Kuka maksaa yli 200 euroa lapsen haalarista??

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiiu"
En tiedä.
Itse maksan lähelle tuota (molo,t2h) sen vuoksi että ollaan paljon ulkona,säällä kuin säällä ja nämä ovat ominaisuuksiltaan todettu kestävämmiksi käytössä. Puvut myös kiertävät seuraaville lapsille joten kertskäyttöhaalaria en halua.
 
"Jenis"
Varmaan riittävän moni, kun niitä kaupoista löytyy normihintaan mutta alessa harvemmin enää on tarjolla.

Meilläkin on kyllä teknisiä pukuja, mutta ei noin kalliita ovh:ltaan ja yleensä ostan niitä keväällä kunnon alesta vuodeksi-pariksi eteenpäin. Nyt taitaa olla ReimaTeciä sillä vahvemmalla kankaalla molemmille, hintaa toisella puvulla 49 ja toisella 35 euroa :)
 
"vieraana"
Minä maksoin kahden lapsen housuista ja talvitakeista noin 450 euroa (Polarn o pyretillä) eikä se nyt oikeastaan ollut kallista. Vaatteet on kosteussuojatut ja vahvikekankaalliset ja niiden pitäisi olla lämpimät. Kuitenkin ne ketkä joka päivä noissa ulkoilee on mulle ne kaikkein rakkaimmat ja tärkeät. Käyn töissä ja maksan vaatteet omista rahoistani joten kellään ei pitäisi tähän olla sanomista.
 
"vieraana"
[QUOTE="vieraana";30289759]Yhtä hyvin voisi kysyä kuka maksaa käsilaukustaan yli 1000e tai paidastaan 500e. Ne joilla on rahaa ja joille merkit ovat tärkeitä.[/QUOTE]

Ei ollut edes merkit tärkeitä vaan mulla lapsi joka palelee helposti. Kyllä ostan silloin parhaan ja lämpimimmän puvun minkä hänelle löydän.
 
Viiieeras
Mun kalleimmat farkut on tainneet maksaa sen pari sataa, ne oli kyllä alessakin vielä. Voisin maksaa haalarista sen parisataa ihan hyvin, mutta riippuu vähän lapsen iästä ja kasvamisesta.
On tärkeää, että se on lämmin, kestää kulutusta, kuivuu nopeasti ja mahdollisimman vähän kastuukin, on hyvä päällä, on hyvät heijastimet ja mitähän vielä... Anyway, nuo yhdessä, niin saattaahan sitä hintaa tullakin.
 
"vieraana"
En minä ainakaan. Meillä puvut kestävät tasan yhden talven tuolla hiekalla ja kurassa möyriessä, joten ihan se poistopäiviltä ostettu halpis-reimatec kelpaa tähän taroitukseen vallana mainiosti. Se kallis haalari ei kestä kovaa kulutusta yhtään sen paremmin, kuin nuo halpiksetkaan, joten miksi maksan turhasta.
 
"Miksi"
Miksi tällaisia kyselet? Ei kai ole sinulta pois, jos joku maksaa? Maksaja kokee saavansa rahalleen vastinetta. Olkoon se sitten laatua tai toisten ihailua/kummastelua. Who cares?
 
"vieraana"
[QUOTE="vieraana";30289804]En minä ainakaan. Meillä puvut kestävät tasan yhden talven tuolla hiekalla ja kurassa möyriessä, joten ihan se poistopäiviltä ostettu halpis-reimatec kelpaa tähän taroitukseen vallana mainiosti. Se kallis haalari ei kestä kovaa kulutusta yhtään sen paremmin, kuin nuo halpiksetkaan, joten miksi maksan turhasta.[/QUOTE]

No Reimatec ei tosiaan kestä kuin yhden kauden mutta mun lapsilla oli kaksi viime talvea Ticketin Baggiet joissa sellainen vähän enstextyyppinen pinta. Niihin ei tullut jälkeäkään. Eli kyllä kulutuksenkestossa on eroja.

Tälle vuodelle ostin popin vaatteet kun Ticketiä ei tässä lähistöllä myydä ja uudet kuosit ei Tiksulta näyttäneet niin kivoilta.
 
"a p"
[QUOTE="Miksi";30289816]Miksi tällaisia kyselet? Ei kai ole sinulta pois, jos joku maksaa? Maksaja kokee saavansa rahalleen vastinetta. Olkoon se sitten laatua tai toisten ihailua/kummastelua. Who cares?[/QUOTE]

Niin,olen kai sen sortin järkevyysajattelun edustaja, että tuntuu pahalta kun toiset syytää rahaa miettimättä sen tarkemmin. Ja nyt siis tarkoitan niitä, joilla rahaa ei ole kuin roskaa. Kun tiedän että jotkut sitten sitkuttelee viikkokaupalla kaurapuurolla, kun kallis merkkihaalari on pakko saada.

