Forumin VILAN myyjät...

  • Viestiketjun aloittaja "12345"
  • Ensimmäinen viesti
"12345"
Olin eilen talvitakkia etsimässä ja käväsin Forunin Vilassa.
Huh,siellä tosiaan on hyvä palvelu,tosin vähän liiankin hyvä palvelu.
Heti kun astuin sisälle ja pysähdyin ensimmäistä takkia katsomaan oli myyjä mun kimpussa "joo,siis tää on aivan ihana takki,mullakin on tää sama ja näitä on myty paljon,tätä voit pitää nilkkureiden tai tennareiden ym kanssa ym,ym..
Ja myyjä koko ajan mun perässä,sanoin moneen oteeseen etä kiitos mä tässä katselen ensin ja kysyn sitten apua,jos tarvitsen.

Lopulta mulla meni hermo,nappasin takin mukaan ja lähdin sovituskoppiin,jotta saan sitä rauhassa testata..Nooh,myyjä tuli sinnekin perässä ja sanoi,että voi olla mulle rehellinen makutuomari,johon ystävällisesti sanoin että ei kiitos,ei tarvitse.
Hetken päästä myyjä avaa sovituskopin verhon,oli tuonut mulle toisen takin.. "kuule,sovitappa tätä,tää on tosi ihana ja plaa,plaa...
Ja tätä vainoomista jatkui koko ajan.Huomasin että myös muut asiakkaat sai samanlaista palvelua ja huomasin siitä syystä vaivautneita asiakkaita.

Mites muut,ootteko kokeneet tälläistä vilassa?
Ei siinä mitään jos siis haluaa tälläistä palvelua,sehän on silloin hyvä,mutta kun mä ihan oikeesti sanoin varmaan kymmenen kertaa,että joo,kiitos mä katselisin rauhassa,ja kysyn heti jos tarvitsen apua.

Mua alko niin ärsyttää että lopulta jäi takki ostamatta ja lähdin pois,kun tosiaan mä vaan olen sellainen,että tahtoisin ihan rauhassa sovittaa ja katsoa minkä ostan.
 
"12345"
Juu,samaa mieltä olen itsekkin,että palvelu tosiaan on hyvää,jos vaan sellaista palvelua haluaa :)

Mutta jos haluaa katsoa ja sovittaa rauhassa ja yksin (ja sen vielä moneen kertaa ystävällisesti myyjälle kertoo) niin kyllä asiakkaalla pitäisi olla siihen oikeus.
Se eilinen meni niin överiksi,että tekisi mieli jo antaa palautetta...mutta tulipa muuten mieleen,että saakohan ne myyjät jotain provikaa tai muuta bonusta myydyistä tuotteista..vai mikähän siellä on henkilökunnalla käytäntö,kun joutuvat noin tuotteita tuputtamaan?

Tietääkö joku?
 
Vpl
En ole ko. putiikissa asioinut, mutta alkoipa oikein ahdistamaan tuo kirjoituksesi! Mä olisin varmaan häipynyt saman tien tuollaisen myyjän kynsistä! Kamalaa.

Tykkään kyllä, että myyjä on käytettävissä, mutta tuollainen perässä roikkuminen on hirveää.
 
eri
en enää käy siinä liikkeessä, koska ne palvelee mut ulos sieltä joka kerta kun menen, eli ahdistun niin paljon siitä herhiläismäisestä myymisestä että pakenen paikalta heti kun pystyn. Sama jatkunut jo melkein vuoden siellä. Pahin oli se kerta kun myyjä katsoi aiheelliseksi ehdotella ja kiikuttaa oma-aloitteisesti sovituskoppiin jos jonkinlaisia rytkyjä, joiden arveli ilmeisesti ikäni ja ulkonäköni puolesta minua miellyttävän, täysin kaamean tyylisiä omasta mielestäni siis. Ja samalla vauvani heräsi vaunuissa ja alkoi itkeä, ja siitä huolimatta jatkoi tuputtamista. Joskus, jos joku tietty Vilan vaate kiinnostaa, tilaan netistä tai käyn liikkeessä ruuhka-aikaan ja käyttäydyn myyjille mahdollisimman yrmeästi että saan olla rauhassa.
 
