Oletko aina valmis vieraskoreuteen?

  • Viestiketjun aloittaja Kotona kelteisillään
  • Ensimmäinen viesti
Kotona kelteisillään
Olenko normaali kun tulen kotiin niin aina riisun ensin ahdistavat rintsikat pois ja sitten vaihdan koti-lökäpöksyt päälle.

Olen miettinyt että olenko erakko tai epäsosiaalinen, koska joskus kun menee ihmisten luo yllättäen on näillä aina kaikki "tip top". Mua ahdistaa se että jos yhtäkkiä joku tulisi rinkuttamaan ovikelloa, olis tissiliivit laitettava ensin, sitten housut jalkaan, sitten pitäisi katsoa vielä äkkiä miltä näytän. Siinä ajassa olisi jo vieras kääntynyt ovella pois, saati ettei mulla koskaan ole mitään vierasvaroja odottamassa kahvitteluja.

Olenko ns. "normaali" vai laiska resupekka? Myös asunnossakin on joskus roskapussit viemättä ja pöydillä tavarat hujanhajan. Eikö tällainen ahdistaisi jos tulisi vieraat yllättäen?

Mummoni on sellainen että aina on talo valmiina vieraiden vastaanottoon. Onko tämä miten yleistä nykyään? Vaivaisiko sinua jos tulisi yllätysvieraita/teillä olisi tapana että vieraat tulee lyhyellä varoajalla?
 
Sama juttu mulla
Teen ihan samaa :D ainoa että olen siirtynyt käyttämään pehmeitä rintsikoita, siis sellaisia joissa ei ole kaaritukia rikä hakasia takana. Kun niissä on toppaukset niin paita päällä näyttää melkein samalta kuin kunnon rintsikat mutta on tuhat kertaa mukavammat! Niitä ei tarvitse ottaa pois epämukavuuden takia kun tulee kotiin. Tavalliset siis yleensä otan.

Koti meillä nykyään ihan ok kunnossa, laitetaan iltaisin koti jotenkuten kuntoon.

Verkkarit vedän myös jalkaan eikä haittaa jos mut joku niissä näkee.
 
Kyl määkin hievaan rintsut jne kotia tullessa ja äkkiä ne kiskasee päälle jos joku tulee. Kukaan ei tule suoraan mitään sanomatta etukäteen. jotku verskat vedän jalkaan ja huusholli on siisti aina silleen että voi tulla vaikkei tiptop olekaan. Tarjottavia ei yleensä ole varalla,yllärivieras saa vaikka voileipää jos ei satu olemaan muuta. En siis ota yhtää paineita siitä että joku voi tulla joskus yllättäenkin.
 
iu
Voi jee, mä käytän kotona LEGGINGSEJÄ. Vähän nolottaa jos joku vieraampi sattuu yllättämään, varsinkin jos on jokin lyhyempi paita jäänyt päälle. (Ei siksi, että pebassani olisi isompaa vikaa vaan siksi, että mä kyllä edelleenkin miellän ne kalsareiksi, en päällyshousuiksi.)

Huusholli on miten milloinkin, riippuu aamun kaoottisuudesta ja töistä tulon jälkeisestä vireystilasta (tai kotiin seuranneiden duunien määrästä).
 
Silloin kun olin lapsi, meillä vanhemmat joutuivat edustamaan aika paljon - usein saattoi olla vaikkapa joku kokous meillä, joten kaikki oli aina tiptop. Sieltä on sitten periytynyt se, että yllättävimmänkin vieraan tulee tuntea olonsa tervetulleeksi ja odotetuksi. Ajatuksen tasolla tuntuu varmasti tosi raskaalta ylläpitää ns. kulissia, mutta kun siitä on tullut tavallaan arkea ja asiat suunnitellaan niin, että sekasorto ei näy tai sitä ei synny, niin se tulee aika automaattisesti sen kummenpaa suunnittelematta:) Päiväsaikaan harvoin käytän ns. kotivaatteita, mukavia vaatteita toki, mutta kuitenkin siistejä arkivaatteita ja sellaisia, että voin avata heti oven punastumatta.

