onko kellekään mullee tullut sellaista mielikuvaa että kun puhutaan enkelistä

  • Viestiketjun aloittaja niih
  • Ensimmäinen viesti
niih
tai lähinnä enkelivauvasta niin tarkoitetaan kuollutta? En tiedä mistä on tullut mulle sellanen kuva mut nyt lähiaikoina on tosiaan häirinny kun facessa on puhuttu vauvan syntymästä häntä on sanottu enkeliksi... :O vaikka siis on ihan elossa ollut...
 
Mä taas en yhditä enkeleitä kuolleisiin niin kai se sit on ihan normaalia, että voisin kuvitella sanovani kilttiä, kiharapäistä lapsosta enkeliksi. Tai vanhempaakin, käytöksellä minusta tuon nimityksen ansaitsee.
 
kyllä...
Itse ennen lapseni saamista sorruin samaan. Kattelin jonkun kaverin vauvaa ja sanoin että voi mikä ihana enkeli.. Kun sain viime vuonna oman lapseni, en ole kertaakaan sanonut häntä enkeliksi. Karmivaa edes sanoa! Ja olen vielä tällainen kamala äiti että jos kuulen jonkun sanovan lastani enkeliksi, se asia korjataan samantien ja ei se ihminen ainakaan enää lastani enkeliksi kutsu :)
 
Jos joku kertoo, että "meillä on enkelivauva" niin kyllä mä luulen sen tarkottavan menehtynyttä vauvaa.

Mutta jos sanotaan, että "meidän vauva on kiltti kuin enkeli" tai "vauvalla on enkelikiharat" niin siinä kohtaa en liitä tuota enkelisanaa kuolemaan.
 
tyyt
Ihme facelässytystä. Ja raamatulliset enkelit on aika kaukana herttaisista palleroista. Eikä taideta koko Raamatussa puhua mitään kuolleiden kuolevaisten muuttumisesta enkeleiksi.
 

Yhteistyössä