5 kk:n ikäinen ei vielä pyörähdä ja äitiä vähän huolestuttaa

  • Viestiketjun aloittaja mmhh
  • Ensimmäinen viesti
mmhh
Luulen ettei vielä ole syytä huoleen ja hän menee vain omaa tahtiaan, mutta silti vähän huolettaa. Mulla on monta lasta ja kaikki ovat tuossa iässä jo pyörähtäneet ja olleet muutenkin aktiivisempia. Tämä kaveri ei oikein viihdy lattialla ja syynä varmaan juurikin se kun ei osaa muuta kuin maata.. mutta pakkohan sitä on lattialla pitää ja olla että oppis...

Mitä ootte mieltä, onko aihetta huoleen?
 
"nanna"
Yksilöitä, yksilöitä.

Meillä eka kääntyi n.4kk iässä, toinen vähän vajaa 4kk, kolmas 5kk iässä, neljäs 3,5kk iässä ja viides vasta melkein 6kk iässä. Neljäs ja viides kaksosia. Toinen vaan on hätäisempi luonne, toinen rauhallinen.
 
"äitee"
Mun poika kääntyi eka kerran 7kk iässä, silloinkin vaan toiseen suuntaan. Käytiin fysioterapiassa muutaman kerran ja nyt konttaa, mieluummin ryömii, nousee seisomaan ja kävelee tukea pitkin, ikää 1v. Kuulemma 6kk aikaa oppia kävelemään ilman tukea ja vielä on normirajoissa.
 
"nane"
Juu, eipä tuossa syytä huoleen. Meidän nuorimmainen kans hitaasti lämpenevää mallia. En nyt muista millon kierähteli, mutta ryömimään alkoi vasta lähes vuoden ikäisenä, konttaamaan sitte siitä parin kk:n kuluttua, ja nyt ikää 1-v 3kk ja vähitellen alkaa harkitsemaan seisomista. Kaipa se tuosta ennemmin tai myöhemmin liikkeelle pääsee.

Isoveljensä kans alkoi kävelemään 1-v 3kk. Näillä on varmaan jäänyt jalka kielen alle, molemmat kun on pienestä pitäen keskittyneet lähinnä tohon höpöttämiseen ;)
 
Cafe2010
Meillä tyttö ei koskaan oppinut pyörähtämään, mutta eipä se haitannut. Siitä hyväsä lähti aikaisemmin konttaamaan ja 11kk jo käveli. Kaikki vauvat eivät "tee" kaikkia kehitysasteita. Jotenka ei kannata ottaa paineita asian suhteen. :)
 
Meillä kääntyi mahalra selälleen 3kk iässä. Selllään ollessa ei tehnyt mitään kääntymis yrityksiä. Sängyllä ollessa reilu 5kk iässä huomasi yläviistossa olevan lelun ja kerralla pyöräytti ittensä sen luo. Ei käänny turhaan jos ei halua. Nyt ikää 7kk ja varovaisesti konttaa sängyllä. Kovalla alustalla ryömii..
 

Yhteistyössä