Mitä jouluvalmisteluja teette ja missä järjestyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja "Karolus"
  • Ensimmäinen viesti
"Karolus"
Itselläni jouluvalmistelut alkavat hiljalleen jo tässä vaiheessa. Olen surffaillut netissä ja hankkinut erilaisia tarpeita (matto kuusen alle, lahjapapereita, lametta, jne.) joita muistan viime vuonna uupuneen. Ensi viikonloppuna tulee valokuvaaja ottamaan joulukorttikuvat ja kun ne tulevat, tilaan kortit. Päivitän osoitteet ja printtaan ne tarra-arkeille. Jossain vaiheessa alan kirjoitella kortteja - yleensä sitten, kun kaupoista saa glögiä ja voin samalla poltella kynttilöitä ja nauttia lämmintä glögiä :) Hankin sopivia lahjoja ja mietin joulupöydän kattausta ja tarjoiluja.

Muita valmisteluja en juurikaan tee ennen kuin siistijämme on käynyt jouluviikolla tekemässä siivouksen ja aloitan koristelut. Ruokaa laitan tarjottavaksi, en pakasta sitä etukäteen. Ehkä jotain konvehteja saatan tehdä itse ja tietysti kaikki lahja- ja ruokaostokset teemme hyvissä ajoin, aina sitä mukaa kun niitä voi tehdä.

Mites teillä muilla nämä joulunaluksen touhut ja tohinat menevät? :)
 
vierass
Lahjapaperi varastoa täydentelin jo tammikuun alessa, lisää ostin Anttilan loppuunmyynnistä, samaten jonkin joululahjan. Joulukortteihin ostin kesällä skräppipapereita kesän poistoista, leikkelin niitä jo kesällä. Voisi varmaan kohta ruveta väsäämään niitä kortteja.

Keskimmäinen on jo joululahjalistaansa tehnyt, ei ole vielä sitä miehen sähköpostiin laittanut - kerää linkkejä ympäri maailmaa ostettavista jutuista. Isä on hövelimpi ostamaan niitä kuin minä, mies tilailee ne joskus marraskuun lopulla, on jo oppinut ajoissa tilaamaan, että ehtii tulla ennen joulua :xmas:

Ruokia ruvetaan miettimään viikkoa paria ennen joulua.
 
"huhhuh"
Siis mitä ihmettä. Just vaihtui lokakuu. Eikö ensin juhlita syksyn synttärisankarit (4 tässä perheessä) ja vietetä syysloma, isänpäivä ym ja sitten vasta mietitään sitä joulua. Minäkin olen jouluihminen, mutta joku roti sentään. Käsitöitä teen ympäri vuoden ja joku niistä varmaan päätyy pakettiin, mutta en kyllä vielä mieti edes niitä.
 

Yhteistyössä