Pohdiskelen taas huutonetistä?

Mitä jos hlö keneltä ostin tuotteita on paljon pos. pal. Mutta kun ehdotin noutoa, koska parempi lähden hakemaan toisesta kaupungista kun menetän ison rahan summan, kun yritän olla todella varovainen niin se ilmoitti että töissä jossain kaukana mutta ko tuotteet on hänellä nyt kuitenkin mukana, se sanoi että maksan puolet ja puolet kun saan tuotteet ja jopa jos maksan heti saan yhden tuotteen kaupan päälle. Nouto ei käy millään myös toisesta paikasta eikä kuvia voi lähettää lapun kanssa. Eli hohhoija, onko taas hujari vaikka ei yhtään nega palautetta sillä ole? Kuulosta vaan oudolta. Mutta kun jos maksan jopa puolet ja tulen huijatuksi voin sanoa että summa sen verran senkin on iso että saa elää kuukaus sillä summalla. Siksi se on aika vaikea minun tehdä.
 
"ehkäpä"
Ehkä hän puolestaan pelkää, ettei saisi tavaroistaan rahoja. Ja tosi monet eivät halua tavata ostajia tai myyjiä, vaan hoitaa asiat postin välityksellä, yksityisyyden vuoksi. Onhan se harmi sinulle, joka olet rehellinen ostaja, mutta moni muu ei ole.
 
Suomalaiset on kaikki huijarit! Älä osta!
Olisi ikävä jos näin olisi. Mutta valitettavasti nykyään niin yleistä ettei enää voi luota kenelle. Kun olen Fb:ssä mun silmille tulee joka krt pelkästään äityli ryhmästä keskusteluja, miten siellä äidin huijavat toinen toista. Niin puhumattakaan tori.fi, huutonet ym... ei siellä vaan voi luota kaikille tai ainakin yhdet kaupat mitä teen paljon, näille tuotteille huijareita on pilvin pimein...
 
[QUOTE="ehkäpä";30287929]Ehkä hän puolestaan pelkää, ettei saisi tavaroistaan rahoja. Ja tosi monet eivät halua tavata ostajia tai myyjiä, vaan hoitaa asiat postin välityksellä, yksityisyyden vuoksi. Onhan se harmi sinulle, joka olet rehellinen ostaja, mutta moni muu ei ole.[/QUOTE]
Kyllä se voi olla näinkin. Mutta kuka vitsi sitten tehdä kaupat jos ei halua edes ostaja nähdä? Kyllä joku laki siihenkin pitäisi olla mun mielestäni että jos myyt ja haluat rahaa tuotteista niin kyllä sen ostajankin kanssa pakko olla tekemisessä edes se 2min kun se nouda tuotteet. Postiennakkossa kun ei voi mitään menettä, kun en voi varasta postista ko tuotteet millään, tottakai hän ottaa sitten sen riskin jos en nouda, mutta luulen minullakin sen verran hyviä palauteita vaikka huutiksessa että se voi kertoa jotain rehellisyydestä.
 
Kyllä joku laki siihenkin pitäisi olla mun mielestäni että jos myyt ja haluat rahaa tuotteista niin kyllä sen ostajankin kanssa pakko olla tekemisessä edes se 2min kun se nouda tuotteet.
Et oo tosissas. Tuollaanen laki olis suoraan sanottuna aiva perseestä ja kyllä varmasti moni jättääs sitte myymättä huutonetin yms. kautta.
 
Et oo tosissas. Tuollaanen laki olis suoraan sanottuna aiva perseestä ja kyllä varmasti moni jättääs sitte myymättä huutonetin yms. kautta.
No kyllä ihmiset sitten nykyään outoja jos eivät voi oman naaman näyttää mutta rahaa kelpaa :D? Huh... Itse voin oman naaman näyttää vaikka 24/7 ja kenelle vaan jos teen kauppoja tai haluan ne tehdä tai kävellä mihin vaan tai ajaa mihin vaan ja milloin vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
No kyllä ihmiset sitten nykyään outoja jos eivät voi oman naaman näyttää mutta rahaa kelpaa :D? Huh... Itse voin oman naaman näyttää vaikka 24/7 ja kenelle vaan jos teen kauppoja tai haluan ne tehdä tai kävellä mihin vaan tai ajaa mihin vaan ja milloin vaan.
Miks ihmees pitääs naamatusten tavata jos haluaa myydä jotaki ja saada rahaa? Ei mikää velvoota tapaamaan. Posti on keksitty eikä kaikkia voi mitenkää tavata jos asutaan aiva eri paikkakunnilla. Joskus tapaaminen voi olla myös vaikiaa täysin erilaasten työvuorojen takia eikä ne osu mitenkää kohdille.
 
