Papa synnytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja laadinko testamentin?
  • Ensimmäinen viesti
laadinko testamentin?
Apua. :(

Kuulin eilen papa-kokeen tulokset. Luokkaa kaksi, epiteelisoluatypiaa. Ei pitäisi olla hpv-virusta.

Olen saanut vauvan 9 kk sitten, eikä kuukautiseni ole vielä alkaneet. Lääkärin mukaan tämä löydös saattoi johtua siitä. Mutta itseäni hirvittää ja yöunet kyllä meni. Olen itkenyt silmät päästäni kun pelottaa. Kontrolliin pitäisi mennä 6-12 kk päästä, kiva aika siis murehtia asiaa! :( Vauvan syntymästä on jo pitkä aika ja tuntuu hassulta että se voisi vielä tuohon vaikuttaa. Joissain kunnissahan otetaan papa-koe jo heti jälkitarkastuksessa!

Muita saman kokeneita? Onko tilanne korjautunut itsestään vai mennyt pahemmaksi? :( Apua. :,(
 
vierasm
No mulla oli muistaakseni luokka3 n 7v. sitten. Ei tosin synnytyksen jälkeen. Silloin poistettiin solumuutokset. Synnytyksen jälkeen sanottiin että 6kk päästä kannattaa ottaa vasta papa..
 
kerran juu
Esikoisen jälkeen oli 2, uusinta koe oli puhdas. Väliä oli vaan 4kk, eikä mullakaan ollu ekan testin aikaan kierto alkanu.
Tosin 4 muun synnytyksen jälkeen otetut papat olleet puhtaita, vaikkei niissäkään ollu kierto alkanu.
Että ota sit selvää mikä tuon 2:n esikoisen jälkeen aiheutti.
 
Aaapee
Esikoisen jälkeen oli 2, uusinta koe oli puhdas. Väliä oli vaan 4kk, eikä mullakaan ollu ekan testin aikaan kierto alkanu.
Tosin 4 muun synnytyksen jälkeen otetut papat olleet puhtaita, vaikkei niissäkään ollu kierto alkanu.
Että ota sit selvää mikä tuon 2:n esikoisen jälkeen aiheutti.
Muistatko mitä lääkäri silloin sanoi? Oliko huolissaan?
 
"krisse"
Itsellä n. puoli vuotta synnytyksen jälkeen papassa muutoksia (ei ole ollut koskaan ennen) ja sain ajan kolposkopiaan (mikroskoopilla tähysti kohdunkaulaa) ja samalla otettiin kolme koepalaa. Näistä tuli vastaus, että loop-hoito pitää tehdä ja tähän on nyt aika huomenna. Hoidolla siis poistetaan ne muutosalueet sähkösilmukalla paikallispuudutuksessa. Eli jos selviät vaan sillä, että käyt antamassa uuden näytteen puolen vuoden päästä niin vähällä pääset! Turhaa siis itkeä, nämä tuntuvat olevan aika yleisiä, että jossain vaiheessa elämää jotain muutoksia löytyy.
 
"mii"
Ei tarvitse testamenttia tehdä- mitä tarkoittaa ettei pitäsi olla hpv:tä? Joko on tai ei..Oliko eka kerta papassa? Jos oli niin niin tiedoksi että hpv aiheuttaa suurimman osan muutoksista ja paranee itsekseen..on virus. Nainen saa useimiten uuden hpv viruksen kun vaihtaa kumpania. Tyypin 16 ja 18 ovat niitä ns. syöpää aiheuttavia. jos sinulla on ollut sman kumppani jo vuosia voi olla että tämä muutos on ollut hpv aikaansaannosta ja on jo paranemassa pois. kontrollinäytteet 6kk ja sitten sitten kolposkopia jos ed sama muutos. Edes CINIII muutos ei tarkota syöpää mutta ne hoidetaan koska hoitamattomana voisi sitten jokin niistä potilaista saada syövän. Voit rauhoittua <3

Apua. :(

Kuulin eilen papa-kokeen tulokset. Luokkaa kaksi, epiteelisoluatypiaa. Ei pitäisi olla hpv-virusta.

