Bentsodiatsepiineista:

  • Viestiketjun aloittaja pitkäaik. käyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
En ole käyttäjä, mutta teen työtä ongelmakäyttäjien kanssa. Pitkäaikaisesti käytettynä bentsoihin kehittyy riippuvuus, josta irtipääseminen voi kestää pitkään. Juurikin ahdistus lisääntyy, kun lääkettä ei saa. Tämän takia lääkäreiden pitäisi todella tarkkaan arvoida bentsojen tarve yli kahden viikon kuurin jälkeen. Riippuvuuksista kärsiville ei nykytiedon mukaan saisi määrätä bentsoja ollenkaan. Ahdistukseen on olemassa muitakin lääkkeitä, kuin riippuvuutta aiheuttavia.
 
pitkäaik. käyttäjä
- mitä ovat ongelmakäyttäjät?
- mitä muita lääkkeitä on ahdistukseen (vaikeaan)? Kokeiltu Lyrica ja Anksilon: ihan yhtä tyhjän kanssa :(
- mä olen käyttänyt tuollaisia lääkkeitä päivittäin 11 vuotta, mikä on aika järkyttävää.
Mutta minkäs teet, kun meinaan kuolla ahdistukseen.
 
Nääh, kestää hetken se ahdistus. Mikään ei ole ikuista, ei edes bentsoviekkarit. Bentsot aiheuttaa ihan ihmisestä riippuen erilaisia oireita. Osalle ne aiheuttaa aggressiivisuutta vaikka ovat rauhoittavia. Aiheuttaa lähes kaikille kovan riippuvuuden ja niistä vieroittautuminen on vaikeaa. Kaikki joita hoidan ja ovat päässeet bentsoista eroon ovat hiton tyytyväisiä eivätkä enää koskaan halua niitä aloittaa uudelleen. Ahdistusta tulee hoitaa muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaik. käyttäjä;30313063:
- mitä ovat ongelmakäyttäjät?

Ne jotka rouskii bentsoja kuin karkkia kun vähänkin joku asia ahdistaa. Tai tuuppaa suoneen.

- mitä muita lääkkeitä on ahdistukseen (vaikeaan)? Kokeiltu Lyrica ja Anksilon: ihan yhtä tyhjän kanssa :(

Terapia.


- mä olen käyttänyt tuollaisia lääkkeitä päivittäin 11 vuotta, mikä on aika järkyttävää.
Mutta minkäs teet, kun meinaan kuolla ahdistukseen.

Ei ahdistukseen kuole.
.
 

Yhteistyössä