Kannattaako 4-vuotiaalle ostaa vielä talvihaalari päikkyyn?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti66"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti66"
Arvon tässä että tarvitseeko poika vielä toisen puvun talveksi. Meillä on vettäpitävä toppapuku, jossa henkselihousut. Mahtaako riittää päiväkodissakin vai kannattaisiko vielä hommata kaveriksi haalarit?
 
"ninnananna"
Meillä kakkosluokkalainen tyttö ja haluaa talveksi haalarin vaikka on myös kaksiosainen puku. Tänään oli välikausihaalari koulussa. Tykkää kun selkä ei ole paljas ja saa nopeasti päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummix1
"jepp"
[QUOTE="jessica";30288270]Huh,joko teil on talvivaatteet hankinnassa??[/QUOTE]

Jo? Täällä oli aamulla pakkasta ja satoi räntää. En nyt vielä toppaa pukenut, mutta kuukauden päästä voi hyvinkin olla täys talvi.
 
vierass
[QUOTE="jessica";30288270]Huh,joko teil on talvivaatteet hankinnassa??[/QUOTE]

Onko jäänyt uutiset lukematta? Osassa maata on jo satanut lunta ja muuallakin viilentynyt reilusti.
 
"jessica"
[QUOTE="jepp";30288281]Jo? Täällä oli aamulla pakkasta ja satoi räntää. En nyt vielä toppaa pukenut, mutta kuukauden päästä voi hyvinkin olla täys talvi.[/QUOTE]

no mun mielestä kuukaus on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika...mut kaikki tyylillään,mä uskon et meillä välikausi vaatteillla mennään viel yli kk reilusti,tääl hesas on ollu ainakin ihanat ilmat,eipä oo ees takkeja tarvinnu juurikaan 17-19 monena pvänä ja se ketä sääennustuksiin luottaa tän kesän jälkeen-salli mun nauraa==DD
 
"jepp"
[QUOTE="jessica";30288322]no mun mielestä kuukaus on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika...mut kaikki tyylillään,mä uskon et meillä välikausi vaatteillla mennään viel yli kk reilusti,tääl hesas on ollu ainakin ihanat ilmat,eipä oo ees takkeja tarvinnu juurikaan 17-19 monena pvänä ja se ketä sääennustuksiin luottaa tän kesän jälkeen-salli mun nauraa==DD[/QUOTE]

Noo, ei siihen pakkaseen tänä aamuna ennustuksia tarvittu. Ihan oli numerot luettavissa omassa mittarissa.
 
"jepp"
[QUOTE="jessica";30288322]no mun mielestä kuukaus on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika...mut kaikki tyylillään,mä uskon et meillä välikausi vaatteillla mennään viel yli kk reilusti,tääl hesas on ollu ainakin ihanat ilmat,eipä oo ees takkeja tarvinnu juurikaan 17-19 monena pvänä ja se ketä sääennustuksiin luottaa tän kesän jälkeen-salli mun nauraa==DD[/QUOTE]

Noo, ei siihen pakkaseen tänä aamuna ennustuksia tarvittu. Ihan oli numerot luettavissa omassa mittarissa. Ja hesaankin näyttää aamulla +4 ja tuuli kuin siperiassa, joten kannattaa se takki kuitenkin ottaa mukaan;)
 
No tosiaa kannattaa 4v vielä olla haalari. Luulen että tuokin kohta 7v vielä haluaa myös sen haalarin yhdistelmän lisäksi. Vaihtosetti sillä pitää kuitenkin olla. Ja kyllä minäkin jo mietin lapsen talvivarustusta vähitellen kuntoon. Ei sitte tu tilanne että keli vaatii eikä oo.
 
"..."
Ihan vinkkinä: kaikki ei asu Helsingissä... Ja toisekseen, on paljon kivempi sitten pakkasaamuna ottaa se toppapuku kaapista kuin alkaa kiireessä ostelemaan kaupasta. Ja kuten sanoit, eipä noihin sääennustuksiin paljon ole voinut luottaa.
 
"..."
Ja ap:lle: Meillä oli viime talvena 3v tytöllä kaksiosainen puku ja hyvin pärjäsi, housut olivat henkselimallia ja nousivat rintaan/yläselkään asti. Tänä vuonna ostin kokopuvun, kun sattui silmää ja kukkaroa miellyttävä vastaan.
 
