Onko ruotsinlaivoilla mitään kivaa tai mukavaa?

noup
En ole ollut laivalla kuin ties koska, ja sitä edellisen kerran vielä kauemmin sitten (=alaikäisenä.) Onko niillä käymisessä mitään rentouttavaa tai virkistävää aspektia, vai onko se ns "teurastamolomailua." Toisaalta olisi tosi järkevää olla menemättä syyslomalla minnekään, mutta toisaalta kiehertää ajatus, että jos sittenkin vähän jotain.
No syyslomalla ei ainakaan ole kivaa, kun laiva on niin tupaten täynnä porukkaa, että kaikkialle ja joka paikkaan pitää jonottaa. Mutta muuten kyllä itse tykkään "Ruotsin laivoilla" olosta, jos matkustaa Helsingin ja Tukholman välillä, Siljan laivoilla ja valitsee mukavan hytin.
 
foxy lady
Meillä on tapana säännöllisesti tehdä tyttöjen reissu laivoille! Pikkumustat päälle ja skumppaa pohjiksi jo matkalla. Sitten syömään kunnolla alkuruokineen ja viineineen päivineen safkat. Illalla yökerhoon ja siellä hakeudutaan miesseuraan ja useimmiten on natsannut tavalla tai toisella homma nappiin. Diskossa voi piipahtaa, mutta parasta on aina hyttijatkot!
 
Tukholma on kiva kaupunki, joten jos ottaa sellaisen päivä Tukholmassa -risteilyn, niin on se ihan kivaa. Ja kyllähän laivallakin voi olla kivaa - on ihan kiva juoda jotain hyvää drinkkiä ja katsella merelle. Ei siellä mitään erikoisia laiva-aktiviteetteja tarvitse tehdä ja rasittavimmat elementit voi jättää väliin.

Pelkkää risteilyä en silti ottaisi, vaan ehdottomasti sinne Tukholmaan. Risteily tuntuu samalta kuin istuisi vaan lentoaseman baarissa eikä koskaan pääsisikään reissuun :D
 
Viimeksi muokattu:
kerrolisää!!
Meillä on tapana säännöllisesti tehdä tyttöjen reissu laivoille! Pikkumustat päälle ja skumppaa pohjiksi jo matkalla. Sitten syömään kunnolla alkuruokineen ja viineineen päivineen safkat. Illalla yökerhoon ja siellä hakeudutaan miesseuraan ja useimmiten on natsannut tavalla tai toisella homma nappiin. Diskossa voi piipahtaa, mutta parasta on aina hyttijatkot!
Onko tullu nussittua siellä?
 
foxy lady
Alkuperäinen kirjoittaja kerrolisää!!;30291257:
Onko tullu nussittua siellä?
Todellakin on tullut nussittua siellä! Ihan parhaat rakastajanikin olen sieltä saanut haaviini mukaan. Tullut tavattua vielä laivareissun jälkeenkin. Mutta siis laivalla mitä on tapahtunut. Siellä on aina jotain hauskaa ekstraa kuvioissa. Jotain jännitystä siinä missä pannaan menemään kun hyteissä nyt yleensä on ne kaveritkin mukana. Vessoissa on tullut nussittua useammankin kerran. Mutta olen mä herrasmiehiäkin tavannut. Joillakin on järkeä ottaa toinen hytti respasta. Se jos mikä on kivaa kun voi karata hetkeksi nussimaan. Viimeksi varsinkin oli tämä tarpeen kun erehdyin kolmiodraamaan. En meinannut millään päästä eroon illan yökerhoseurastani seuraavana päivänäkään. Pahinta tilanteessa oli kun en voinut suoraan sanoa, että painupa kuuseen kun olin eritäin kiinnostunut miehen kaverista. No siinä kun seuraavaa päivää vietettiin laivan pubissa niin tämä roikkuja onneks tuli liikaa känniin eikä huomannut ollenkaan kun silmänskuilla flirttailtiin ja viestiteltiin, että nyt jos koskaan pieni hetki poissa ja sinne ylimääräiseen hyttiin panemaan niin, että tuntuu! Ja hyvältä tuntui!
 
