Työpaikan hakeminen ja cv

  • Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti
"apuva"
Mä olen hakenut töitä joskus vuonna kivi ja käpy, joten tämä cv -juttu aiheuttaa mulle pään raapimista. Eli kun haen paikkaa, niin laitanko cv:hen vain ne koulutukset ja työkokemukset, jotka liittyy tähän ko. paikkaan ? Eli siihen ei laiteta mitään muita kouluja ja töitä, vaikka niitä olisikin ?
 
Mulla on aina kaikki, mutta jotkut tykkää laittaa vaan ne työhön sopivat jutut. Jos on netissä täytettävä juttu niin siihen laitan vaan nykyisen duunin työkokemuksena ja cv:stä löytää sitten loputki kokemukset.
 
"Keh"
Kaikki laitetaan. (Paitsi jos cv alkaa paisua yli kahden sivun, niin sit kannattaa karsia.)
Joo, toi onkin kiva juttu toi karsiminen. Kun haluaisin kumminkin tuoda jotenkin esille sen, ettei cv:ssä ole aukkoja, mutta ihan joka rimpsua ei taas voi mainita. Oon sitten yrittäny niputella esim. vanhimpia työpaikkojani yhteen tyyliin "vuosina 1991 - 1999 toimistosihteerinä eri yrityksissä".
 
tuskastunut
Tässäpä onkin aloittajalla hyvä kysymys.

Minulle on joskus sanottu, että miksi CV:ssä on aukko. Ja näissä on sitten haastattelija tivannut syytä aukkoon. Mutta erääseen viimepäivinä tv:ssa olleeseen kaivosyhtiöön hakiessani taas sanottiin haastattelussa, että suotta sinne täyttää mitään grillien työkokemuksia, kun työnkuva on tyyliin kiviauton kuljettaja.

Kumpaankaan työpaikkaan en tosin päässyt, mutta tässä näyttäisi olevan vähän kiinni työnantajastakin.

Kaveri joskus totesi, että jos CV:ssä on aukko, niin hakemuksen vapaaseen osioon hän on kirjoittanut syyn tähän aukkoon. Mutta tämä on näitä "kuultu kavereilta" vihjeitä, että onko sekään oikein, niin en tiedä.
 
Tässäpä onkin aloittajalla hyvä kysymys.

Minulle on joskus sanottu, että miksi CV:ssä on aukko. Ja näissä on sitten haastattelija tivannut syytä aukkoon. Mutta erääseen viimepäivinä tv:ssa olleeseen kaivosyhtiöön hakiessani taas sanottiin haastattelussa, että suotta sinne täyttää mitään grillien työkokemuksia, kun työnkuva on tyyliin kiviauton kuljettaja.

Kumpaankaan työpaikkaan en tosin päässyt, mutta tässä näyttäisi olevan vähän kiinni työnantajastakin.

Kaveri joskus totesi, että jos CV:ssä on aukko, niin hakemuksen vapaaseen osioon hän on kirjoittanut syyn tähän aukkoon. Mutta tämä on näitä "kuultu kavereilta" vihjeitä, että onko sekään oikein, niin en tiedä.
Ja joku kirjotti lehdessä ettei palkkaa työntekijää joka ei edes vaivaudu muokaamaan cv:tä juuri sitä hakemusta varten. Huoh...
 
vieras...
Se vähän riippuu ja roikkuu. Jos olet ollut vain muutamassa työpaikassa, jotka mahtuvat CV:hen nätisti, niin laita vain kaikki. Mutta jos olet ollut vuonna nakki ja kirves tehnyt kasapäin pätkätöitä, niin pakkohan ne on tiivistää. Pääsääntöisesti myös työpaikat, joista alkaa olemaan reilusti yli 10v aikaa, on kohtalaisen turhia. Sillä vaikka olisit vuosina 1998-1999 ollut makkarantekokoneen käyttäjänä, niin tuskin on enää nykypäivänä metodit ja koneen samanlaisia. Kyllä se työ pitää joka tapauksessa "nollista" opetella uudestaan.
 
alkuper
No, mulla ei ole työkokemusta kuin kolmen työpaikan verran, joten kaipa mä ne kaikki laitan :) Luin vaan jostain, että tärkeintä cv:n tekemisessä on se, että se on suunnattu juuri haettavaan työpaikkaan.
 

Yhteistyössä