"juup"
Eikös kaikissa Bestsellerin liikkeissä ole melko kova painostus myyjille esim. ei saisi tulla yhden tuotteen kuitteja? Tätä seurataan ihan jatkuvasti. Tästä johtuen kassalla vielä ehdotellaan ja suositellaan "huomasitko nuo? tosi hyviä toppeja, mulla on itsellä kaikki värit, tuossa on makeita huiveja ja oisko tarvetta legginsseille".
 
samasama
Hei,saman olen huomannut!
Viime keväänä katselin housuja vilassa,eikä myyjät jättäneet rauhaan ja kyllä,minäkin tein kyllä selväksi että en apua tarvise,vaan tahtoisin tässä rauhassa katsoa.
Mä nimittäin ahdistun vaan tuollaisesta ja sitten tulee vielä vahingossa ostettua ihan väärät housut,kun myyjä painostaa ja hengittää niskaan.
Mutta huomasin että vero modassa myyvät samoja/samanlaisia vaatteita,niin kävin sitten ostamassa ne housut sieltä.

Mulla oli jo ihan lähellä etten ois tiuskassu tai oikeestaan ihan karjassu myyjille,että eikö täällä perkules saa rauhassa katsoa,jättäkää mut rauhaa!! Niin saatan silloin jotain ostaakin!! Mutta tyydyin sitten kuitenkin vain kauniisti toistelemaan sitä samaa "ei kiitos,katselen vielä"jne

Mä olisin meinaan ostanutkin ne housut sieltä vilasta,jos ne myyjät olisi jättäneet mut rauhaan,mutta ei,niin ei. Ahdistaa tuollainen.No loppu hyvin kaikki hyvin,sain ihan samanlaiset housut vero modasta plus hyvän palvelun,kysyttiin ensin tarvitsenko apua,ja kun sanoin kiitos ei,en tarvitse,niiin myyjät antoivat mun katsoa ihan rauhassa.Luojan kiitos :D
 
"jaa"
[QUOTE="juup";30314042]Eikös kaikissa Bestsellerin liikkeissä ole melko kova painostus myyjille esim. ei saisi tulla yhden tuotteen kuitteja? Tätä seurataan ihan jatkuvasti. Tästä johtuen kassalla vielä ehdotellaan ja suositellaan "huomasitko nuo? tosi hyviä toppeja, mulla on itsellä kaikki värit, tuossa on makeita huiveja ja oisko tarvetta legginsseille".[/QUOTE]

Oho,onko näin? No se ainakin selittäisi sen ärsyttävän painostamisen.Itse en ole forumissa koskaan asioinut,mutta muualla vilassa ja sielläkin kasalla sain odotella että pääsisin jo maksamaan tuotteet kun myyjä tyrkytti tuotteita ja piti pitkää puhetta miten on niin hyvä ja makee ja upee,hirvee meininki,paitsi niille jotka tuollaista haluavat.
 
"vvv"
[QUOTE="ninni";30314085]Niillä myyjillä on ihan järjettömät paineet saada myyntiä aikaseksi...[/QUOTE]

Kyllähän sen huomaa että asiakkaan painostus käsky on tullut ylemmältä taholta,ei kukaan myyjä omasta halusta noin käyttäytyisi.
Toisaalta tilannetajua olisi hyvä hieman olla.
Mahtaa muuten olla "kiva"työpaikka tuollainen vaatekauppa.
 
boikotti auttaa
Lukekaa tästä lisää kommentteja (ketju lähetetty ketjun pääkonttoriin , EI AUTA) ELI BOIKOTOIKAA

http://www.vauva.fi/keskustelu/3958013/ketju/mita_helvettia_vilan_myyjien_paassa_liikkuu
 
KYSYMYS
Onko joku antanut vilalle palautetta netin kautta?
Haluisin löytää osoitteen mihin voisin antaa SUOMEN kielellä palautetta.

