Mitä jos lapsesi opettaja olisi lettu levällään kalenterissa?

  • Viestiketjun aloittaja "sivi"
  • Ensimmäinen viesti
"sivi"
"Ammattiryhmä vuorollaan on räväyttänyt julkaisemalla paljasta pintaa tihkuvan kalenterin - nyt on opettajien vuoro!
Openteri2015 on Pedago ry:n eli Jyväskylän luokanopettajaopiskelijoiden teettämä opettaja-aiheinen tyttökalenteri.

Rohkeissa kuvissa esiintyvät opettajakoulutuslaitoksen Pedago ry:n opiskelijat eri vuosikursseilta."

Ei pelkki
 
Öh, eihän se vaikuttaisi lapseeni ja opetukseen mitenkään, eli ei kiinnostaisi.

Kyseisessä kalenterissa tosin ei edes olla "lettu levällään". Kuvauskuvien perusteella aika kilttiä meininkiä.
 
karua
Ihan sama. Alkaa vaan olla aika tympeetä nämä "ollaampa nyt rohkeita kun uskallettii riisua"
Noita kalentereita taitaa löytyä joka ammatista ja joka lähtöön. Ketä kiinnostaa
 
Joku roti
En tietäisi kyseisestä kalenterista enkä olisi nähnyt sitä koska en osta sellaisia. Jos sinä kumminkin olet mennyt kalenterin katsomaan, olet jäävi arvostelemaan.
 
ffdd
[QUOTE="sivi";30311352]Niin. Miten reagoisit jos lapsesi tulisi koulusta kotiin ja kertoisi, että meidän ope on alasti kalenterissa - isot pojat näyttivät.[/QUOTE]

Minä ottaisin varmasti yhteyttä kouluun siitä miksi koulussa "isot pojat" näyttää pienemmille kalentereita joissa ehkä on arveluttavia kuvia.

Toisaalta tosiaan nuo kuvat jotka linkin takaa löytyivät ei edes olisi niitä arveluttavia kuvia.
 
"nanna"
Mitä sittten?

En kyllä voisi kuvitella, että lasteni opettajat olis missään kuvassa lettu levällään. :D Samaiset opettajat ovat mua aikoinaan opettaneet, ikää molemmilla kohta 60, eli tuskin lähtisivät lettusiaan kalenteri- tai muihinkaan kuviin esittelemään. :D :D
 
niinin
[QUOTE="sivi";30311379]Luitko kysymystä?

"Mitä jos lapsesi opettaja olisi lettu levällään kalenterissa? "[/QUOTE]

Minä luin kysymyksen, mutta en ymmärtänyt, miten se liittyy aloituksessa olleeseen linkkiin.
 
hhhh
Vois sitä hetken miettiä, että kuis se ope nyt sillee.. Ja vois joutua hetken miettiä, kuinka sanansa asettelis, jos muksu olis huomannu kuvan tai joku olis sen hälle näyttänyt...Mutta eipä tuo niin paha asia ole.
 
Minä ottaisin varmasti yhteyttä kouluun siitä miksi koulussa "isot pojat" näyttää pienemmille kalentereita joissa ehkä on arveluttavia kuvia.

Toisaalta tosiaan nuo kuvat jotka linkin takaa löytyivät ei edes olisi niitä arveluttavia kuvia.
Näin! Iltapäivä- ja aikakausilehtien kannet ovat pullollaan vähäpukeisia naisia. Ihan joka viikko. Lapset taatusti näkevät näitä kauppareissuilla ja jos ope on vastaavassa niukahkossa vaatetuksessa jossain kalenterissa, ei se oo lapselle kovinkaan iso juttu. -Ellei aikuinen sitten sitä selkeästi pahaksi osoita.

Iso melu tyhjästä.
 
nnnnnn
No minä olen sitten varmaan ainoa, jonka mielestä tuo ei ole ollenkaan sopivaa luokanopettajalle. Opettajan ei tarvitse olla tylsä, mitäänsanomaton, valju seinäpaperi, mutta mitään eroottisia kuvia ei opettajan tulisi itsestään julkaista. Se on epäammatillista. On aina olemassa mahdollisuus että tuollaiset kuvat päätyy niiden lasten silmille, eikä se nyt ole mitenkäänpäin sopiva esimerkki. Opettajillahan on muutenkin nykyään käsissään helvetinmoisia kurinpito-ongelmia jne jo ala-asteelta lähtien, tissikuvat tuskin edistää asiaa.

