G: Joululahjat 2014. tyttö/poika, ikä, lahja

  • Viestiketjun aloittaja "vieras123"
  • Ensimmäinen viesti
Nojuu
Oon minäkin miettinyt, jos tilaa jostain niin on oltava ajoissa liikkeellä. Ja tietty että mitähän sitä keksisi kun toiveita tuskin lapsilla juuri on, ja jos on niin jotain vaatimatonta käyttötavaraa tyyliin dödöä ja sukkapuikot.
 
"anni"
päälahja on ollut jo jonkunaikaa mietinnässä: poika 4-vee: tod.näk. puinen parkkitalo (pähkään vaan et onko liian lapsellinen vai ei, mutta tahdon kestävän ja tällä hetkellä ei oo ollenkaan...suosituksia otetaan vastaan!) tyttö 7-v: luultavasti joko legoja tms. ja poika 8-vee ???
tänävuonna kaikki saa vain muutaman lahjan, päälahjan ja sit jotain pienempää lisäksi, mitään suuria toiveita ei ilmeisesti tänävuonna ole joten ihan kiva mutta mitä ihmettä keksii niin sit onkin jo toinen juttu :)
 
vierass
Poika 6v: lego starwars isompi paketti, tämä jo ostettu. Harras toive jo viime vuodelta... sitten ostettu angry birds lakanat ja yöpuku, nämä omat toiveet myös. Lisäksi saa kummeilta ja isovanhemmilta todennäköisesti toisen lego paketin ja pleikkapelin. Itse ostan vielä lisäksi jonkun iltasatukirjan ja karkkia.
Poika 3v. Ostettu roskishemmo lakaisuauto ja roskishemmoja (oli hyväs ales br:ssä). Itse toivonut veikan vanhaan ritarilinnaan lohikäärmettä, joten sen lisäksi vielä hommaan ja sitten hälle myös kirjan ja karkkia.
 
vieraskin.
POjat on 14v, 11v ja 9v. Vaikeaa on lahjojen osto, kun toivovat vain tietokoneita ja ylihienoja puhelimia. Esikoisen toivekin on semmoinen 700 euron pelitietokone ja siihen näyttö ja tietty pitäisi isompi koulupöytä ostaa pöytäkonetta varten. Tuota ei tule saamaan ja tuskin tulee muutakaan kun muita toiveita ei ole. Ehkä sitten jotain merkkivaatetta. Välillä on niitä toiveita joistain 80 euron huppareista.
 
Meillä eskarilainen toivoo kovasti puhelinta. Katsotaan, jos löytyis joku sopiva, kun eihän tuo sitä oikeasti tarvitse. Toiveita ei ole esittänyt (vielä) suoraan, mutta luultavasti barbie-my little pony- osastoa.
Oli puhetta miehen kanssa, että kun tarvitaan uusia läppäreitä muutenkin, niin jos läppäri ja tabletti tai kaksi yhteiseksi koko perheelle.

Vuoden ikäinen ei ole kommentoinut mitään mihinkään, mutta saa ainakin lisää megablockseja, koska äiti tykkää :whistle: :xmas:

Molemmat lapset tyttöjä.
 
"Miia"
Meillä neiti on 2v6kk. Ostettu jo Fisher Pricen Little People sarjan juttuja. Niistä tykkää tällä hetkellä kovasti. Palapeli on kans hankittu. Tarkotus ostaa ainakin Baby Born nukke, Muumitalo, Legoja, Vaatteita.
 
lahjoja
6v:lle ostettu iso legopaketti, kirja, yöpuku, paita, ja pari pienempää lelua (alesta), lisäksi saanee leffan, pelin, verhot, ja jotain pienempiä legopaketteja, plus mitä sattuu saamaan muilta.
3v:lle ostettuna paita, saanee sukset, jonkun isomman dublo/brio junanratapaketin, patteriveturin junanrataan, leffan, kirjan yöpuvun,pelin ja jonkun cd:n,ja jotain pienempiä leluja myös, ja mitä muilta tulee
1v:lle ei ostettuna mitään, saanee yöpuvun ja kirjan, jonkun dublopaketin, ja jotain pientä mitä muilta tulee.
Toiveita on 6v:llä legot, pienemmät ei oo toiveita esittäny. Yöpuvut ja kirjat on ollu joka joulu kaikille lapsille, ja pelit pelaamisikäisille.
 
