Nordean kortit, milloin vilautusmaksaminen?

  • Viestiketjun aloittaja voi vilautus
  • Ensimmäinen viesti
voi vilautus
Tympii jo, on elecron, sekä mastercard ja joku ihmeen tuohi kortti.

Millään näillä ei voi sitä vilautusmaksua suorittaa, alkaa tympii.

Onko teille tullut uudet kortit, missä tämä etämaksu onnistuu?

Pitääkö käydä avautumassa konttorissa, että saa etämaksuun kykenevän kortin?
 
"vieraana"
Mulla menee masteri vasta ensi tamikuussa vanhaksi, joten olisko siihen sitten vasta tuo ominaisuus tulossa. Siihen asti pärjään vallan mainiosti perinteisin keinoin, koska olen pärjännyt tähänkin asti. Ei se nopeuta sitä hommaa montaakaan sekuntia - näpyttelet sen koodin sinne masiinaan tai "vilautat" sitä korttia. Osuuspankin kortti kun vaihtu mulla elokuussa, niin siinä tuo jo oli. Samoin S-kortti vaihtu viime kuussa ja siihenkin se tuli nyt vasta. Ihan huvin vuoksi olen siis kerran tuota kokeillut, mutta näpyttelen edelleen mielummin sen pin-koodin koneeseen.
 
Nordea ei osaa sanoa
Eipä ole tullut vilautuskorttia, kyselin nordeasta, vasta visa debit korteissa on moinen. Mikä on edes visa depid kortti? Eikös se ole just se electron, eli ei luotollinen?

Milloin tulee muihin kortteihin, ei heillä ollut tietoa.

Pikkuostoksissa kyllä olisi helpotus, kun vaan vilauttaisi, ei tunnusluvun näpyttämistä.
 
mä...
Eipä ole tullut vilautuskorttia, kyselin nordeasta, vasta visa debit korteissa on moinen. Mikä on edes visa depid kortti? Eikös se ole just se electron, eli ei luotollinen?

Milloin tulee muihin kortteihin, ei heillä ollut tietoa.

Pikkuostoksissa kyllä olisi helpotus, kun vaan vilauttaisi, ei tunnusluvun näpyttämistä.
Ei ole electron vaan tavallinen pankkikortti ilman erillistä luottoa. Eli jos sulla on esim. Visa ja siinä luotto-ominaisuus niin sähän voit valita maksatko pankin vai luoton puolelta. Eli debit vai credit. Itse en halua tuota luottoa tuohon, otin vain debitin.
 
kassa
Alkuperäinen kirjoittaja tähh..;30309665:
mikä ihmeen vilautuskortti.. tietääkö kaikki tästä? en oo kuullutkaan moisesta :(
Samalla tavalla maksetaan, on jo vuosia maksettu matkat busseissa, vilautat korttia lukijalle ja siinä se.

Kupassa sitä näytetään maksupäätteelle, ja ostokset on kuitattu. Tosin rajana on 20 euroa. Sen yli menevät on kuitattava edeleen rasittavalla pin koodilla.
 
mä...
Alkuperäinen kirjoittaja tähh..;30309665:
mikä ihmeen vilautuskortti.. tietääkö kaikki tästä? en oo kuullutkaan moisesta :(
Ei tiedä :) Se on vasta kokeiluasteella, kyllä se sitten joskus yleistyy jos kaikki toimii. Tällä hetkellä olen pystynyt maksamaan sillä parissa kahvilassa ja Valintatalossa. Niin ja perjantaina kävin Citymarketissa niin siellä oli juuri otettu tämä käyttöön (myyjä ei itse tiennyt, mutta huomasin sen siitä kortinlukijasta).
 
perk
Eipä ole tullut vilautuskorttia, kyselin nordeasta, vasta visa debit korteissa on moinen. Mikä on edes visa depid kortti? Eikös se ole just se electron, eli ei luotollinen?

Milloin tulee muihin kortteihin, ei heillä ollut tietoa.

Pikkuostoksissa kyllä olisi helpotus, kun vaan vilauttaisi, ei tunnusluvun näpyttämistä.
Ero on se, että electronia käytettäessä varmennetaan joka kerta, että tilillä on katetta. Electronilla tilinylitys ei siis ole mahdollinen, debit-kortilla on.
 

Yhteistyössä