Auttakaa jos joku näki !

  • Viestiketjun aloittaja kauheaa
  • Ensimmäinen viesti
kauheaa
https://www.facebook.com/video.php?v=10152722052310982&set=vb.616790981&type=2&theater


ITÄKESKUKSEN SAIRAAT VARTIJAT! JAKAKAA!!!
Jos näit tapahtuman, laitatko viestiä vaikka privana. Olimme Claes Ollsonilla ostoksilla. Maksoimme ostokset, mutta kaupan ulkopuolella oli vartijat syyttämässä miestäni näpistyksestä. Häntä epäiltiin syyttää, jolloin hän tarjoutui rauhallisesti näyttämään taskunsa ja takkinsa vartijoille, mutta vartijat väänsivätkin hänen kätensä selän taakse ja alkoivat kuljettaa kohti putkaa. Olimme syystäkin vihaisia koska emme olleet tehneet mitään väärää. Videolla näkyy mitä matkan aikana tapahtui. Yhtäkkiä mieheni kaadettiin maahan. Ensin menin väliin, mutta sitten aloin kuvaamaan koska vartijat käyttivät törkeää voimaa kaataessan mieheni maahan. Toinen vartija myös kuristi häntä kaksi kertaa, kun kän makasi maassa puolustuskyvyttömänä. Sitä en ikävä kyllä kerennyt saada videolle, koska kuvauksen tuloksena pari-kolme vartijaa hyökkäsivät kimppuuni ja jouduin myös itse maahan satutetuksi ja käsirautoihin! Leukani kolahti maahan niin lujaa, että siinä on nyt iso mustelmainen kuhmu. Miestäni viedessä putkaan hissillä, olivat vartijat kolme kertaa lyöneet hänen päänsä seinään ja nauraneet ettei tässä hississä ole kameroita! Putkassa hänelle ei annettu tarpeeksi vettä silmien huuhtelemiseen. Pyysin monesti vettä itselleni ja miehelleni, sekä että oisin saanut soittaa kouluikäiselle pojalleni, jonka olisi pitänyt tulla kotiin, eikä hänellä ollut avaimia! Pyyntöihini ei vastattu laisinkaan, ja kun sitten hermostuin ja potkaisin rautaovea, tulivatkin vartijat taas, tällä kertaa jalkarautojen kanssa. He väkivalloin laittoivat minut kiinni ja väänsivät raudat niin tiukalle kuin voi. Eräs vartija myös haukkui minua pirihuoraksi! (Oven takaa tietysti) ja naureskeli kaverinsa kanssa jotakin "meistä" pirinisteistä. Kun huusin että tuo on kunnianloukkaus, vastaus oli tyly: täällä sulla ei ole mitään oikeuksia! Saimme sakot, minä 96€ koska kuvasin videota tapahtumista, ja se oli sitten virka-asuisen vastustamista. Miehelleni tuli melkein 1000€ sakko näpistyksen yrittämisestä, mikä ei pidä paikkaansa. CLasulla ei ollut vaatimuksia asian suhteen, koska mitään näpistystä ei edes tapahtunut. Kävin tekemässä asiasta rikosilmoituksen, mutta pelkäänpä että nämä sairaat vartijat saavat jatkaa "työtänsä." JAKAKAA KAIKKIALLE ETTÄ IHMISET SAAVAT TIETOA NÄISTÄ VARTIJOISTA!
 
selvä tapaus
[QUOTE="harmaana";30290633]eikös tuo 1000e summa sakoista ole korjattu jälkikäteen kommenteissa[/QUOTE]

550e on uskottava sakko näpistyksen yrittämisestä. Sitä saa vain jos tapahtumasta on kiistantonta näyttöä eli mies jäi kiinni ja vartijat toimi oikein.
 
vie ras
Ensinnäkin, teidän kielenkäyttö (varsinkin naisen) on kyllä uskomatonta. Vittu saatana perkele... Ei mun ole koskaan tarvinnut vieraille ihmisille puhua noin.

Eikä mua ole myöskään syyttä tultu kiinni ja heitetty putkaan. Eikö olekin ihmeellistä? Tuossa videolla ei näy kuin videon kuvanneen naisen riehumista ja törkeää kielenkäyttöä. Kerran kuulin vartijan sanovan "rauhotu nyt". Mitä et tehnyt, vaan vastasit "vittusaatana..."

Kuultiin myös tuon tapahtuman jälkipyykki. Tulitte takaisin riehumaan, ja TAAS teidät otettiin kiinni. Eikä kukaan oikeasti saa näpistyksen yrityksestä 1000 € sakkoja. Ja vartijat ei sakota ketään.

Sun juttu kusee ja pahasti.
 
"Hmm"
Katsoin tuon videon ja tuli mieletön myötähäpeän tunne.
Tuo kiroilu oli jotain aivan uskomatonta.

En kyllä tuolla videolla nähnyt mitään outoa, ei huutavia, kovin käyttäytyviä vartioita
ainoastaan hirveää kiroilua.
Näin naisena, en voisi käyttäytyä noin, enkä ole kenenkään tuttunikaan kuullut tuollaista kielenkäyttöä käyttävän.

Hiukan yksipuolinen video, ei näe mitkä asiat johtivat tuohon.
Olen 40v elänyt ja paljon käynyt ostoksilla, enkä ole eläissäni nähnyt ketään syytöntä kaadettavan maahan tai vartioiden tuollaista tekevän.

Outo juttu, en ihan tätä purematta niele.
Olisi mukava nähdä valvontakameran kuva, ennen tuota vartija episodia.

