Tykkäätkö kaikista kavereiden Facebook-päivityksistä?

  • Viestiketjun aloittaja naamakirja
  • Ensimmäinen viesti
naamakirja
Ihmettelen vaan, kun jotkut kaverit painavat tykkää-nappia myös sellaisille päivityksille, joista ei normaalisti pitäisi tykätä. Esim. jos kerron sairastuneeni tai on tapahtunut muuta ikävää. En kuitenkaan usko, että ovat vahingoniloisia. Tarkoittaako jotkut tykkäämisellä vain, että olen lukenut, tai vaikka "pikaista paranemista", kun ei sitä "ei tykkää" -nappia ole, eikä jaksa enempää kirjoitella?
 
noh.
En tykkää kaikista, tykkään niistä joista tykkään. Välillä tykkään myös jostain negatiivisista jutuista, mutta vain jos ne on kirjoitettu jotenkin humoristiseen sävyyn tai muuten vaan siten, että se pääsanoma on kuitenkin sellainen lämminhenkinen/hyväsydäminen/positiivinen.

Toisin sanoen jos joku kirjoittaa
"Turre kuoli tänään :("
en tykkää.

Mutta jos joku kirjoittaa siitä miten ihana lemmikki Turre oli, mutta valitettavasti aika oli lähteä, muistelee Turrea lämmöllä jne., saatan tykätä.
 
Mandy97
Mä poistan kavereista ne jotka ei tykkää tarpeeksi usein mun jutuista. Nykyään mun jokaiseen juttuun tulee todella monta tykkäystä, loput siis otti opikseen ja haluaa pysyä mun kaverilistalla. :) Jos sullakin noin, niitten on pakko tykätä ettet sä poista niitä?
 
Tjaaia
En tykkäisi ikävistä uutisista, koska mä olen oppinut palstoilta ettei niin saa tehdä. Toisaalta tekisi mieli jotenkin ilmaista että olen lukenut ja olen hengessä mukana, vaikken mitään järkevää osaa kirjoittaakaan, jos nyt kehtaan enää ylipäänsä kenellekään kirjoittaa mitään.
Niistä muista päivityksistä pyrin tykkäämään, mutta en kehtaa peukutella sellaisia päivityksiä jotka koskevat jonkun henkilön erityisalaa tai harrastusta josta mulla ei ole hajuakaan ja tuntuu olevan suunnattu näille samanlaisille asianharrastajille.
Joillakin ei sitten ole yhtään päivitystä koskaan mihin osaisin kommentoida tai peukuttaa, ja se kyllä harmittaa.
Varsinkin jos on ollut joku joka ei oikein koskaan saa tykkäyksiä. Tosin enpä saa niitä itsekään.
Siinäpä sitten mietin että johtuuko se kenties siitä ettei fb edes näytä päivityksiäni heille, ovatko he kenties itse rajoittaneet juttujeni näkyvyyttä, vai eikö heitä vain kiinnosta asiani.
Ehkäpä joudun kohta lopettamaan koko fb:n siihen että kaikki siivoavat minut listoiltaan, sinällään harmi koska olen kiinnostunut kuitenkin mitä heille kuuluu.
 
Käyn facebookissa kääntymässä ehkä kerran kaksi kuukaudessa ja harvoin tykkään mistään kaverien päivityksistä/linkeistä/kuvista ym.
 

Yhteistyössä