Fjuu
Niin ja ostaa ku niitä vielä saa kaupoista, ainakin sellaisen kuin haluaa. Tänne näyttää aamuksi +2 ja pohdin mitä pojalle päälle aamulla, ei näytä juuri lämpenevän päivälläkään. Meillä haalareita ja housut-takki yhdistelmiä
 
"jessica"
[QUOTE="...";30288347]Ihan vinkkinä: kaikki ei asu Helsingissä... Ja toisekseen, on paljon kivempi sitten pakkasaamuna ottaa se toppapuku kaapista kuin alkaa kiireessä ostelemaan kaupasta. Ja kuten sanoit, eipä noihin sääennustuksiin paljon ole voinut luottaa.[/QUOTE]

noooh katellaan niitä toppisia sit kun on ensiks puettu niitä välikausivatteita fleespukuineen...tänne säätiedn mukaan taas 15 tää+ens vko täsmäsää et eiköhän me tareta,varautukaa te vaan lumikinoksiin=D
 
sippara
[QUOTE="jessica";30288322]no mun mielestä kuukaus on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika...mut kaikki tyylillään,mä uskon et meillä välikausi vaatteillla mennään viel yli kk reilusti,tääl hesas on ollu ainakin ihanat ilmat,eipä oo ees takkeja tarvinnu juurikaan 17-19 monena pvänä ja se ketä sääennustuksiin luottaa tän kesän jälkeen-salli mun nauraa==DD[/QUOTE]

Mielummin ostan ne etukäteen (-50-70% alesta) kuin alan murehtia sinä ensimmäisenä lumisena pakkasaamuna, että ei helevetti, mitä muksuille päälle hoitoon? Ei oo haalaria, kenkiä, hanskoja tai pipoakaan, kun onhan se nyt typerää ostaa ne edes vähän ennen "virallisia talvikuukausia".
Toisaalta, jos viime talvi toistuu, niin voit hyvällä onnella selvitä vk-vaatteillanne ensi kesään saakka. Ota riski :)
 
sippara
Mielummin ostan ne etukäteen (-50-70% alesta) kuin alan murehtia sinä ensimmäisenä lumisena pakkasaamuna, että ei helevetti, mitä muksuille päälle hoitoon? Ei oo haalaria, kenkiä, hanskoja tai pipoakaan, kun onhan se nyt typerää ostaa ne edes vähän ennen "virallisia talvikuukausia".
Toisaalta, jos viime talvi toistuu, niin voit hyvällä onnella selvitä vk-vaatteillanne ensi kesään saakka. Ota riski :)
Toisaalta, hyvä että "jessican" kaltaisiakin on yllättävän paljon, niin saa sitten myytyä omat käytetyt haalarit noille viimehetken panikoijille ja saada niistä vielä enemmän kuin mitä on uutena itse maksanut (kun hyödyntää isot alet) :)
 
"jessica"
Toisaalta, hyvä että "jessican" kaltaisiakin on yllättävän paljon, niin saa sitten myytyä omat käytetyt haalarit noille viimehetken panikoijille ja saada niistä vielä enemmän kuin mitä on uutena itse maksanut (kun hyödyntää isot alet) :)
jotenkin tuntuu nyt siltä et joku muu ryhmä kuuluu niihin "panikoijiin"....yleensä menen ruokakauppaankin vasta kun sille on tarvetta enkä hamstraa ale-ruokaa pakkaseen kuten vissiin sä??,mutta kukin tyylillään=D kaupat+nettikaupat myy kyllä ympärivuoden talvivaatteita-juu u ihan tosi,-myös sillon kun talvi on ajankohtainen;)
 
Liekkiö
Meillä on menty ekaluokkaan asti haalarilla talvisin. Ekaluokalla on siirrytty koulukäyttön takkiin+ housuihin. Mutta kotona haalari vielä sittenkin ulkoillessa.
Vk-puvut ovat olleet 5-6 vuotiailla jo kaksiosaisia.
 
vierass
Juu aleruokaa pakkaseen jos sitä alle puoleen hintaan myydään ja haalarit keväällä ostettu, reimatecit puoleen hintaan ja toppatakit -70% aleilla. Ei ne suuret tulot...
 

Yhteistyössä