Raskaana ehkäsykapselista huolimatta

  • Viestiketjun aloittaja Äiti jo
  • Ensimmäinen viesti
hyhaho
Voisitteko kertoa kapselin merkin? Missä vaiheessa huomasitte olevanne raskaana? (Kuinka pitkällä siis, jäikö kuukautiset pois jne.) Olen ulkomaisilta keskustelupalstoilta lukenut kauhutarinoita siitä, että kuukautiset tulee pitkäänkin, vaikka on raskaana...
 
Äiti jo
Tänään laskin, että kuukautiset ovat viikon olleet myöhässä ja aloin miettiä testin tekemistä. En tiedä kuinka pitkällä olisin, mutta sen mukaan että kuukautiset jäivät nyt pois, olisin ihan alussa. Eli minua kyselylläni lähinnä kiinnosti, onko edes mahdollista olla raskaana tai olisko muilla käynyt näin. Ja ovat saaneet terveen vauvan.
Nyt sitten kiireellä poistamaan tuo ehkäsykapseli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti jo;30310151:
Tänään laskin, että kuukautiset ovat viikon olleet myöhässä ja aloin miettiä testin tekemistä. En tiedä kuinka pitkällä olisin, mutta sen mukaan että kuukautiset jäivät nyt pois, olisin ihan alussa. Eli minua kyselylläni lähinnä kiinnosti, onko edes mahdollista olla raskaana tai olisko muilla käynyt näin. Ja ovat saaneet terveen vauvan.
Nyt sitten kiireellä poistamaan tuo ehkäsykapseli.
Kannattaisko tehdä nyt ensin kuitenkin se testi?
 
hyhaho
Kukaan ei vastannut tuohon kapselin merkkiin. Nexplanon ei ole pettänyt kai Suomessa vielä kenelläkään. Oma lääkärini osasi kertoa tapauksen, jossa nainen oli raskautunut juuri ennen kapselin laittoa, tai juuri sen jälkeen (puhutaan päivistä) jolloin hän tavallaan tuli raskaaksi kapselin aikana.

Minulla nexplanon heittää kuukautisia kuin härän pyllyä, 3kk pois 1kk pelkkiä menkkoja 2kk pois 4kk tiputtelua.... Mutta raskaana en ole ollut :)
 
kapseli
Mulla on Nexplanon-kapseli ollu nyt 2v ja kuukauden. Keväällä alkoi kuukautiskierto heittää ja mm tästä syystä kävin kesällä gynellä. Lääkäri sanoi et kun kapselin "toiminta-aika" on 3 vuotta niin usein käy niin että sillä kolmannella vuodella kapselin hormoni "ei riitä" enää pitämään kiertoa säännöllisenä,riittää vaan ehkäisyyn siis. Tässä viime aikoina mua on alkanu mietityttää tää että jos kapselin pitäis estää munasolun irtoaminen (=ovulaatio) niin miks Menkat sit tulee ollenkaan? Ja miten "vahvasti" Menkat ja ovulaatio liittyy toisiinsa,eli voiko tässä käydä niin että munasolu irtoaa ja hedelmöittyy mut ei pääse kiinnittymään vaan tulee pois (ja nainen luulee kuukautisiksi)??
 
kapsenii kätkee
Menkat on limakalvon paksuuntumisen jälkeinen tyhjennysvuoto. Paksuuntuu, että olisi paras paikka hedelmöittyneelle munasolulle kiinnittyä ja kehittyä. Jos mikään ei jää kiinni, niin tyhjenee verenvuotona.
Hormoniehkäi ehkäisee myös sillä, että olosuhteet tulee epämukaviksi, limakalvo ei paksune.
 

Yhteistyössä