Miten ihmisiin oikein "pitää" tutustua

  • Viestiketjun aloittaja en vaan osaa
  • Ensimmäinen viesti
en vaan osaa
Minulle on aina sanottu, että jos haluat tutustua uusiin ihmsiin, saati sitten löytää uusia ystäviä, niin siinä pitää olla itse aktiivinen; mennä juttelemaan, osoittaa kiinnostusta muita ihmisiä kohtaan ja muuta sellaista.

Ihan hyvä muuten, paitsi että jokin tässä ei nyt täsmää todellisuuden kanssa.

Sillä jos olen jotain tällaista joskus yrittänyt töissä tai harrastuksissa, niin vastaanotto ei ole ollut mitenkään positiivinen, ja sitä vaan joka kerta tuntuu siltä, että vain häiritsee muita ihmisiä, jos heihin koittaa tutustua, olivatpa he sitten kiireisiä tai ei.
 
"mimmi"
Ei väkisin voi tutustua vaan pikkuhiljaa jutella niitä näitä. Itse en ole mitenkään sosiaalinen mutta yritän keksiä juttua aina kun tapaan jonkun esim lapsen kaverin vanhemman tai samassa harrastuksessa käyvän. Jos jonkun kanssa synkkaa ja juttua tulee enemmän niin voi ehdottaa vaikka kahvilla käyntiä tms. Pitää olla pelisilmää...
 
Ööveli
Entä sitten kun ensin yrität jutella ja sitten tulee hiljaisia hetkiä. Seuraavan kerran ko näet ei ole enää asiaa kun olet jo puhunut niistä perusasioista(perhe, harrastukset, työ). Kuitenkin pakko ois keskustella edes jotain kun olet samassa tilassa.
Olenko sosiaalisesti ahdistunut tai jotenkin muuten outo kun kelaan tällaisia?
En muutenkaan osaa mennä tapahtumiin joissa esimerkiksi 10-15henkeä ja pakko puhua. Kiitos!
 

Yhteistyössä