Lisäksi opettajan itsensä kannalta miettisin tarkkaan ennenkuin lähtisin moiseen mukaan, tuollainen kalenterikuva voi jatkossa maksaa sulle työpaikan. Kaikki reksit ei varmasti kovin suopealla silmällä katsele tuollaista ansiota.
 
[QUOTE="sivi";30311352]Niin. Miten reagoisit jos lapsesi tulisi koulusta kotiin ja kertoisi, että meidän ope on alasti kalenterissa - isot pojat näyttivät.[/QUOTE]

Vaikea kuvitella, että lapseni pöyristelisi ikinä tuollaista.
Ollaan aina kotona alasti. Tälläkin hetkellä ilkosillaan molemmat, meille alastomuus on hyvin luonnollista (vaikka vaatteet tajutaan ja halutaankin pukea kotoa poistuttaessa :D ).

Varmaan mä reagoisin sarkastisesti tyyliin "uuh siis mitäh, ope ALASTI?! Eikä!".
Tosiaan erittäin vaikea kuvitella, että mun lapsi ihan tosissaan järkyttyisi jostain tuollaisesta.
 
nnnnnn
Näin! Iltapäivä- ja aikakausilehtien kannet ovat pullollaan vähäpukeisia naisia. Ihan joka viikko. Lapset taatusti näkevät näitä kauppareissuilla ja jos ope on vastaavassa niukahkossa vaatetuksessa jossain kalenterissa, ei se oo lapselle kovinkaan iso juttu. -Ellei aikuinen sitten sitä selkeästi pahaksi osoita.

Iso melu tyhjästä.
Öh, nimenomaan. Maailma on muutenkin seksiä pullollaan ja (luonnottomia, photoshopattuja) alastomia naisia + miehiäkin vilkkuu siellä sun täällä. Ja sitten vielä ne ainoat turvalliset ja ns. normaalin ihmisen mallit mitä meillä lapsille on, alkaa julkaisemaan itsestään moisia kuvia. Minkälaisen kuvan tuollainen antaa esim. sille nuorelle murrosikäiselle tytölle? Mielestäni viesti ei ainakaan ole se, että kunnioita itseäsi ja sinun ei tarvitse olla mikään seksiobjekti isojen ryntäiden kanssa miesten kalenterissa. Niukassa vaatetuksessa kalenterissa esiintyminen mielestäni saakin olla "paha juttu" lasten maailmassa. Miksi helvatassa sen pitäisi olla joku NORMI?

Itseasiassa kun ajattelen asiaa enempi, alan kiehumaan yhä enemmän. Itse kyllä tekisin valituksen jos oman alaikäisen lapsen silmille päätyisi kuva hänen opettajastaan, ryntäät tyrkyllä pikkutuhmassa kalenterissa.
 
Öh, nimenomaan. Maailma on muutenkin seksiä pullollaan ja (luonnottomia, photoshopattuja) alastomia naisia + miehiäkin vilkkuu siellä sun täällä. Ja sitten vielä ne ainoat turvalliset ja ns. normaalin ihmisen mallit mitä meillä lapsille on, alkaa julkaisemaan itsestään moisia kuvia. Minkälaisen kuvan tuollainen antaa esim. sille nuorelle murrosikäiselle tytölle? Mielestäni viesti ei ainakaan ole se, että kunnioita itseäsi ja sinun ei tarvitse olla mikään seksiobjekti isojen ryntäiden kanssa miesten kalenterissa. Niukassa vaatetuksessa kalenterissa esiintyminen mielestäni saakin olla "paha juttu" lasten maailmassa. Miksi helvatassa sen pitäisi olla joku NORMI?

Itseasiassa kun ajattelen asiaa enempi, alan kiehumaan yhä enemmän. Itse kyllä tekisin valituksen jos oman alaikäisen lapsen silmille päätyisi kuva hänen opettajastaan, ryntäät tyrkyllä pikkutuhmassa kalenterissa.
Hmm.. mä luin vain että lettu levällään. Ryntäistä (saati isoista) ei mainittu mitään. :D Mutta samapa tuo. Sitä on jo liikaa joka paikassa. Se on ihan tavallista. Ei siis herätä mussa sen kummempia tunteita. Ja tuskinpa lapsissanikaan...
 
ffdd
[QUOTE="sivi";30311379]Luitko kysymystä?

