Apua! Mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja entiedämitätehdä
  • Ensimmäinen viesti
entiedämitätehdä
Tarvitsisin vähän neuvoja mitä tekisin tilanteessani. Olen 22-vuotias ja asun yhdessä avopuolisoni kanssa. Ehkäisystä (E-pillerit) huolimatta tulin raskaaksi. Puolisoni haluaa abortin ja se on hänelle ainoa oikea vaihtoehto. Ymmärrän, sillä hänellä on edellisestä suhteesta nyt 5-vuotias (vahinko)lapsi ja tyttären synnyttyä hän on ollut 18v. Hänellä on siitä traumaattiset kokemukset. Puolisoni ei suostu puhumaan raskaudesta kanssani vaan oon hiljaa tai vaihtaa puheen aihetta. Kerran olen aiheesta saanut puhuttua ja siitäkin tuli vain riita, jossa hän huusi ettei halua enää ikinä lapsia. Olen asian kanssa aivan yksin. Itse olen aborttia vastaan ja se olisi henkisesti todella raskasta!
Elämäntilannettamme kannaltakaan en näe estettä sillä asumme yhdessä, puolisollani on ammatti, minä valmistun jouluna. Suhteemme on todella hyvä, mutta tämä asia on saanut miettimään, että haluanko edes jatkaa suhdetta miehen kanssa kuka ei pysty tukemaan minua millään tavalla, ei edes aborttiin vaikka sitä haluaa. Hänen mielipiteensä on se, että minun pitäisi tehdä abortti, olla puhumatta siitä ja sitten kaikki on hyvin.

Haluaisin mielipiteitä mitä tekisitte tilanteessani?
 
"mamam"
oletko aina tiennyt haluavasi lapsia? Miten olet päätynyt yhteen miehen kanssa joka ei halua? Kysyn uteliaisuudesta, en yritä moralisoida.

Minusta sinulla on oikeus pitää lapsi. Kyllä yksinhuoltajatkin löytää uusia kumppaneita
 
entiedämitätehdä
Olen itse aina tiennyt haluavani lapsia. Emme oikeastaan ole hirveästi puhuneet aiheesta mieheni kanssa, (SUURI VIRHE!) kun en ole ajatellut asian olevan vielä vähään aikaan ajankohtainen. Ehkä olisi pitänyt puhua heti suhteen alussa. Hänen tyttärensä vauva-ajoista yms. hänellä on niin huonot muistot (lapsen äidin masennus,lapsen äiti petti häntä yms.), että en ole ottanut hirveästi lapsia puheeksi.
Tuo kommentti "halua enää ikinä lapsia" saattoi olla vihainen ilmaus siitä, kun hän haluaa abortin.
Hän kuulemma tietää, mitä lasten saaminen on, siksi hän ei enää halua. Minusta se vain on eri asia 18v. muuttaa yhteen tulevan lapsen takia naisen kanssa, joka on masentunut ja epävakaa, silloin ku opiskelut on kesken, kun nyt tässä tilanteessa missä me olemme.
 
Viereas
Alkuperäinen kirjoittaja entiedämitätehdä;30311945:
Olen itse aina tiennyt haluavani lapsia. Emme oikeastaan ole hirveästi puhuneet aiheesta mieheni kanssa, (SUURI VIRHE!) kun en ole ajatellut asian olevan vielä vähään aikaan ajankohtainen. Ehkä olisi pitänyt puhua heti suhteen alussa. Hänen tyttärensä vauva-ajoista yms. hänellä on niin huonot muistot (lapsen äidin masennus,lapsen äiti petti häntä yms.), että en ole ottanut hirveästi lapsia puheeksi.
Tuo kommentti "halua enää ikinä lapsia" saattoi olla vihainen ilmaus siitä, kun hän haluaa abortin.
Hän kuulemma tietää, mitä lasten saaminen on, siksi hän ei enää halua. Minusta se vain on eri asia 18v. muuttaa yhteen tulevan lapsen takia naisen kanssa, joka on masentunut ja epävakaa, silloin ku opiskelut on kesken, kun nyt tässä tilanteessa missä me olemme.
No jos haluat lapsia niin nyt olis hyvä mahdollisuus sellainen saada. Se jättääkö mies sinut nyt sen lapsen takia on oikeastaan yhdentekevää. Mies voi yhtä hyvin jäädä nyt ja lähteä vaikka parin vuoden päästä etkä voi oikein sillekkään mitään.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja entiedämitätehdä;30311945:
Olen itse aina tiennyt haluavani lapsia.
Koskaan et voi tietää, tuleeko uusia mahdollisuuksia, jos nyt ohitat tämän. Sitäkin kannattaa miettiä, vaikka tilanteesi erittäin hankala onkin.
 
"kukka"
Pystyykö miehesi puhumaan edellisistä kokemuksistaan, siitä miksi hän ei halua lasta, siitä mitä tapahtui aiemmin? Mikä hänelle on ne traumat aiheuttanut? Ainoa, millä asiaa saa aukeamaan, on mielestäni että miehesi käy asiaa läpi tavalla tai toisella. Puhuminen ammattilaisen kanssa AUTTAA! Jos hän on suostuvainen. Itse voit kysyä neuvolasta apuja. Joka tapauksessa sinulla on oikeus pitää lapsi ja ajattelen että suuremmat traumat jää siitä jos tekee abortin toisen painostuksesta kuin siitä että pitää haluamansa lapsen, vaikka ero tulisikin.
 

Yhteistyössä