Finnairin lomalentojen "välipala"

  • Viestiketjun aloittaja Kokemuksia lähiaikoina?
  • Ensimmäinen viesti
Melko tuore
Keväällä finskillä (euroopan sisäinen lento) välipala oli croisantti + melko kevyet täytteet (tyyliin juustosiivu tai köntsä hilloa), en muista oliko siinä muuta. Ei kuitenkaan kovin täyttävää. Lisäksi sai mehua/kahvia/tms alkoholitonta.
 
"Hali"
Me oltiin kesällä englanissa ja kun lensimme kotiin, niin tarjolla oli sämpylöitä tai ruisleipää. Juusto tai kalkuuna. Mutta meille joilla on laktoosi-intoleranssi tai keliakia niin ei tarjottu mitään. ???? ja se on sama juttu aina finnairilla... Koska imetän niin se oli tällä kertaa pahempi, kun oli niin nälkä. Se leipä olisi kyllä tehnyt hyvää... Mutta näin finnairilla. Ja jos tekee valituksen sinne niin ne vaan pyytää anteeksi ja sit ensi kerralla taas sama juttu. ????
 
"kuikka"
keväällä espanjan lennolla: toiseen suuntaan nuudelisalaatti ja toiseen suuntaan täytetty sämpylä . ja kyllä sekä laktoosittomat että gluteenitomat sai syödäkseen: ne oli ilmoitettu etukäteen ja tulivat nimella varustettuina ensimmäisenä.
 
oma moka
[QUOTE="Hali";30315248]Me oltiin kesällä englanissa ja kun lensimme kotiin, niin tarjolla oli sämpylöitä tai ruisleipää. Juusto tai kalkuuna. Mutta meille joilla on laktoosi-intoleranssi tai keliakia niin ei tarjottu mitään. ???? ja se on sama juttu aina finnairilla... Koska imetän niin se oli tällä kertaa pahempi, kun oli niin nälkä. Se leipä olisi kyllä tehnyt hyvää... Mutta näin finnairilla. Ja jos tekee valituksen sinne niin ne vaan pyytää anteeksi ja sit ensi kerralla taas sama juttu. ????[/QUOTE]

Ihan sun oma mokasi oli.Erityisruokavaliot pitää ilmoittaa etukäteen!
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
vierass
Kiitos, ei siis kovin kannata niiden varaan laskea aamiaista/lounasta eli pitänee varata vaikka banaaneja lapsille. Aika kevyitä noin 4h lennoille...
Ei ne ole sen kummempia ollut ennenvanhaankaan, ehkä joku pieni halean lämmin kanan pala ja lusikallinen riisiä, ei ne ole siellä nälkään vaan välipala. Ainuen kerran olen saanut vatsani täyteen, kun lensimme reittilennolla Thaimaahan ja siellä tarjoiltiin itämaistyylinen ateriakokonaisuus, jossa oli monta pientä ruokalajia. Siinä meni tosin tunnin verran että oli kaikki tarjoiltu ja syönyt, mutta hyvää oli.
 
Ketjun ap
No mä oon viimeks vuos sitte ollut muun yhtiön yhtä pitkäll lomalennolla, ja kyl ne kokemukset ollu ihan ok -siis sämpylä (jopa lisää tarjottu) pääruuan, salaatin ja jonku jälkkärin kans. Ei toki oo mikään maailman suurin kulinaristinen nautinto, mutta kyllä sillä lounaan/aamiaisen/päivällisen on ihan ongelmatta kuitannu.
 
Amm muun
No mä oon viimeks vuos sitte ollut muun yhtiön yhtä pitkäll lomalennolla, ja kyl ne kokemukset ollu ihan ok -siis sämpylä (jopa lisää tarjottu) pääruuan, salaatin ja jonku jälkkärin kans. Ei toki oo mikään maailman suurin kulinaristinen nautinto, mutta kyllä sillä lounaan/aamiaisen/päivällisen on ihan ongelmatta kuitannu.
Onko minkä hintaset lennot muun yhtiöllä ?
 
Ketjun ap
Siis vuos sitte oltiin Finnmatkojen lennolla, oli pelkät lennot ja maksettiin muistaakseni sama kuin pakettimatkalaiset, olisko ollu 18€ aikuiselta meno-paluun ruokailut. Aurinkomatkoilla kuuluu nuo automaattisesti, mut ilmeisesti lentoyhtiöiden välillä on ne erot. Olisko ollut Tuffy Nordic?
 
