Kysymys äideille

  • Viestiketjun aloittaja tällänen
  • Ensimmäinen viesti
tällänen
Mulla ois kysymys teille jotka olette jo ennestään äitejä. Onko teillä ollu ennen äitiyttä sellasta, että "ette pidä" jonkun ikäsistä lapsista? Onko oman lapsen kohdalla kuitenki unohtunu sellaset ajatukset tyystin? Onko oma lapsi kuitenkin eriasia? Kysymykseni pohjaa siihen, että työssäni oon ajoittain tekemisissä 4-6vuotiaitten lasten kanssa ja etenki tytöt on usein mielestäni jotenki ärsyttäviä. Ne kyselee koko ajan ja nahistelee ja saa vaan mussa välillä sellasia ajatuksia, et haluunko mä lapsia, ku ne ei vaan kuulu mun "suosikkeihin". Oon kuitenki aatellu et sit jos joskus on oma lapsi, ni kyllä se on eriasia. Mut onko näin?

Toivon asiallisia vastauksia!
 
V.ieras
Mua inhottaa muiden lapset, ihan minkä ikäiset tahansa. Tai vauvat vielä menettelee, varsinkin jos on oikein söpö vauva.

Omat lapset on mulle rakkainta maailmassa.
 
"qwerty"
Jees, tuttu tunne, tietyn ikäiset lapset tuntuu musta edelleen aika hankalilta ja en tykkää. Paitsi omistani, ihan kaiken ikäisinä. Eli ainakin mun kokemus on että omat on aivan eri asia.
 
mäkään en tykkää vieraista alle 10 vuotiaista, ehkä tää on vähä lientynyt, kun on itse tullut äidiksi. tai siis paremmin ymmärtää, että kaupassa riehuva lapsi ei oo vaan ärsyttävä huonosti kasvatettu riiviö, vaan ne nyt vaan on tollasia joskus, kuuluu asiaan/ikään jne. ja alle 2vuotiaat on nykyään kaikki aika ihania, jos kaupassa näkee :) mutta ennen ei
 
Mä en ainakaan ole koskaan tykännyt nahistelevista lapsista! (saati aikuisista)
Ja ihan yhtälailla en pidä siitä, kun omat lapseni tekevät niin. Erotus on tosin siinä, että omilleni saan ja voin sanoa, että se on hyvin ärsyttävää. Elikäs ei niin rasittavaa kuin toisten penskojen nahistelu.
 

Yhteistyössä