"Wieras"
1,5v saa baby born nuken ja nuken rattaat. 4v saa angry birds kauko ohjattavan ja koottavan formula-auton. Kaikki on ostettu tarjouksesta. Lisäksi mulla on kaksi lautapelia jotka saatan paketoida yhteisiksi.
 
n 5,5 v
n. 5,5 v poika saa ison Star Wars legopakkauksen (viime kesänä prisman alesta -50%), turtles kylpypyyhkeen ja pussilakanasetin, Kunnaksen : http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511216007, vähän aikaa sitten cm alesta 10 e ostettu.
 
En ole vielä tarkasti miettinyt. Toiveitaan eivät keksi.

9v saa ainakin kosketusnäyttöpuhelimen ja siihen netin jota ei nyt ole sekä kuulokkeet että voi luukuttaa YouTubesta rauhassa.. Kasaan johonkin kivaan leikkiarkkuun askartelu-ja ompelutarvikkeita paljon, hevostaulun jota on kaupassa ihastellut ja Top modeleita ainakin.

6v saa kaikki robinin levyt, jonkun cd soittimen jossa kuulokkeet, askarteluarkun, turttles hahmoja ja jos löydän VHS videot, niin ne, koska saatiin kasetteja vino pino!

Molemmille varmaan myös jotain pientä, kuten joku uutuus liukuri/muppetti tms, lautapeli, legoja, ja ehkä pehmeä paketti jos on jonkin tarvis joulun alla. Leffalippuja suunnittelin molemmille myös!

Mummoilta tulee sukset ja luistimet sekä uudet kypärät. Kummit ostaa monesti vaatetta tai lahjakortin.
 
"nane"
tytölle 8-v ostettu: lego merirosvolaiva, shrek ps3-peli, tyttömäisiä duploja (kun pikkuveljetkin saa, ja tyttö on tykännyt leikkiä niillä veljien kanssa niin aateltiin että kaikki sais sitten oman paketin niitä, kuitenkin ne sit yhdistetään yhdeksi kasaksi..) tytöllä tulossa myös synttärit tässä kuussa, joten joku näistä ehkä siirtyy synttärilahjaksi. Tyttö ei siis asu meillä eikä vietä tänä vuonna jouluakaan meillä, mutta tietty jotain pitää hankkia, ei kuitenkaan liikaa koska saa sitten äidinkin luona tietysti ison kasan lahjoja ja meidänkin puolelta kaikki sukulaiset hommaa joten helposti kerääntyy kyllä aikamoinen määrä tavaraa yhdelle lapselle. Nää on kaikki mun ostamia, oletan että tytön isä vielä haluaa myös ostaa jotain kunhan pääsee lahjojenostelufiilikseen. :D Jotain Robin-aiheista oon myös harkinnut hommaavani, mut katotaan nyt. En vielä ainakaan oo tilaillut mitään mut voisin vaikka miehelle ehdottaa sit kun se alkaa harkitsemaan lahjojen hommaamista.

pojalle 3-v ostettu: duploja, brion junarataan lisäosia, lasten työkalusetti, leikkikitara, tarroja. Just oli synttärit ja ostin niitä varten ison kasan duploja ja tota brion junarataa, ja osan jätin sitten tarkoituksella vielä joulua varten. Mulla on muutenkin ollut tapana ostella kirppareilta ja alennusmyynneistä kaikenmaailman leluja ja muuta, ja jemmata ne sitten yhden kaapin päälle tulevia jouluja varten. Sieltä sitten yleensä löytyykin kaikkea pientä mitä ei edes muistanut, sekä omille lapsille että sukulaislapsille.

pojalle 1-v ei taida olla vielä mitään, mutta saa varmaan osan noista duploista ainakin. Eipä noin pienet mitään osaa kaivatakaan, mutta täytyyhän tuollekin jokunen paketti olla revittäväksi. :D