"ehkäpä"
Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa tämä on ihan tavallista, ettei haluta antaa tietoa, missä asutaan jne. Tai voi olla sellainen työpaikka, ettei siellä sovi hoidella omia bisneksiään. Sinä yrittäjänä olet eri asemassa, ymmärräthän sen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Miks ihmees pitääs naamatusten tavata jos haluaa myydä jotaki ja saada rahaa? Ei mikää velvoota tapaamaan. Posti on keksitty eikä kaikkia voi mitenkää tavata jos asutaan aiva eri paikkakunnilla. Joskus tapaaminen voi olla myös vaikiaa täysin erilaasten työvuorojen takia eikä ne osu mitenkää kohdille.
Katso kun jos puhutaan isoista summista kun vaikka noin 2t eur niin kyllä sitten luulen aika löytyy. Vai mistä sillä muuten löytyy aika käydä sen viemään mulle postiin? Mä voin sitten tulla suoraan siihen postiin mihin se halua viedä ne mulle ja nouda ihan sieltä ja katsoa super nopeasti että on ne tuotteet mitä haluan.
 
[QUOTE="ehkäpä";30287975]Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa tämä on ihan tavallista, ettei haluta antaa tietoa, missä asutaan jne. Tai voi olla sellainen työpaikka, ettei siellä sovi hoidella omia bisneksiään. Sinä yrittäjänä olet eri asemassa, ymmärräthän sen? :)[/QUOTE]

Niin kuin sanoin että voin tulla vaikka mihin, kauppaan, postiin mihin se vie muutenkin tuotteet, ei se estää tätä ja jopa heti käteistäkin voin nosta ja tuoda että kaikki olisimme tyytyväisiä.
 
Mikä siinä kohteessa oli mainittu toimitustavaksi? Jos nouto ei ollut mainittu, niin et voi sitä vaatia.
No miten se voi estää jos tavataan esim. postissa mihin sillä oli ajatus viedä ko tuotteet? Sielläkin hänen pakko olla tekemisessä jonkun tädin kanssa kuka ottaa vastaan paketit. Kuka hullu nykyään on valmis maksamaan sellaisia summia ilman että näkee onko tavarat edes olemassa tilille toiselle jos hlö ei edes saa kuvia laitettua tuotteista?

P. S. Meillä oli äsken sovittua että maksan ennakot, siis sovittu ja ko kohte se kuitenkin laitoi uudelleen myyntiin ja joku osti sen udelleen? Hmmm... mielenkiintoista taas.
 
En mä hakua mielelläni vieraita ihmisiä kotiini, kun on omat ja perheen aikataulut sortattavana. Eli sitoo liikaa mun aikaa olla tavoitettavissa ostajalle sopivalla hetkellä.
No minulle ainakin myyjänä, myyn omia tai yritys tuotteita käy vaikka klo 2 yöllä joku tulee ne hakemaan.

Mutta, en halua eikä mun ole pakko hänen luo mennä ja sopii hakea tuotteet ihan milloin vaan, kun en katso kelloja, paitsi jos joku kokous on sitten asiaa erikseen.
 
noh.
En minä ainakaan halua tavata huuto.netin, tori.fi:n tai minkään muun kautta ostajia. Siksi just hoidan ne kaupat netissä, ettei tarvitse tavata niitä ostajia. Jos eivät halua ilman noutoa ostaa, ostakoot tuotteensa muualta.

"P. S. Meillä oli äsken sovittua että maksan ennakot, siis sovittu ja ko kohte se kuitenkin laitoi uudelleen myyntiin ja joku osti sen udelleen? Hmmm... mielenkiintoista taas."

Mistä tiedät ettei myyjällä ole useampi samaa tuotetta?
 
En minä ainakaan halua tavata huuto.netin, tori.fi:n tai minkään muun kautta ostajia. Siksi just hoidan ne kaupat netissä, ettei tarvitse tavata niitä ostajia. Jos eivät halua ilman noutoa ostaa, ostakoot tuotteensa muualta.

"P. S. Meillä oli äsken sovittua että maksan ennakot, siis sovittu ja ko kohte se kuitenkin laitoi uudelleen myyntiin ja joku osti sen udelleen? Hmmm... mielenkiintoista taas."

Mistä tiedät ettei myyjällä ole useampi samaa tuotetta?
Mitä teitä pelottaa jos ette halua tavata? :) Tai miksi ihmiset ovat nykyään sellaisia? No joo, mun päähään ei menee, ehkä ei menee koska olen yrittäjä ja ahkera vielä, niin ei pelottaa ihmisiä nähdä silloin kun rahaa puhuu.

