Epäilen, että mieheni on käynyt salaa vasektomiassa

  • Viestiketjun aloittaja "petetty"
  • Ensimmäinen viesti
"petetty"
Ollaan pitkään puhuttu kolmannesta lapsesta. Viimeisen vuoden ajan on oltu ilman ehkäisyä. Olen ääneen ihmetellyt miksikähän ei nyt onnistu raskaaksi tulo. Kahdella aiemmalla kerralla olen tullut raskaaksi melko helposti. Mies ei oikein halua asiasta jutella, ohittaa vain koko aiheen. Pikkuhiljaa olen alkanut miettiä miehen asennetta asiaan. Hän on aina ollut omaehtoinen ja jotenkin vaikea persoona, joka tekee töissä ja kotona omat ratkaisunsa, eivätkä muiden mielipiteet niihin juuri vaikuta. Nyt lueskelin aiheesta eri palstoilta ja näyttää siltä, ettei olisi ainoa mies, joka olisi vaimolta salaa käynyt vasektomiassa. Varmistin vielä tutulta lääkäriltä onko se mahdollinen ilman vaimon suostumusta. Kuulema sen voi tehdä puolisolta salaa.

Onko minulla mitään muuta keinoa saada asiasta selkoa, kuin kysyä mieheltä? Kysymisestä seuraa varmasti valtava riita. Eikä mies välttämättä edes kerro totuutta. Toisaalta, jos näin on, koen itseni todella petetyksi. Enkä tiedä haluanko jatkaa enää tämän miehen kanssa, ellei ole näin tärkeästä asiasta minun kanssani keskustellut.
 
"Jep"
Itsekkin kävin salaa vasektomiassa. Sitä ennen vaimo oli jättänyt salaa pillerit ottamatta ja kolmas lapsi tuli sen takia. En enää itse tahtonut lapsia ja vaimo haluaisi sen neljännen viellä. No siinäs taas yrittää huijjata, ei onnistu enää. Ikinä en meinaa kertoa että olen sen tehnyt.
 
"Alashandra"
[QUOTE="outoa";30314517]Aika outoa jos jossain saa vasektomian ilman puolison suostumusta kun kerran naisen sterilisaation pitää olla puolison lupa.[/QUOTE]

No ei kyllä tartte olla kenenkään lupaa. Mie kävin 2 vuotta aikaa ja lääkäri ei kysynyt kyllä mieheltä lupaa siihen.
 
[QUOTE="Jep";30314518]Itsekkin kävin salaa vasektomiassa. Sitä ennen vaimo oli jättänyt salaa pillerit ottamatta ja kolmas lapsi tuli sen takia. En enää itse tahtonut lapsia ja vaimo haluaisi sen neljännen viellä. No siinäs taas yrittää huijjata, ei onnistu enää. Ikinä en meinaa kertoa että olen sen tehnyt.[/QUOTE]

Mitä jos sun vaimo tuleekin yllättäen raskaaksi?????
 
M32
Kyseessä ei ole iso toimenpide, mutta on se silti kirurgiaa. Jos elätte samassa taloudessa, nukutte samassa sängyssä ja olette muuten paljon tekemisissä keskenänne, leikkauksesta toipuminen kävisi kyllä ilmi.
 
"jep"
Kyseessä ei ole iso toimenpide, mutta on se silti kirurgiaa. Jos elätte samassa taloudessa, nukutte samassa sängyssä ja olette muuten paljon tekemisissä keskenänne, leikkauksesta toipuminen kävisi kyllä ilmi.
No pari päivää oli pallit pikkuisen turvoksissa mutta sen jälkeen ei enää huomannut että jotain oli tehty. Puudutuksessa tehtiin ja pari kk piti käyttää muuta ehkäisyä ennen labra tuloksia ettei enää kavereita ole elossa.
 
"petetty"
[QUOTE="jep";30314661]No pari päivää oli pallit pikkuisen turvoksissa mutta sen jälkeen ei enää huomannut että jotain oli tehty. Puudutuksessa tehtiin ja pari kk piti käyttää muuta ehkäisyä ennen labra tuloksia ettei enää kavereita ole elossa.[/QUOTE]

Onko sinulla arpi jossain kohtaa tms näkyvää? Mies sen verran esim matkustaa työkseen, että en välttämättä mitään toipumiskausia olisi huomannut.
 
"vaimo"
Kyllähän ne leikkauskohdat oli meillä ainakin nähtävissä useiden kuukausien ajan ennen kuin arvet katosivat kokonaan. Useamman viikon ajan olivat kyllä todella selkeät ja käsin tuntuivatkin. Ja kyllä ne solmitut putket tunteekin sieltä eri tavalla.
 
"petetty"
[QUOTE="vaimo";30314685]Kyllähän ne leikkauskohdat oli meillä ainakin nähtävissä useiden kuukausien ajan ennen kuin arvet katosivat kokonaan. Useamman viikon ajan olivat kyllä todella selkeät ja käsin tuntuivatkin. Ja kyllä ne solmitut putket tunteekin sieltä eri tavalla.[/QUOTE]

Eli missä kohtaa niiden arpien olisi pitänyt tuntua?
 
"jep"
[QUOTE="petetty";30314683]Onko sinulla arpi jossain kohtaa tms näkyvää? Mies sen verran esim matkustaa työkseen, että en välttämättä mitään toipumiskausia olisi huomannut.[/QUOTE]

Kyllä siellä pieni viilto näkyy pussien ylä osassa.
 
"vaimo"
[QUOTE="petetty";30314692]Eli missä kohtaa niiden arpien olisi pitänyt tuntua?[/QUOTE]

Mihin lääkäri ne on laittanut. Miehelläni toinen on ihan vehkeen juuressa, ei edes oikein kiveksessä, ollut ja toinen taas monta senttiä alempana. Ei niitä erottanut enää puolen vuoden jälkeenkään mitenkään, mutta tosiaankin kyllä ne piuhat tuntee sieltä, jos ikinä vain palleja näpeltää. Ne tuntuvat kovemmilta leikkauskohdan toisesta päästä ja sen solmitun kohdankin tuntee möykkynä.
 
kysymys
[QUOTE="Jep";30314518]Itsekkin kävin salaa vasektomiassa. Sitä ennen vaimo oli jättänyt salaa pillerit ottamatta ja kolmas lapsi tuli sen takia. En enää itse tahtonut lapsia ja vaimo haluaisi sen neljännen viellä. No siinäs taas yrittää huijjata, ei onnistu enää. Ikinä en meinaa kertoa että olen sen tehnyt.[/QUOTE]

Etkö sittenkään, kun vaimo ilmoittaa olevansa raskaana?
 

Yhteistyössä