noh laivailu
En ole ollut laivalla kuin ties koska, ja sitä edellisen kerran vielä kauemmin sitten (=alaikäisenä.) Onko niillä käymisessä mitään rentouttavaa tai virkistävää aspektia, vai onko se ns "teurastamolomailua." Toisaalta olisi tosi järkevää olla menemättä syyslomalla minnekään, mutta toisaalta kiehertää ajatus, että jos sittenkin vähän jotain.
:) jos näit perinteisiä ruotisriteiyitä. joku kuunarilla meneminen o nsitten eri juttu.

mut asiaan siis yleensähän siellä jengi lauleskelee ne melankolisimmat kipaleet karaokessa ja fiilis on ku hautajaisisissa :) nos sitten kun jengi saa ryyppyä muuttuu se sellaseks perus baareiluks okei onhan siellä live esiintyjiä :D
 
"TiiTii"
Muutaman kerran vuoteen irtiotto arjesta oman rakkaan kanssa Siljan Tukholman risteilyllä. DeLuxe- hytti kuohareineen, ruokailu pitkän kaavan mukaan, shoppailua/lepäilyä ja loppuillaksi/yöksi tanssimaan :) Seuraava päivä alkaa erikoisaamiaisella kaikessa rauhassa, jonka jälkeen lepäilyä/ istuskelua kannella auringossa hyvää kirjaa lueskellen/ tutustumista johonkin Tukholman kohteeseen riippuen säästä. Iltapäiväkahvit kahviossa. Ja illalla taas sama setti kuin edellisenäkin iltana.... Tässä nämä meidän kivat ja mukavat :)
 
vierass
Lasten kanssa viimeksi oltiin tällä uudistetulla Siljan laivalla Helsingistä, nythän se toinen paatti on telakalla. Otettiin commodoreluokan hytti ja siten myös loungen palvelut käyttöön, sauna käytössä ja pientä purtavaa, hyvä paikka kattella maisemia ja aamupala ravintolassa kunnon pöytiin tarjoilulla, suosittelen. Me emme olleet kylpylän puolella, mutta sekin ihan kiva, viking gracella käytiin sielläkin.
 
viera.s
Minusta lasten kanssa on ihan kivaa vaihtelua. Lapsille on kaikenlaista ohjelmaa ja viihtyvät tietysti leikkipaikoilla myös. Oltiin tässä äskettäin tuttavaperheen kanssa tällaisella lapsiperheristeilyllä ja lapset huomioitiin oikein extrahyvin ehkäpä siksi, ettei heitä ollut mukana kovin paljon. Palkintoja sateli kaikista aktiviteeteista, lapsi sai vuorokauden risteilyn aikana pienen pehmolelun, lompakon, avaimenperän, pari karkkiaskia, karkkipötkön, siirtotatuointeja paitsi käteen myös mukaan, ison suklaamitalin, puuhakirjan, kyniä... No ei kai nämä palkinnot tärkeintä ole, mutta kivoja nekin. Ja maskotti oli loistava, sai innostettua ujommatkin lapset (kuten omani) leikkiin mukaan.

Leikkihuoneissa istuminen on yleensä vähän tylsää, mutta nyt me aikuisetkin intouduttiin pelailemaan "isompien lasten" leikkihuoneessa, joten ihan mukavaa sielläkin.