"Mitä jos lapsesi opettaja olisi lettu levällään kalenterissa? "[/QUOTE]

Ihan sama onko se letu leveällää oleva opettaja tai joku muu.
 
nnnnnn
Hmm.. mä luin vain että lettu levällään. Ryntäistä (saati isoista) ei mainittu mitään. :D Mutta samapa tuo. Sitä on jo liikaa joka paikassa. Se on ihan tavallista. Ei siis herätä mussa sen kummempia tunteita. Ja tuskinpa lapsissanikaan...
Niin, jos luit sen alkuperäisen uutisen niin eihän siinä lettu levällään oltu, vaan juurikin (näemmä) isoja ryntäitä vienosti esiteltiin. Joku ehkä vähän rohkeammin kuin joku toinen.

Seksiä on kyllä liikaa jokapaikassa, lapsia ajatellen. Mielestäni siis on eroa esim. siinä että lapsi näkee aikuisen naisen tissit vaikka uimahallin saunassa, se on normaalia. Siellä lapsi näkee että niitä on erilaisia ja ne nyt vaan kuuluu naisen kehoon. Mutta eroottisessa kalenterissa ne tupataan esittämään seksistisellä tapaa, mikä mielestäni ei ole sopivaa katsottavaa lapsille. Kaikki lapset varmaan tietää että sillä naisopettajalla on tissit, mutta mielestäni lapsen ei pidä joutua näkemään edes vahingossa, kun opettaja esittelee tissejään eroottisessa mielessä.

Ja siihen en nyt voi sen enempää puuttua jos sinä itse olet sitä mieltä että eroottiset tissikuvat on sun omille lapsille arkipäivää eikä mitenkään heitä vahingoittavia. Itse olen sitä mieltä että eroottiset tissikuvat ei kyllä kuulu meidän lasten arkeen, ja ne voivat heidän mieltään jollakintapaa jopa vahingoittaa. Ja tutkimustenkin mukaan liian varhainen altistuminen kaikelle seksiin ja erotiikkaan liittyvää voi olla lapselle hyvinkin haitallista.
 
---
Ei noissa kuvissa näy mitään sellaista, mitä ei tulisi vastaan katukuvassa, televisiossa jne. joka päivä muutenkin. Aloituksessa pitäisi siis kysyä "Mitä jos lapsesi opettaja vilauttaisi paljasta olkapäätä kalenterissa?"

Ei pal haittais.
 
Niin, jos luit sen alkuperäisen uutisen niin eihän siinä lettu levällään oltu, vaan juurikin (näemmä) isoja ryntäitä vienosti esiteltiin. Joku ehkä vähän rohkeammin kuin joku toinen.

Seksiä on kyllä liikaa jokapaikassa, lapsia ajatellen. Mielestäni siis on eroa esim. siinä että lapsi näkee aikuisen naisen tissit vaikka uimahallin saunassa, se on normaalia. Siellä lapsi näkee että niitä on erilaisia ja ne nyt vaan kuuluu naisen kehoon. Mutta eroottisessa kalenterissa ne tupataan esittämään seksistisellä tapaa, mikä mielestäni ei ole sopivaa katsottavaa lapsille. Kaikki lapset varmaan tietää että sillä naisopettajalla on tissit, mutta mielestäni lapsen ei pidä joutua näkemään edes vahingossa, kun opettaja esittelee tissejään eroottisessa mielessä.

Ja siihen en nyt voi sen enempää puuttua jos sinä itse olet sitä mieltä että eroottiset tissikuvat on sun omille lapsille arkipäivää eikä mitenkään heitä vahingoittavia. Itse olen sitä mieltä että eroottiset tissikuvat ei kyllä kuulu meidän lasten arkeen, ja ne voivat heidän mieltään jollakintapaa jopa vahingoittaa. Ja tutkimustenkin mukaan liian varhainen altistuminen kaikelle seksiin ja erotiikkaan liittyvää voi olla lapselle hyvinkin haitallista.
Ei! Ne eivät minustakaan kuulu arkeen! Mutta niitä näkee joka paikassa. Ei siinä yhden open tisut enää eroa tee. Mä en maksa moisista missään muodossa. Se on mun tapani "äänestää" ei.
 
Vaikka muuten opettaja olisikin lettu levällään jossain kalenterissa mistä lapset sen näkee?Pitääkö iskä tai äiskä lettukalenteria keittiön seinällä?Vai näytteleekö ne kuvia lapsilleen että katsokaas opettajaa...
 

Yhteistyössä