voi v""u mitkä tarjottavat oli lapsen kaverin synttäreillä!

  • Viestiketjun aloittaja Giia
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Voi tarjota muutakin, mutta isommissa juhlissa joissa tietää todennäköisesti kahvin juojia olevan niin on hyvä varautua sitten siihen myös.
Nyt oli kyse kaverisynttäreistä tai kaverin synttäreistä. Ei isoista juhlista. Ravintolassa tai esim. hääpaikoilla oletus on että kahvia saa, ei välttämättä kotona mikäli isäntäväki ei itse kahvia juo.
Pitäiskö vegetaristin valmistaa pihvit sen vuoksi että sä syöt lihaa?
 
Täh? Tässähän sä just kumoat aikaisemman kommenttisi siitä että kulttuuriin kuuluu että on kahvia ja voileipäkakkua (yök) vaikka isäntäväki ei kummastakaan yhtään tykkäisi. Ketä sä nyt mielestäsi olisit edes oikeutettu opettamaan?

Grow up.
No herran jestas tuskin ap nyt bileissä on alkanut ihmettelemään tuota:D haloo! Päätti sitten tänne avautua, joku toinen olisi ehkä puolisolleen avautunut tai joku vain ajatellut että oma häpeänsä.
 
Minäkin toivon ettei ystäväni ota minua ja muita huomioon koskaan, kun en itsekään. Niin on kaikilla kivointa, oma napa on tärkein :'D
Sun napa on nähtävästi tärkein napa koko maanpäällä, kun pitää ostaa ihan kahvinkeitin sitä varten jos satut tulemaan kylään. Paitsi jos menet britti perheeseen kylään niin silloin on ok tarjota teetä. :headwall:
 
vierass
Minäkin toivon ettei ystäväni ota minua ja muita huomioon koskaan, kun en itsekään. Niin on kaikilla kivointa, oma napa on tärkein :'D
Sunko navan pitäisi olla tärkein?
Jos sut kutsuu käymään, oletatko että kaveri käy ostamassa kahvinkeittimen ja tarkistaa sulta vielä mitä kahvia ja miten sen juot jos itse ei kahvia juo?
Sulle ei kelpaa että tarjoo esim. teetä, mehua, vissyä ym mitä itse juo?
 
vierass
No herran jestas tuskin ap nyt bileissä on alkanut ihmettelemään tuota:D haloo! Päätti sitten tänne avautua, joku toinen olisi ehkä puolisolleen avautunut tai joku vain ajatellut että oma häpeänsä.
Sä et lainkaan ymmärrä mitä sulle yritetään sanoa.

Mikä HÄPEÄ?! Jokainen tarjoaa mitä haluaa ja vieraat ottaa tai ei. Epäkohteliasta mun mielestä on juhlissa TAI EDES JÄLKEEN alkaa siitä nillittää kun ei ollut sitä eikä tätä vaikka SUN mielestä ois pitänyt. Jokainen järkkää juhlansa kuten haluaa. Kiesus.

Kamalan tylsää jos aina pitäis olla kahvia ja kinkkupiirakkaa. Vegaaneilla ja teenjuojillakin.
 
Sun napa on nähtävästi tärkein napa koko maanpäällä, kun pitää ostaa ihan kahvinkeitin sitä varten jos satut tulemaan kylään. Paitsi jos menet britti perheeseen kylään niin silloin on ok tarjota teetä. :headwall:
Briteissäkin he aina kysyi et haluatko teetä vai kahvia mutta kun paikalliset juo teetä niin ei kehdannut ainoana kahvia pyytää keittämään :) Ele on tärkein.
 
Ei mikään terveysintoilija
Mitä vikaa noissa tarjoomisissa on? Ei kai tarjoomisten aina tarvi mennä saman kaavan mukaan. Mielestäni synttäreillä saa joskus tarjoilla jotain persoonallisempaa kuin aina jäätelöä, karkkia, sipsiä ym.
 
Täällä palstalla usein taivastellaan millasta p*skaa lapsille syötetään.
Limut, mehut, karkit ja pullat on heti huumeista seuraava paha jne..

Mut ans olla kun jossain sitten tarjotaan terveellistä purtavaa,
niin väärin meni sekin :D

Mun mielestä tarjottavat kuulosti hyvältä,
kahvia oisin toki kaivannut itsekin, mutta kyllä nyt yhet synttärit pärjää ilmankin.
 
"huoh"
Ihan en kyllä ymmärrä mikä noissa tarjoiluissa oli vikana... ja aikuisille ei kaiketi lasten juhlissa tarvitse tarjoilla mitään...