Biletysristeilyillä en ole montaa kertaa lapsen syntymän jälkeen ollut, mutta sen kerran tai pari kun olen ollut, ei ole oikein tuntunut niin hehkeätä kuin joskus nuorena. En minä koskaan ole seksiseuraa laivoilta etsinyt, mutta nykyään tupakkapaikkojen kadottua sisätiloista ei oikein muutenkaan tutustu kehenkään uuteen ihmiseen. Live-esityksen jälkeen meno hiipuu eikä ole kuin se yksi menopaikka, jossa ei välttämättä ole kovinkaan hyvää musiikkia eikä pääse laulamaan karaokea. Lisäksi Turun laivoilla tämä risteilyn aloitus/lopetusaika on ikävä. Seuraava päivä on pitkä ja tylsä, jos on vaan tullut yhdeksi illaksi bilettämään. Ja ilta taas onkin tosi lyhyt, kun laiva lähtee niin myöhään.
 
"TiiTii"
Kai nuo deluxe-hommat maksaakin jo jonkin verran, että jos muutaman kerran vuodessa käy, voisi pihimpi matkaaja tosiaan samalla rahalla kerran kesässä lentää johonkin Eurooppaan (tai itseasiassa voisi tulla halvemmaksikin.) Mutta totta, sitähän minä en kysynyt.
Täytyy myöntää, että jonkun verran ollaan koukussa tuohon merimatkailuun, jota tuli aikanaan tehtyä lasten kanssa ja nyt kun ovat maailmalla, sitten kaksistaan. Kun on käyty se muutama kerta vuoteen ( välillä promenade- hyteissäkin toki) suht säännöllisesti ja ostoksiakin tulee jonkun verran tehtyä, kertyy niitä bonus- pisteitä, joilla voi sitten maksella matkoja kokonaan tai osittain. Ei olla varmaan koskaan risteilty ns. listahinnalla. Monesti ainut mistä on maksettu, ovat ruuat, ja jos pisteet on riittäneet deluxeen, siellä aamiainen sisältyy vielä hytin hintaan. Mutta joo, kyllä sieltä kaikkea kivaa löytyy, kun vain ottaa selvää, vaikkei missään luxus- hytissäkään matkustaisi :)
 
En minä koskaan ole seksiseuraa laivoilta etsinyt, mutta nykyään tupakkapaikkojen kadottua sisätiloista ei oikein muutenkaan tutustu kehenkään uuteen ihmiseen.
Eli kun laivoilla vielä sai polttaa, niin tutustuit uusiin ihmisiin sillä tavalla, mutta kun nyt ei enää saa polttaa, niin tutustut heihin sekstaamalla?

Itse laivareissut ovat silkkaa kidutusta, mutta Tukholmassa on kiva käydä. Nyt kun pelaan Ingressiä, niin moninkertaisesti kivempaa.
 
viera.s
Eli kun laivoilla vielä sai polttaa, niin tutustuit uusiin ihmisiin sillä tavalla, mutta kun nyt ei enää saa polttaa, niin tutustut heihin sekstaamalla?
Heh, taisin ilmaista itseäni epäselvästi, mutta en. Tarkoitin, ettei laivoilta löydy edes juttuseuraa nykyään, kun ainoat jotka lähestyy ovat miehet seksi mielessään. Eikä ole sellaisia luontevia tutustumistilanteita jos ei halua ketään iskeä petikumppaniksi.

En minä aiemminkaan yleensä itse polttanut, mutta porukka kerääntyi baarien sulkeuduttua tupakkapaikoille, joissa oli helppo tutustua uusiin ihmisiin. Tämä siis siinä vaiheessa, kun hyteissä ei sentään saanut enää polttaa.
 
Ymmärsin viestisi huolellisesti väärin, viera.s. Teen sitä täällä toisinaan.

Ingress on erilainen mobiilipeli. Se saa ihmisen liikkumaan. Ingressin ansiosta olen liikkunut varmaan 70 ylimääräistä kilometriä pyöräillen ja kävellen näiden muutamien viikkojen aikana. Omien portaalien menettäminen toki harmittaa, mutta säännöissä kehotetaan olemaan kiintymättä niihin liikaa. Joku harmitteli pitäneensä Etelä-Hervantaa hallussaan vain 33 minuutin ajan, vaikka hän oli laittanut kunnolliset suojat portaaleihinsa.
 

Yhteistyössä