siksi onkin helppo hurskastella miten TOIMISI. Meilläkin käy paljon humalaisia asiakkaita, jos he tiputtavat ruokansa lattialle sen takia että ovat niin kännissä, ei ole ravintolan asia alkaa kustantamaan heille uutta ilmaista ruokaa. Sanoinkin että vanha mies on asia erikseen, ja jokainen asiakas varmasti arvioidaan tapauskohtaisesti, vanhuuden vaivoille kun ei mitään voi. Humalatila taas on itse aiheutettu.

Monesti myös hyvän palvelun, halvan ja tasokkaan ruuan jälkeen asiakkaat eivät palaa takaisin. Ei ravintola-alalla vallitse mikään laki jossa paras ruoka ja palvelu voittaa, joskus asiakas menee paikkaan X vain brändin takia maksaen itsensä kipeäksi. Se nähtiin mm. kun Burger King avasi ketjunsa, ihmiset jonottivat jopa tunnin päästäkseen sisään ja maksoivat normaalihinnan. Toisessa paikassa ihmiset eivät ikikuuna suostuisi jonottamaan sekä ihmettelisivät myös missä on avajaistarjous tai muu halpa ruoka, ja odottaisivat parempaa palvelua kuin esim. isossa ketjussa. Asiakas ei ole aina rationaalinen valinnoissaan.

Et voi tietää meneekö vanha mies Heseen uudelleen, ehkä meneekin. Ja miksi asiasta pitää rankaista edelleen Hesburger-ketjua, kun syy tapahtuneeseen on nuorissa työntekijöissä jotka eivät tee työtään.

Tervetuloa vaan ravintola-alalle, helppo on sieltä muualta huudella miten asioiden PITÄISI toimia.
Sielläkin on oltu, ja toimittu "hieman" paremmin mitä yllä olevassa esimerkissä.
 
myydään toki
[QUOTE="massu";30288000]Missä Hesburgerissa myydään makkaraperunoita? Eikös se ole vain hamppareita ja ranuja?[/QUOTE]

on niissä kebabia, makkaraperunoita, kalaperunoita jne. riippuu paikasta vähän.
 
vierestä
Sinulla on outo asenne joka karkoittaa varmasti asiakkaat. Olen itsekin yrittäjä. Jos minulla olisi ravintola, niin kun joku asiakas tiputtaisi ruokansa vahingossa lattialle, niin aivan saletisti ja joka kerta tarjoaisin veloituksetta uuden annoksen. Tämä asiakas tulisi sen jälkeen varmasti monta kertaa uudelleen ravintolaani. Tuo vanha mies ei taatusti mene Heseen enää koskaan ja tilanteen nähneetkin miettivät kahdesti.
Jos menet jäätelökioskille ja tiputat tötteröstä pallon, niin saatko uuden? Yleensä et. Itse se on maksettava.
 
"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30288046:
Jos menet jäätelökioskille ja tiputat tötteröstä pallon, niin saatko uuden? Yleensä et. Itse se on maksettava.
Mä oon kyllä saanut. Jos se siinä samantien tippuu, niin johan se on huonosti laitettu. Ja vahinkoja sattuu toisinaan, ei se uusi annos ravintolalle niin paljon maksa.
 
keijo.
Keississä ärsyttää se tapa jolla asiassa ratsastetaan vanhan miehen säälittävyydellä. Jos makkaraperunansa olisi tiputtanut energiajuomaa kittaava jonne, lähipubin kaljaveikko tai läheisen business parkin pukujuppi, niin mitään meteliä ei olisi nostettu. Ja kun oikein "fiilistellään" sillä, että tuo asiakas itse alkoi siivota sotkemaansa.... no tuliko tuollainen pakote ravintolan toimesta? Tuskin tuli. Minkä sille voi tehdä, jos asiakas alkaa omatoimisesti vahinkoaan siivoamaan? Voisihan siihen toki rynnätä väliin jne. mutta taas kerra ketään ei olisi asiaa edes noteerannut, ellei asiakas olisi ollut se säälittävä vanha ukkoriepu.

Mutta hei kaikki te jeesustelijat. Ensi kerran kun näette että känni-mara tiputtaa ostamansa makkaraperunat, niin käykäähän ostamassa sille uudet. Auttakaa vielä miestä kotiin saakka, jottei jää heitteille. Veikkaan että känni-mara tarvisi siinä kunnossa oikeasti enemmän apua, kuin normaalisti ikääntynyt mieshenkilö, joka tykkää käydä haukkaamassa hesellä aamubrunssin.
 
no pöh
Pahintahan tuossa on se että työntekijät NAUROIVAT asiakkaalle. Ja kyllä, se on pahempi juttu kun kyseessä on vanhus eikä mikään teini tai aikuinen. Ja se vanhus on ollut siellä tippa linssissä ja työntekijät nauraa, onhan tuo ihan hemmetin väärin toimittu!! Kukaan ei pakottanut siivoamaan mutta olisihan siinä työntekijä voinut käydä sanomassa että hei, ei sinun tarvitse sitä siivota..

Ihan oikein että nousee uutisiin tämä, pyöri tv:ssäkin tämä uutisotsikko. Ihan taatusti meni tämä palaute sinne esimiestasolle perille tätäkin kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: prototyyppi

Yhteistyössä