Jos oma mieheni olisi kaupan ulkopuolella pysäytetty, olisin mennyt kauppaan sisälle ja pyytänyt myyjän siihen kertomaan, että ostokset on maksettu
 
huhuu ap
Voisitko ap jos vielä luet vastauksia..niin vähän valaista tarkemmin tuota juttuasi,koska tuo sun kuvaama video ei vielä teidän syyttömyyttä oikein todista,ehkä jopa päinvastoin...
Ihmetyttää tuo sakko jonka saitte,eli siis poliisit tulivat paikalle? Koska vartijathan eivät ketään sakota.
 
viera.s
Videossa ei kyllä näy vartijoiden väkivaltaa, kuvaaja siinä enemmänkin vaikuttaa riehuvan. Mistäs sitä tietää mitä ennen videota tai sen jälkeen on tapahtunut, mutta en nyt ihan purematta niele tätä selostusta. Clas Ohlssonilla on ollut rangaistusvaatimus, muuten sakkoja ei olisi määrätty. Ja ihan suosiolla ja kiistämättä mies on ne vastaanottanut tai sitten asia on käsitelty ihan oikeudessa asti, koska rangaistusmääräysmenettelyä ei voida käyttää jos teko kiistetään ja sakkorangaistusta vastustetaan.
 
nooh
videosta ei näe selvästi yhtään mitään. Että ei voi ottaa kantaa tekeekö vartijat epäasiattomuuksia vai hoitivatko vain työnsä. Ainoa mikä tuli selväksi naisen hirvee kiroilu ja nainen kuulostaa siltä kuin olisi humalassa tai aineissa? En tiedä onko mutta törkeetä kielen käyttöä.
 
noinp
Vastauksista päätellen useimpien mielestä on aivan oikein, jos näpistyksen yrityksestä epäiltyä syytöntä ja hänen vaimoaan pahoinpidellään? Toivottavasti joudutte itse saman kohtelun uhreiksi.
 
nooh
Vastauksista päätellen useimpien mielestä on aivan oikein, jos näpistyksen yrityksestä epäiltyä syytöntä ja hänen vaimoaan pahoinpidellään? Toivottavasti joudutte itse saman kohtelun uhreiksi.
Päättelit nopeasti ja väärin. Kun videossa ei edes näy mitään kaltoin kohtelua tai törkeetä komentelua tai edes mitä siinä oikesti tapahtuu.
Ei voi syyttää vartioita jos videossa ei ole mitään mistä syyttää.
Ainoa mikä tossa on kun joku akka kiroilee kuin olisi tuhannen tuubassa. Tai ei omaa käytöstapoja.
 
vieraaana
Mä vähän luulen, että vastaaavassa tilanteessa jos vartijat retuuttavat syyttä suotta omaa miestä niin JOKAINEN palstamammakin alkaisi käyttämään vastaavaa kieltä. Vai nätistikkö pyytäisitte vartijoita lopettamaan?
 
viernas
Vastauksista päätellen useimpien mielestä on aivan oikein, jos näpistyksen yrityksestä epäiltyä syytöntä ja hänen vaimoaan pahoinpidellään? Toivottavasti joudutte itse saman kohtelun uhreiksi.
Jännä juttu, mä olen elänyt yli 40 vuotta eikä koskaan ole vartija/poliisi/järjestyksenvalvoja käynyt syyttä kiinni. Mistä lie johtuu? Johtuisiko siitä, etten ole lakeja rikkonut? En ole tehnyt mitään epäilyttävää, jotta mua oltaisi epäilty mistään.

Syyttömille ei yleensä kyllä käy tuollaista. Omalla käytöksellään ihmiset joutuvat tuollaisiin ongelmiin. Ap ja miehensä saavat katsoa peiliin.
 
khjj
Vastauksista päätellen useimpien mielestä on aivan oikein, jos näpistyksen yrityksestä epäiltyä syytöntä ja hänen vaimoaan pahoinpidellään? Toivottavasti joudutte itse saman kohtelun uhreiksi.
Jos homma alkaa valehtelulla, 1000€ sakoista ym niin uskottavuus kusi ja heti..
Toisekseen jos kuuntelet tuota videota niin kestää yli minuutin ennen kuin ukko on kurissa. .. kolmannekseen ilmeisesti tapahtumalle löytyy todistajia ;) eli taisi totuus olla taas ihan jotain muuta, eli varkauden yritys, väkivaltainen vastustaminen ymym..
Ja on vielä vihjailtu että tässä olisi taas elämän koululaiset vauhdissa.
 
nooh
Mä vähän luulen, että vastaaavassa tilanteessa jos vartijat retuuttavat syyttä suotta omaa miestä niin JOKAINEN palstamammakin alkaisi käyttämään vastaavaa kieltä. Vai nätistikkö pyytäisitte vartijoita lopettamaan?
Mistä sinä tiedät mitä tossa videossa oikeasti tapahtuu? Jos oikeasti jotain kohdeltaisiin kaltoin voisin noussa barrikaadeille mutta tuo video ei todista mitään eikä minkään puolesta joten turha video.
 
"nuuh"
Nää on näitä mustalaisilta opittuja tapoja. Tarpeeks kun pidät meteliä niin saadaan huomio muualle. Just eilen töissä kaivelin samantyyliseltä pariskunnalta tai siis siltä äijältä jauhelihoja munista. Ja voitte kuvitella daamin kielenkäytön vieressä.......
Syytettä odotellessa :D ;)
 

Yhteistyössä