Ja sanotaanko vielä näin, että itseäni ei haittaa mennä kyläpaikkaan, jossa kaikki ei ole niin tiptop, etenkään jos menen ihan lyhyellä varoitusajalla :)
 
Multa kysytään usein, että olinko nukkumassa, koska avaan oven aamutakissa, jonka vedän täysillä päälleni ovikellon soidessa, sillä olen yleensä alasti himassa.

Ei meillä koskaan kovin siistiäkään ole eikä tarjottavaakaan kaapeissa, mutta sitä leipoo tarvittaessa nopeasti eikä mua muutenkaan haittaa, jos joku tänne tulee ilman täydellistä siisteyttä ja mun tyylikästä asua. :D
 
En minäkään pidä rintsikoista ja riisun ne heti kun olen kotona. Ylle pitkikset ja joku huppari tms. En pidä vierasvaraa, koska en syö keksejä tai pullaa tai mitä nyt yleensä vierasvaraksi ajatellaan. Teetä voin tarjota jos joku sattuu tulemaan yllärivierailulle.

Minulla voi olla olohuoneessa tavarat levällään jonkin meneillään olevan projektin vuoksi, eikä minua haittaa vaikka joku näkisi. En siis pidä vieraita varten erityisen siistinä kotiani, vaikka se siis perussiisti on. Luokseni saa toki aina tulla, vaikken siihen varaudukaan.

Minua ei haittaa mitä muut ajattelevat: ne ketkä minut tuntevat, eivät varmaan ihmettele yhtään, vaikka joskus onkin joku nikkarointiprojekti selvästi kesken. Jos joku arvelluttava, esim päiväkrja nyt sattuisi olemaan jossain pöydällä, heivaisin sen jonnekin piilompaan kunhan ehtisin.
 
Hengailen kotona legginseissä tai ihan oikeissa pitkissä kalsareissa :D
Jaloissa saattaa olla eripari villasukat ja paitana joku kauhtunut toppi...
Ovikellon soidessa saataan kiskasta hupparin/villatakin päälle.

Tavarat saattaa olla hujan hajan, ja tiskitkin tiskaamatta,
mutta meille saa silti tulla enkä ahdistu ellei kyläilijä ole siinä tilanteessa esim. anoppi (joka asuu yli 300km päässä, joten epätodennäköistä). Tarjottavaa joko on tai ei, yllätyskyläilijät siihen varautukoot ettei pöydässä ole kuin digestivejä tai hapankorppuja :rolleyes:

Mutta meillä yllärikyläilijät on joko sisaruksia tai niitä lähimpiä ystäviä
joiden kalsaripyykit ja sekasotkut on puolin ja toisin nähty monet kerrat.
Harvemmin käyviä vieraita varten "edustetaan" ja hankitaan kaffepullaa yms,
mutta sellaset harvemmin yllättäen tuleekaan.

Mulle koti on mukava paikka jossa eletään ja rentoudutaan,
ei mikään edustusasunto tyyliin presidentinlinna. :)
 
En kotiin tullessa riisu vaatteita, mutta kotipäivinä olen kokopäivän kotivaatteissa eli kalsarit/yöhousut/reikäiset verkkarit ja joku kauhtunut paita, johon pyyhin käteni. Mua ei haittaa vaikka tässä pyörii lasten kavereita ja jos joku ovella käy, mutta jos ihan kylään on porukkaa tulossa vaihdan asiallisempaa päälle. Koti, no jaa en stressaa.
 