Ketjun ap
Ei kai muuta, kun että pitääkö pienemmille lapsille varata jotaki muutaki aamupalaa, kun lähtö on kuudelta, voi matka mennä mukavammin kun on yön jälkeen jotaki syöny, kun hotellilla on ehkä puolita päivin... Itse kyllä pärjää, mut meidän uhmiksen kanssa voi käydä aika pitkäks jos on väsynyt JA nälkäinen...
 
.vieras.
Ei kai muuta, kun että pitääkö pienemmille lapsille varata jotaki muutaki aamupalaa, kun lähtö on kuudelta, voi matka mennä mukavammin kun on yön jälkeen jotaki syöny, kun hotellilla on ehkä puolita päivin... Itse kyllä pärjää, mut meidän uhmiksen kanssa voi käydä aika pitkäks jos on väsynyt JA nälkäinen...
Nää lennot on tyypillisesti 2-4 tuntia, kentällä ovat kaikki ravintolat auki jo viideltä aamulla, what's the issue?
 
Ketjun ap
Ja jos pitää olla kentällä 2h ennen ja taas lennon jälkeen odottaa kassit ja kiiruhtaa hotellille vieviin busseihin, kyllä siinä äkkiä työpäivän verran aikaa vierähtää...
 
Ketjun ap
Turhaa mä sun kans väittelen, jos et lukenut ainakaan ajatuksella mitä mä kirjoitin. Matkoja on mullaki takana ihan riittämiin, Finskin lomalennosta on melkein 3v, silloinkin Thaimaahan, eväitä ei edes 1v kans silloin tarvittu. Nyt halusin vain tietää pärjääkö tuo uhmis yöunilta kiireesti mukaan napatun aamiaisen ja lentokoneen välipalan kans tuonne lähemmäs puolta päivää (jolloin ollaan laukkujen kans Hanian lentokentällä ravintoloiden puolella, vai varaanko koneeseen vaikkapa hedelmiä. Sun ongelma oli...?
 
.vieras.
Turhaa mä sun kans väittelen, jos et lukenut ainakaan ajatuksella mitä mä kirjoitin. Matkoja on mullaki takana ihan riittämiin, Finskin lomalennosta on melkein 3v, silloinkin Thaimaahan, eväitä ei edes 1v kans silloin tarvittu. Nyt halusin vain tietää pärjääkö tuo uhmis yöunilta kiireesti mukaan napatun aamiaisen ja lentokoneen välipalan kans tuonne lähemmäs puolta päivää (jolloin ollaan laukkujen kans Hanian lentokentällä ravintoloiden puolella, vai varaanko koneeseen vaikkapa hedelmiä. Sun ongelma oli...?
Ongelma on lähinnä sulla. Jos se teidän suoritumisenne on siitä lentokoneen kuivasta sämpylästä kiinni, suosittelen skippaamaan koko loman.
 
Ketjun ap
Varmaan pelasti sun viikonlopun .vieras kun pääset nälvimään ihmisille anona. Tää on ymmärtääkseni keskustelupalsta, jossa käy uskoakseni aika monia ihmisiä ja kysellään asioita, joista löytyy suorempaa tietoa netissä. Jos sua ahdistaa joku, en usko että tuo on siihen ratkaisu.

Matka ei tosiaankaan ole siitä kii, sen verran paljon on vaan omien lasten tuntemusta ja matkakokemusta, että pienellä etukäteissuunnittelulla säästyy omat ja muiden matkustajienkin hermot, kun lähden kolmen lapsen kanssa reissuun. Kiitos kaikille kysyttyyn asiaan vastanneille!
 
viera.s
Pienelle lapselle ottaisin jotain naposteltavaa joka tapauksessa, ihan jo nousuja ja laskuja ajatellenkin.

Sellainen huomio, että alle 2-vuotiaalle saa ottaa nestemääräyksistä poiketen eväitä mukaan. Kun reissattiin 1,5-vuotiaan kanssa, jopa kassiini unohtunut vesipullo meni turvatarkastuksesta läpi, virkailija vaan totesi, että se on varmaan lapselle ja laittoi pullon takaisin kassiin. Mutta kun seuraavan reissattiin kerran juuri 3 vuotta täyttäneen kanssa, piti suurin osa hänen eväistään (pillimaito, hedelmäsose) jättää turvatarkastukseen, kysyivät lapsen ikää ja kertoivat tuon ikärajan.
 

Yhteistyössä