Olen saanut vauvan 9 kk sitten, eikä kuukautiseni ole vielä alkaneet. Lääkärin mukaan tämä löydös saattoi johtua siitä. Mutta itseäni hirvittää ja yöunet kyllä meni. Olen itkenyt silmät päästäni kun pelottaa. Kontrolliin pitäisi mennä 6-12 kk päästä, kiva aika siis murehtia asiaa! :( Vauvan syntymästä on jo pitkä aika ja tuntuu hassulta että se voisi vielä tuohon vaikuttaa. Joissain kunnissahan otetaan papa-koe jo heti jälkitarkastuksessa!

Muita saman kokeneita? Onko tilanne korjautunut itsestään vai mennyt pahemmaksi? :( Apua. :,(
 
vierass
Kakkonen ei merkkaa mitää. Mulle tuli kakkkonen, koska kuukautiset olivat alkamassa parin päivän sisään. Uusintapapa oli ok. Nyt olisi taas aika käydä papassa, mutta pitää yrittää hoitaa ajoitus oikein, jottei turhaan tarvitse käydä uusinnoissa.
 
aaapee
[QUOTE="mii";30309671]Ei tarvitse testamenttia tehdä- mitä tarkoittaa ettei pitäsi olla hpv:tä? Joko on tai ei..Oliko eka kerta papassa? Jos oli niin niin tiedoksi että hpv aiheuttaa suurimman osan muutoksista ja paranee itsekseen..on virus. Nainen saa useimiten uuden hpv viruksen kun vaihtaa kumpania. Tyypin 16 ja 18 ovat niitä ns. syöpää aiheuttavia. jos sinulla on ollut sman kumppani jo vuosia voi olla että tämä muutos on ollut hpv aikaansaannosta ja on jo paranemassa pois. kontrollinäytteet 6kk ja sitten sitten kolposkopia jos ed sama muutos. Edes CINIII muutos ei tarkota syöpää mutta ne hoidetaan koska hoitamattomana voisi sitten jokin niistä potilaista saada syövän. Voit rauhoittua <3[/QUOTE]

Mulla on ollut yksi ainoa kumppani, joka on sama vieläkin, 15 yhteisen vuoden jälkeen. Näin myös miehellä. Siksi myös lääkärin mielestä oli epätodennäköistä, että olisi papilloomavirus. Papassa olen käynyt kuitenkin melkein vuosittain, eikä ikinä ole ollut mitään häikkää.

Enemmän lääkärin mielestä kyse oli siitä, että kierto ei ole vielä käynnistynyt synnytyksen jäljiltä.

Mutta kun silti mietityttää. Ei määrätty mitään jatkotutkimuksia, mutta pitäisköhän mennä itse siihen kolposkopiaan, omakustanteisesti... :/
 
"mii"
No sitten on todella niin että kierrosta johtuu. Ei tarvitse panikoida. Voit käydä omakustannus papassa esim 3-6kk päästä. Tsemppiä! Ei ole kuolemantuomio

Mulla on ollut yksi ainoa kumppani, joka on sama vieläkin, 15 yhteisen vuoden jälkeen. Näin myös miehellä. Siksi myös lääkärin mielestä oli epätodennäköistä, että olisi papilloomavirus. Papassa olen käynyt kuitenkin melkein vuosittain, eikä ikinä ole ollut mitään häikkää.

Enemmän lääkärin mielestä kyse oli siitä, että kierto ei ole vielä käynnistynyt synnytyksen jäljiltä.

Mutta kun silti mietityttää. Ei määrätty mitään jatkotutkimuksia, mutta pitäisköhän mennä itse siihen kolposkopiaan, omakustanteisesti... :/
 
kerran juu
Muistatko mitä lääkäri silloin sanoi? Oliko huolissaan?
Ei ollu huolissaan, sano et otetaan uus testi kun kierto on käynnistynyt ja jos se on samaa luokkaa niin sitten tutkitaan enemmän. Luotin lääkäriin ja odotin kierron alkamista.
Eli hyvin samoilla linjoilla oli kun sinunkin lääkärisi.
Uusintatesti otettiin kun kahdet menkat oli ollu ja tosiaan oli puhdas.
 

Yhteistyössä