Yllätysvierailija
Kerran oli yllätysvierailulla unohtunut talon emännältä sellainen pitkä ja musta dildo olohuoneen pöydälle. Oli siinä kieltämättä mielenkiintoinen tunnelma...
 
vierasss
En tosiaan. :D Ensimmäisenä kun tulen kotiin vaihdan farkut lökäpöksyihin ja nakkaan saunatakin päälle. Tavarat on miten on ja imuroida pitäisi ahkerammin. Kaapista tuskin löytyy tarjottavaa.

Mutta, sen siitä saa jos ei ilmoita tulostaan. Jokainen on kotonaan miten haluaa, ja mä haluan olla rento kuin narulla roikkuva pyykki.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"M33"
Kotimme on käytännössä aina valmis ottamaan vastaan vieraita. Ei sillä ole vieraskoreuden kanssa mitään tekemistä. Siisti ja kaunis koti ei todellakaan rasita tai ahdista millään tavalla vaan päinvastoin ilahduttaa ja tuottaa mielihyvää. Olemme siistejä ihmisiä, eikä meillä edes ole mitään huonompia kotivaatteita, joihin pitäisi töiden jälkeen vaihtaa. Emme tapaa jumittua illaksi telkkarin ääreen, vaan aika usein lähdemme vielä jonnekin, tai joku tulee käymään meillä.
 
Jos se rintsikoista kiinni on, niin en ole edes kaupungilla vieraskorea :D

Mut ei. Kun on kutsuttu vieraita kylään tai illaksi juhlimaan, toki myös pukeudutaan sen mukaan. Kun taas joku piipahtaa yllärinä, ollaan just niissä mitä päällä sattui olemaan. Tai siis, toki puen jotain jos olin alasti :)
 
Liekkiö
Kuulostat normaalilta, itse en vaivaudu pukemaan rintsikoita tai päällyshousuja jos joku soittaa ovikelloa. Voin avata oven ihan niissä kotikamppeissakin meikittä ja tukka pystyssä.
 
"argh"
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30313460:
Kuulostat normaalilta, itse en vaivaudu pukemaan rintsikoita tai päällyshousuja jos joku soittaa ovikelloa. Voin avata oven ihan niissä kotikamppeissakin meikittä ja tukka pystyssä.
Peesi. Meille ei porukkaa oikeastaan koskaan kutsuta, mutta miehen kavereita ramppaa aika paljon. Ja olen kyllä jo kyllästynyt laittautumiseen, viikonloppuisin menee usein niin että on vain hame ja t-paita päällä, ilman mitään alla. Ja tukka ihan sekaisin. Olen välillä miettinyt että häiritseekö se omaa miestä tai kavereita... Mutta ei ainakaan oo sanottu asiasta päin naamaa :LOL:
Joskus menee vielä niin että oon herättyä kiertänyt torkkupeiton ympärille ja mennyt sohvalle surffailemaan tai lukemaan kirjaa, ja sit joku pärähtää paikalle. Siinä sitten on kyllä jotenkin hankala olla kun ei hirveästi viitti muuttaa asentoa ettei viltti valahda tissien päältä tai vastaavaa :D

Mutta olen kyllä joskus ukon läheisille kavereille avautunut että tää on mun koti, ja jos en saa täällä muka olla niin kuin haluan niin hemmetti sit pitää kai vain vaihtaa kotia. Ihan arsesta jos muiden takia pitää hipsiä varpaillaan ja laittautua omassa kodissa. Eieiei.
 
Rupusta
En ole valmis eikä tarvitsekaan olla.
Koti on yleensä ihan perussiisti, kun on "pakkomielteitä" tavaroiden järjestyksestä ym. :D Rönttävaate ongelma on ratkaistu uusimalla niitäkin tasaisin väliajoin. Tunika & ei-nukkaiset legginsit, pitkitkset tms on useimmiten päällä ja niillä kehtaa avata oven, jos vierasta järkyttää meikitön naama niin oma on häppeensä..
Itse en osaa olla samoissa vaatteissa kotona mitä töissä, asioilla jne. Puhtaat kotivaatteet pitää olla, joku neuroosi sekin kai..
Vierasvaraakaan ei juuri kaapeista löydy. Toki suolaisia pikku purtavia melkein aina mutta ne peruspullat sun muut harvemmin ovat tarjolla. Harvemmin niitä itse syödään ja leivon erikseen vieraita varten.. Joskus nakkaan pakastepullat uuniin, jos on kahvileipää vonguttu yllärivieraan puolelta, muuten en niitä kehtaisi tarjota kellekään. Ne ovat ns.ei-toivotun vieraan hätävara ;)
 
