Aamulla ihotautilääkärille :(

  • Viestiketjun aloittaja alkuper
  • Ensimmäinen viesti
alkuper
Oon niin helvetin väsynyt tähän panikoimiseen. Ja kyllä - jos sen vois lopettaa vain päättämällä niin olisin sen jo tehnyt.

Isäni kuoli maaliskuussa keuhkosyöpään ja samaan aikaan mies sai hoitoja uusiutuneeseen imusolmukesyöpään. Oon aina ollut enemmän ja vähemmän sairauspelkoinen. Viime vuosina oon oppinut hallitsemaan sitä. Mutta tuon kevään jälkeen ja etenkin nyt kesän lopulla homma jotenkin räjähti käsiin. En ole koskaan eläissäni pelännyt näin paljon. Tai en ainakaan muista. :(

Hyviä jaksoja on harvemmin ja ne on lyhyempiä. Elän toki ihan normaalia elämää ja ulospäin vaikutan varmaan jopa onnelliselta. Iloiselta nyt ainakin. Urheilen paljon, käyn töissä, lenkkeilen koiran kanssa, olen mukana vapaaehtoistoiminnassa ja vapaa-aikaakin jää.

Stressi aiheuttaa finnejä ja selkään on tullut taas tosi kauheita suorastaan paiseita. Osa kipeitä, osa vain möttejä. Yksi ilmeisesti osui luomen kohdalle ja sitä olen nyt viikon panikoinut. :( Huomenna menen näyttämään sitä, vaikka järki sanookin ettei siinä mitään ole, mutta silti... ja pyydän reseptiä näihin finneihin samalla.

Mahtaisko se ihotautilääkäri kirjoittaa myös jonkun mielialalääkkeen?
 
LaMamanMorbid
Uskoisin, että sulla toi panikointi liittyy vahvasti isäsi kuolemaan. Mun faija kuoli 2 vuotta sitten ja ensimmäinen vuosi meni lekurilla juostessa kaikkea mahdollista peläten..oli vatsaoireita, sydänoireita, paniikkioireita...jne. nyt kahden vuoden jälkeen olo on tasoittunut. Tsemppiä, kannattaa asia kuitenkin tutkituttaa. Ihan oman mielenrauhasi vuoksi.
 
alunp
Ymmärrän ja tajuan itsekin syy-yhteyden. Tämä on silti raskasta. Kävin joitakin kertoja terapiassa viime talvena ennen isäni kuolemaa,mutta en saanut siitä mitään irti.
 
LaMamanMorbid
Ymmärrän ja tajuan itsekin syy-yhteyden. Tämä on silti raskasta. Kävin joitakin kertoja terapiassa viime talvena ennen isäni kuolemaa,mutta en saanut siitä mitään irti.
Mä kävin muutaman kerran, mutta en itsekään saanut mitään apua, ainoastaan mielialalääkitystä tyrkyttivät kovasti...noh, aika parantaa..mutta joskus se ottaa pidempään.
 
alunp
Minä kävin reilu kuukausi sitten gynellä ja hän kovasti oli sitä mieltä,että ei lääkitystä. Periaatteessa olen samaa mieltä,mutta toisinaan haluaisi nopean avun jollain napilla kun kovin ahdistaa. :(
 
vierrras
Minulla oli samanlaisia oireita erään raskaan elämäntilanteen jälkeen ja joduin käymään lääkärillä tosi tiuhaan tahtiin. Kaikenlaisia oireita ja tutkimuksia....ja lopulta lääkäri ehdotti mielialalääkettä, jota en aloittanut, koska olin aina jonkun muun asian takia lääkärillä....no sitten jatkoin lääkärillä juoksua aia tuli uutta oiretta, aian todellisia oireita olivat minulle...ja niimpä lääkäri ehdotti uudestaan mielialalääkettä ja sen sitten aloitin ja vieläkin syön sitä...
 

Yhteistyössä