Itselläni sama juttu vilan myyjät suorastaan ahdistivat minua.Harmia sinällään koska oikeesti vilassa myydään mielestäni kivoja vaatteita,mutta mentiin liian pitkälle kun myyjä tuli kesken kaiken sovituskoppiin :O
Ja olin sanonut jo muutaman kerran että en tarvitse apua,haluaisin itsekseni katsella.
Vai pitäisiköhän vaan suoraan soittaa ko vilaan ja pyytää sieltä jonkun esimiehen numeroa?
Kokemuksia,onko joku jo antanut palautetta?
 
löytikin jo
Onko joku antanut vilalle palautetta netin kautta?
Haluisin löytää osoitteen mihin voisin antaa SUOMEN kielellä palautetta.

Itselläni sama juttu vilan myyjät suorastaan ahdistivat minua.Harmia sinällään koska oikeesti vilassa myydään mielestäni kivoja vaatteita,mutta mentiin liian pitkälle kun myyjä tuli kesken kaiken sovituskoppiin :O
Ja olin sanonut jo muutaman kerran että en tarvitse apua,haluaisin itsekseni katsella.
Vai pitäisiköhän vaan suoraan soittaa ko vilaan ja pyytää sieltä jonkun esimiehen numeroa?
Kokemuksia,onko joku jo antanut palautetta?
No niin hyvä pääsinkin laittamaan palautetta.
 
Joo laittakaa ihmeessä palautetta liikkeisiin, sekä pääkonttoriin että kaikkiin paikallisiin liikeisiin missä olette asioineet, ja sanokaa nimenomaan, että tuo vaikuttaa ostokäyttäytymiseenne negatiivisesti, ette ostaneet tuotteita, ettekä aio mennä takaisin niin kauan kun myyjiä ohjeistetaan toimimaan noin.
Myyjäparat tietävät varmasti itsekin, että tuo on suurimmalle osalle vain ahdistavaa, mutta minkäs teet, kun työnantaja ilmeisesti kyttää joka päivältä jokaisen myyjän myynnit ja seuraa videolta että ollaanko noudatettu ohjeita ja ahdisteltu ja tyrkytetty joka mutkassa. Mulla on vastaavanlainen työnantaja eräässä liikeessä tällä hetkellä (ei Suomessa), muttei ei ihan noin pitkälle sentään tarvitse mennä, ja tosiaan Suomessa ihmiset kaipaa vielä enemmän ns. yksityisyyttä. Ahdistavaa touhua. Pakko tosin sanoa että myyntiä on tullut enemmän nyt kun olen vaan jutellut kaikille melkein koko ajan vaikka osa onkin selvästi kokenut sen negatiivisesti ja lähtenyt pois (tällaista toimintamallia noudattanut siis tässä n. kuukauden, kun tosiaan pomo alkoi vahtaamaan melkein koko ajan turvakameroista että mites siellä työskennellään... onko vähän ahdistavaa. Muutenkin vähän outo tapaus...) Silti en ole tuollasen kannalla, itsekin tykkään katsoa kaupassa rauhassa enkä lätistä jonkun tuntemattoman kanssa, ainakin suurimmaksi osaksi.
 
Lisään vielä, että itseeni ei tyrkyttämien tai muukaan ei-toivottu mainospuhe vaikuta muuten kuin siten että todennäköisemmin lähden pois enkä mene liikkeeseen takaisin vähään aikaan kun ei huvita tulla ahdistelluksi. Etenkin jos alkaa yhtään tuntua siltä että myyjä valehtelee (joko niin että kehuu ylettömästi kaikkea, kaikki näyttää hyvältä ja sopii jne, tai niin että keksii muuta miksi pitää ostaa heti, esim. tää on viimenen/ainoa kappale koko maassa, tai keksii muuta tuotteesta, on käsintehty ja ekologien ja tiesmitä, kun naamasta tai tuotteesta näkee että ei ole....) Sillon lähden taatusti lätkimään
 

Yhteistyössä