Vinkkejä siihen,kuinka maitoa saada lisää

  • Viestiketjun aloittaja ehtyvä lehmä
  • Ensimmäinen viesti
ehtyvä lehmä
Sairasputki ehdytti maidon "tuotannon" ja vauva on vasta 3kk: tta.Oli iso halu ja toive saada lapsi pidettyä rinnalla ainakin puoli vuotiaaksi täysin,mutta itse sitten sairastuin ja maidon tulo ehtyi niin,että pulloa tarvittiin.Nyt on taudit selätetty,mutta saako maidon tuloa lisättyä mitenkään,vai onko tämä nyt tässä?
 
"harmaa"
Vieläkö imetystukilistan sivut on olemassa? Sieltä löytyy hyviä vinkkejä, ainakin kymmenen vuotta sitten löytyi. :D
Imetä paljon, pidä vauvaa ihollasi, juo paljon ja ota rennosti.
 
ehtyvä lehmä
Kiitos.
Kyllähän tuo on tissillä ollut usein,ja hartaasti - siis pitkän ajankin.Viimeyönä tunnin välein - joten lopuksi tein meille olohuoneeseen unipesän sohvaan ja tyttö nuokkui rinnalla.
Pulloon piti tarttua vastoin omaa tahtoa,kun kuume nousi 40 ja olin niin vetopois,että sairaalassakin käytiin (isä oli lapsen kanssa,sairaala ei mieluusti vauvaa olisi antanut mulle mukaan-jota ihmettelin)
 
"Veera"
Alkuperäinen kirjoittaja ehtyvä lehmä;30289133:
Kiitos.
Kyllähän tuo on tissillä ollut usein,ja hartaasti - siis pitkän ajankin.Viimeyönä tunnin välein - joten lopuksi tein meille olohuoneeseen unipesän sohvaan ja tyttö nuokkui rinnalla.
Pulloon piti tarttua vastoin omaa tahtoa,kun kuume nousi 40 ja olin niin vetopois,että sairaalassakin käytiin (isä oli lapsen kanssa,sairaala ei mieluusti vauvaa olisi antanut mulle mukaan-jota ihmettelin)
No kyllä se maito sieltä sitten nousee. Juo paljon, syö suklaata yai muuta energiapitoista, vaikka pähkinöitä ja lepää jos vaan voit. Jätä kotityöt hetkeksi miehelle. Paljo sitä korviketta nyt sitten menee?
 
ehtyvä lehmä
Alkuperäinen kirjoittaja ehtyvä lehmä;30289213:
. Paljo sitä korviketta nyt sitten menee? Noin 2 - 3 tetraa, yht 4-6 dl
Eilen meni vajaa 2 tetraa,kun päivällä en vaan antanut ..otin tissille - vaikka se ehtoopäivä menikin siinä tissi suussa ollessa =)
 
hyvä sinä!
Tosi hyvin oot tehnyt, varmasti maito nousee taas! Mulla itellä kroppa reagoi parin kolmen päivän viiveellä notkahduksiin, eli kärsivällisyyttä tosiaan vähän vaaditaan.

Facebookissa on imetyksen tuki ry:n sivut, sieltä saa nopeastikin asiantuntevaa apua. Pääsisitkö siellä kysymään? Mutta hienosti oot toiminut ja olen varma että se maito sieltä noilla keinoin nousee ilman enempiä neuvoja.

Kun vaan itse muistat juoda tarpeeksi, ja tosiaan olut ja imetystee saattavat olla avuksi myös.

Tsemppiä! Vaikutat oikein hyvältä äidiltä <3
 
viera.s
Varmasti onnistuu, kun vauva kerran rinnalla hyvin viihtyy! Silloin olisi vaikeampi tilanne, jos vauva olisi ehtinyt alkaa suosimaan pulloa ja vieroksumaan rintaa.

Ihan samoin tien et voi tuollaista korvikemäärää jättää pois, sillä meneehän siinä hetki että maidontuotanto palautuu aiemmalle tasolle. Mutta vähennät tietoisesti koko ajan korviketta, huolehtien toki samalla siitä, että vaippoja kastuu riittävästi ja vauva pysyy virkeänä. Etenkin yöllä kannattaa imettää, vaikka ymmärrän että silloin mieluiten nukkuisi. Mutta yöimetykset nostaa maidontuotantoa kaikkein tehokkaimmin.
 
"Hilma"
Proteiinipitoista ruokaa, juo paljon vettä. Alkoholiton olut on myös hyvä ja itselläni kotitekoinen sima sai tissit melkein räjähtämään :D
Imetysteetä saa ainakin luontaistuotekaupoista, se auttoi mulla myös.

Pidä rinnat lämpimänä ja pidä vauvaa paljon lähellä.
Mä myös pumppasin/lypsin silloin kun vauva nukkui.

Jos sulla on se pesä vielä siellä olkkarissa, niin viettäkää siellä vaikka koko tää päivä.
 

Yhteistyössä