Meillä on yleensä siistiä, mutta sekaista. Ei meillä kyllä kukaan käy yllättäen, tai no, naapurin mies käy toisinaan kesken peltotöiden tms toimittamassa jotain asiaa, mutta se ei tule kuistia pidemmälle ja tuskin kiinnittää huomiota mihinkään vaatteisiin tms. (koska oli miehelleni sanonut, että vaimos taitaa olla aina laitettu, enkä ole KOSKAAN hänen läsnäollessaan ollut kuin korkeintaan kotiverkkareissa) :kieh: Yleensä mulla on verkkarit ja joku trikoopaita, sen verran että mukavaa ja lämmintä ja että voi tarpeen vaatiessa vaikka hakea liiteristä puita lisää.
Kahvihyvää löytyy pakkasesta lähes aina, mutta se, että muistaisko siinä shokissa yllätysvieraalle mitään sulatella...
 
"northern soul"
En vaihda vaatteita tullessani kotiin. En kayta niin epamukavia vaatteita, etta olisi tarve vaihtaa. Jos olen ollut koko paivan kotona, niin sitten saattaa olla paalla ihan mita sattuu.

Kamppa on aika usein ihan sekaisin, mutta ei se mua haittaa ja jos vierasta haittaa, niin voi olla tulematta. Sekaisin tarkoittaa sita, etta tavarat ei ole paikoillaan. Kaikki jaa aina siihen, missa sattuu olemaan, kun kyseista tavaraa ei enaa tarvi.
 
En kyllä onnekseni tunne ketään, joka järkyttyisi mun verkkareiden näkemisestä niin kovin ettei voisi tulla kylään. Minuun on iskostunut lapsesta saakka tapa, että kotiin tultaessa vaihdetaan huonommat vaatteet päälle. Lisäksi ahdistaa rintsikat sun muut sen verran, että mielelläni ne poistan heti kun mahdollista. Vierasvaraa ei yleensä ole, mutta leipää, hedelmiä ja kahvia tietysti tarjoan. Meillä ei kyllä juurikaan yllätysvieraita käy, kun olen vuorotyössä niin kukaan ei oleta mun olevan tiettyyn aikaan kotona.

Tavarat on usein sikin sokin, mutta eipä se maailma siihenkään kaadu. Mutta siis en, en ole aina enkä oikeastaan ikinä valmis vieraskoreuteen. Ei ole työn tai minkään muunkaan puolesta onneksi tarpeellista, että meillä kävisi ihmisiä joille tarvitsee hirveästi edustaa.
 
hiiiop
Sama homma, rintsikat pois, lökärit jalkaan. Nyt kotiäitinä ollessa paitakin on useimmiten tahrainen. Eteisen lipaston päällä on paperikasoja ja mitä siihen nyt päivän aikana kertyykään ja muutenkin lelut ym. hujan hajan. Vasta illalla laitetaan tavarat paikoilleen. Lattialla saattaa helposti olla hiekkaa, jos ei juuri ole imurointipäivä. Meillä ei varsinaisesti käy yllätysvieraita mutta naapurit usein soittavat ovikelloa. Usein nolottaa ovelta avautuva näky, kun joillakin meidän naapureilla on koko ajan ihan siistiä. Mutta ei mahda mitään, meillä ei siivota joka hetki.
 

Yhteistyössä