Juu ei hänellä ole enempää. Koska kun ostin yhden kohden, kysyin melkein saman tien että onko sinulla muita ko tuotteita, se luetteli minulle mitä kaikki enää on ja sanoi jos otan kaikki saan sen yhden tuotteen vielä kaupan päälle. Niin mietin miksi ei voi olla sen enempää. Sekä se myi saman kuvanakin ne, mitä ostin jo. Miten edes samoja käytettyjä tuotteita voivat olla noin identisia?
 
noh.
Mitä teitä pelottaa jos ette halua tavata? :) Tai miksi ihmiset ovat nykyään sellaisia? No joo, mun päähään ei menee, ehkä ei menee koska olen yrittäjä ja ahkera vielä, niin ei pelottaa ihmisiä nähdä silloin kun rahaa puhuu.

Juu ei hänellä ole enempää. Koska kun ostin yhden kohden, kysyin melkein saman tien että onko sinulla muita ko tuotteita, se luetteli minulle mitä kaikki enää on ja sanoi jos otan kaikki saan sen yhden tuotteen vielä kaupan päälle. Niin mietin miksi ei voi olla sen enempää. Sekä se myi saman kuvanakin ne, mitä ostin jo. Miten edes samoja käytettyjä tuotteita voivat olla noin identisia?
Ei mua ainakaan mikään pelota, mutta en vaan ole kiinnostunut tapaamaan ihmisiä jos asian voi hyvin hoitaa ilman tapaamistakin.

Voisiko olla että se myyjä ajatteli ettet ostakaan ja siksi pisti uudestaan sitten myyntiin?
 
Ei mua ainakaan mikään pelota, mutta en vaan ole kiinnostunut tapaamaan ihmisiä jos asian voi hyvin hoitaa ilman tapaamistakin.

Voisiko olla että se myyjä ajatteli ettet ostakaan ja siksi pisti uudestaan sitten myyntiin?
Siis oikeasti? :D Miten se voi häiritseä jos joku ostaja tulee hakemaan tai sovitte jonkun ajan. Kuitenkin pitäisi olla tekemisessä aina jonkun kanssa kun teet kaupat ja lähetät tuotteet. Jos mä olisin ajatellut samalla tavalla niin en olisi päässyt sellaisen ajatusmaailman kanssa pitkälle, ehkä mun pitäisi myös huomiseksi ilmoittaa 10lle hlölle etten tulee heidän kanssa hoitamaan homman/ asiakkaat ovat ja juu ei ole mun edes pakko mennä, mutta kun paikalla haluan kuitenkin olla vaikka rv 38 ja naama ja kroppa järkytävässä kunnossa raskauden myötä, on mulla tekosyitä siis kans vaikka kuinka paljon jos jaksan vaan näitä keksiä.

Myyjän kanssa oli jo sovittu että maksan postiennakot ja se lähettää.
 
noh.
Siis oikeasti? :D Miten se voi häiritseä jos joku ostaja tulee hakemaan tai sovitte jonkun ajan. Kuitenkin pitäisi olla tekemisessä aina jonkun kanssa kun teet kaupat ja lähetät tuotteet. Jos mä olisin ajatellut samalla tavalla niin en olisi päässyt sellaisen ajatusmaailman kanssa pitkälle, ehkä mun pitäisi myös huomiseksi ilmoittaa 10lle hlölle etten tulee heidän kanssa hoitamaan homman/ asiakkaat ovat ja juu ei ole mun edes pakko mennä, mutta kun paikalla haluan kuitenkin olla vaikka rv 38 ja naama ja kroppa järkytävässä kunnossa raskauden myötä, on mulla tekosyitä siis kans vaikka kuinka paljon jos jaksan vaan näitä keksiä.

Myyjän kanssa oli jo sovittu että maksan postiennakot ja se lähettää.
No ei tarvi ymmärtää jos on niin käsittämätöntä.
 
Jotkut ny ei vain halua tavata kasvotusten ja sä et voi sitä vaatia.
No jos on niin se voi vaikka mulle sen sanoa suoraan niin laitan huivin silmille etten katso myyjän päin mutta katson vain että onko tuotteet samoja ;). Kohta varma ihmiset eivät jaksa edes liikua missään, kun kaikki heitä näy :D. Ehkä parasta olla myymättä, jos ei tuotteista saa kuvia eikä myyjä saa nähdä.
 

Yhteistyössä