Sit on vielä veljen lapset: 2-v poika, 6-v tyttö, ja 9-v poika, joilla kaikilla on tässä ennen joulua synttäritkin. Vanhemmalle pojalle mulla on ainakin ostettuna jo sellanen Angry Birds pallopeli, jäbä kun on hirvee Angry Birds-fani. :) Sit mulla on jotain (feikki)-lego lentokoneita, mut viime vuonna annoin jo yhen sellasen ja sit tuli pojalta noottia et ei oo aito :D niin en tiedä viitinkö antaa tänä vuonna vai keksinkö jotain muuta. Tytölle aattelin antaa ainakin pari tollasta nättiä paitaa jota oon meidän tytölle ostanut mut ovat jääneet käyttämättä, ja ne on enemmän ton veljentytön tyyliä muutenkin kun hän on sellainen tyttötyttö kun sit taas meidän tyttö on enempi poika-tyttö. :)

Kaikkea on siis jo hommattuna mutta varmasti lisää tulee vielä ostettua. Sitä vaan odottelen, että tuo mies pääsee joulutunnelmaan, koska se sit kyl parhaimmillaan vetää sellaiset shoppailut että oksat pois! Oikeen kauhulla odotan taas että kuinka monta satasta se menee taas tuhlaamaan mun lahjoihin, vaikka mä en mitään tarvis ja aina yritän sanoa et ei tarvi nyt mitään suuria summia laittaa rahaa menemään, että lapsia varten joulu on ja mulle riittäis vaikka käsin kirjoitettu hieronta-"lahjakortti" mutta ei. Se on kyllä ihan kreisi näissä lahjajutuissa. Sit saa ite hävetä aina kun ei osaa ostaa sille yhtä hyviä/kalliita/paljon lahjoja ku se ostaa mulle, argh. On mullaki ongelmat. :D
 
vieras...
Poika 3,5v nukkekoti (oma vanha, itse kunnostettu)
Poika 11kk puinen leluksylofoni

Ehkä saunatakit koko perheelle.

Lisäksi mummuilta ja kummeilta tulee puketti jos toinenkin.
 
hutilus
Iskä ja poika (10v) ovat molemmat uusimman tekniikan perään ja siksi hommasinkin heille lahjakortin (20€ per nassu) http://www.designskins.fi verkkokauppaan että voivat sitten suojata laitteensa tyylikkäämmin :)
 
"yks vaan"
3 vee tytölle jo hommattu barbien vaatepaketti, askartelupaketti (sakset, liimaa, muovailuvahat, paperii ymsym kaikkee askarteluun liittyvää), disneyn dvd:tä 3 kpl, prinsessapuku. Mummi ja ukki ostaa uuden toppahaalarin. sitten leipomiseen liittyviä juttuja, koska tykkää leipoo mun kanssa :) + sit mitä kummit ostaa?!

4kk pojalle olen ostanut kaukaloon sellasen pöllöhelistimen ja ajattelin vielä muutaman yöpuvun ostaa.
ja sit mummi ostaa molemmille lapsille muumikylpypyyhkeet.

ja 9 kk kummitytölle oon ostanut lasten muumiastiaston :)
 
vvvvieras
5,5v tyttö:

-Lego Friends ostoskeskus
-Mega Blocks Barbie-talo
-Littlest Pet Shop-talo ja hahmoja
-tanssiva discorobotti
-tee-se-itse-rata marmorikuulille
-askartelutavaraa
-polkupyöräilijä-Barbie

Osa näistä siis meiltä vanhemmilta, osa isovanhemmilta. Lisäksi tulee sukulaisilta ainakin 15 pakettia päälle. Äitini juuri soitti noista lahjahankinnoista ja taidan ''vetää'' meidän ostamat lahjat pois pukinkassista ja säästää keväisiin synttäreihin, tuossa on jo vähän liikaa kerralla.
 
palkka
Törmäsin tällaiseen:
http://yhtio.com/lanseeraus/
http://yhtio.com/suunnittelu/
http://www.yhtio.com/tuote/

Eli ilmeisesti täksi jouluksi on tulossa jotain uutta ainakin meidän perheen lahjoihin. Vaikuttaa aika huolellisesti suunnitellulta tuotteelta!
 

Yhteistyössä