Ja muutenkin jollakin tapaa halveksin sokeaa merkki-ihailua. Kaipa se vika on sitten mussa :). Mutta sitä laadukasta ja lämmintä saa kyllä vähemmälläkin rahalla lapselleen.
 
[QUOTE="a p";30289843]Niin,olen kai sen sortin järkevyysajattelun edustaja, että tuntuu pahalta kun toiset syytää rahaa miettimättä sen tarkemmin. Ja nyt siis tarkoitan niitä, joilla rahaa ei ole kuin roskaa. Kun tiedän että jotkut sitten sitkuttelee viikkokaupalla kaurapuurolla, kun kallis merkkihaalari on pakko saada.

Ja muutenkin jollakin tapaa halveksin sokeaa merkki-ihailua. Kaipa se vika on sitten mussa :). Mutta sitä laadukasta ja lämmintä saa kyllä vähemmälläkin rahalla lapselleen.[/QUOTE]

Älä murehdi muiden rahankäytöstä. Jos rahaa on, sitä kuuluu käyttää. Näin välillisesti he edesauttavat niitä, jotka lappavat kaurapuuroa seuraavan viikon.
 
"zxc"
[QUOTE="a p";30289843]Niin,olen kai sen sortin järkevyysajattelun edustaja, että tuntuu pahalta kun toiset syytää rahaa miettimättä sen tarkemmin. Ja nyt siis tarkoitan niitä, joilla rahaa ei ole kuin roskaa. Kun tiedän että jotkut sitten sitkuttelee viikkokaupalla kaurapuurolla, kun kallis merkkihaalari on pakko saada.

Ja muutenkin jollakin tapaa halveksin sokeaa merkki-ihailua. Kaipa se vika on sitten mussa :). Mutta sitä laadukasta ja lämmintä saa kyllä vähemmälläkin rahalla lapselleen.[/QUOTE]

Meillä on erilaisia "järkevyysajattelun" tasoja. Henkilö, joka joutuu säästämään haalaria varten, tekee sen omasta valinnastaan. Hän saa jotakin sellaista sen ostosta, mikä korvaa menetetyt. Toivotaan, ettei kukaan osta haalareita kilpavarustelun tähden, mutta kait niitäkin on.
Itse olen ihmetellyt ihmisiä, jotka säästää kaikesta mahdollisesta päästäkseen kerran vuodessa lomalle. Heille viikon/kahden loma on isompi asia kuin arjen kitsastelu. Minä taas haluan elää "normaalia" arkea ja lähteä reissuun, jos siihen on oikeasti varaa.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi on vaikea vastata. Jokaisella on omat syynsä ja varmasti ne poikkeavat toisistaan.
 
"vieraana"
[QUOTE="zxc";30289887]Meillä on erilaisia "järkevyysajattelun" tasoja. Henkilö, joka joutuu säästämään haalaria varten, tekee sen omasta valinnastaan. Hän saa jotakin sellaista sen ostosta, mikä korvaa menetetyt. Toivotaan, ettei kukaan osta haalareita kilpavarustelun tähden, mutta kait niitäkin on.
Itse olen ihmetellyt ihmisiä, jotka säästää kaikesta mahdollisesta päästäkseen kerran vuodessa lomalle. Heille viikon/kahden loma on isompi asia kuin arjen kitsastelu. Minä taas haluan elää "normaalia" arkea ja lähteä reissuun, jos siihen on oikeasti varaa.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi on vaikea vastata. Jokaisella on omat syynsä ja varmasti ne poikkeavat toisistaan.[/QUOTE]

Ja jotkut ihmettelee sitä että käydään useamman kerran vuodessa reissussa, mutta laitetaan siellä paikan päällä toinen päivän lämpimistä aterioista itse, ja käydään vaan kerran päivässä syömässä ravintolassa. Sekin on kuulemma niin kurjaa, ettei lomalle niin viitsi lähteä. Meitä on niin erilaisia. Toiset haluaa maksaa haalareista ja toiset ei.

Ne jotka liputtavat käytettyjen haalareiden puolesta voisivat miettiä että mistä ne käytetyt haalarit tulevat? Jos kukaan ei osta uutta, ei olisi kirpparilla tarjolla käytettyä. Minä ostan sekä uutta että käytettyä, sen mukaan mikä on milloinkin tarjonta ja meidän tarve.
 

Yhteistyössä