Minusta olis muuten kiva, että ihmiset vois pistäytyä käymään ja juttelemaan toistensa kodeissa ilman että aina tarttis olla jotain syömässä ja juomassa. Hitto tässä maassa on mielestäni jo ihan tarpeeksi lihavia ihmisiä... jos nyt tunnin verran käy jonkun luona istumassa ja puhumassa niin täytyykö aina lappaa samalla jotain naamaansa? Keskustelukin olis luonnikkaampaa kun ei koko ajan yksi hösäis tarjottavia ja toiset taiteilis cupkeikkinsä kanssa että miten se syyään ettei me housuille...
 
vierass
Meillä kukaan omasta väestä ei juo kahvia, mutta silti meillä on kahvinkeitin, jotta voidaan tarjota vieraille. Mielestäni se on toisten huomioimista. Toisaalta en koskaan mainosta olevani kasvissyöjä, vaikka olen, koska en halua muiden näkevän ainakaan tahyomattaan vaivaa takiani. Sekin on toisten huomioimista.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jag undrar
Miksi ihmeessä ihmiset kutsuvat ystäviä ja vieraita synttäreille, juhliin jne. jos eivät halua heidän viihtyvän? Tyyliin Matti tykkää naudanpihveistä-> tarjoonpa porkkanapihvejä tai kaikki mun kaverit nauttii kahvista ja leivoksista -> tarjoan heille vettä ja porkkanaa... Tätä en tajua, en, vaikka olen palstalla yli 10 v vieraillut. Ja kielipoliisi varmasti kertoo tämänkin viestin kaikki virheet, koska sehän oli tämän viestin sanoma :)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
...............!!!
Yksi tyhmin asia, mitä ihminen voi tehdä, on arvostella/tapella makuasioista. Sillä mitataan ihmise henkistä tasoa ja ap:lla se taso sätkii vielä aika lapsenomaisella tasolla. Sitten joskus, jos älli kasvaa, niin sitä alkaa suvaitsemaan ihmisiä, jotka ovat erilaisia ja jopa hyvässä lykyssä kiinnostuukin heistä. Siihen saakka toivottelen kestämistä siitä, että maailmassa ihmiset uskaltavat elää.
 
Meillä kukaan omasta väestä ei juo kahvia, mutta silti meillä on kahvinkeitin, jotta voidaan tarjota vieraille. Mielestäni se on toisten huomioimista. Toisaalta en koskaan mainosta olevani kasvissyöjä, vaikka olen, koska en halua muiden näkevän ainakaan tahyomattaan vaivaa takiani. Sekin on toisten huomioimista.
Tai: tiedän että perheessä ei kukaan juo kahvia, joten en edes oleta että siellä tarjottaisiin minulle sitä :)
 
Täytyy kyllä taas kerran olla ylpeä omasta tuttavapiiristä missä ei jakseta miettiä ihan saatanan turhan päiväisiä asioita vaan kaikesta ollaan kiitollisia. Pienet on ihmisen murheet jos oikein häpeää tuntee toisen puolesta jos ei kahvia tarjota. Joskus ihan tosisaan miettii, että ansaitseeko nämä pikkusielut elää tätä kallisarvoista elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: Inanna ja leijona76
"milli"
yksi. mein piireis lapsen kaverisynttareille tulee myos vanhemmat. ma haluan nahda ystaviani myos samal. kaksi. kahvia voi keittaa kattilas. on paljo parempaa kuin keittimest. kolme. tarjoilu kuulosti hyvalta. oma mukula rakastaa punajuuri sipseja, porkkanoi. no joo. maustetun veden olisin korvannut itsepuristetulla omppupehulla ja olisin tarjonnut myos kuivattuja hedelmia pahkinoita ja raakasuklaata. myos soijajaatelo ja vaikka banaaniletut on nam.
 
parempiollailman
[QUOTE="heh";30335834]Sääliks käy sankarilasta. Ei varmaan saa karkkiin päin katsoakaan ja sitten isona vedetään senkin edestä :( Joku järki rajoittamisessakin, ei tuo ihan normaalilta kuulosta![/QUOTE]

Ihminen pärjää varsin hyvin ilman karkkia.
 
Juu, meillä kanssa on vanhemmat olleet lasten synttäreillä mukana ja ihan kutsuttuina sillä he ovat minun ystäviäni. Heille on ollut tarjottavaa myös: salaattibaari, suolaista quichea, lohirullia ym. Kahvia, teetä, jääteetä, mehua... Jopa viiniä!

Ensi talvena esikoinen täyttää kuusi, ja katsotaan sitten uudestaan mitä keksitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vjk
Kamala vääntö kahvista :D

Mä olen todellinen kahvinystävä. Kotoo löytyy monia eri kahvimerkkejä ja makuja. Siskoni ei juo kahvia lainkaan, juo vain teetä eikä omista kahvinkeitintäkään. Enkä mä odota saavani hänen luonaan kahvia, tee maistuu ihan vallan hyvin. Pystyn kotona keittämään itselleni sen kahvin.

Meillä muuten oli hiljattain lapsella kaverisynttärit.. Tarjolla oli kakkua, karkkia, sipsejä, suklaaleivoksia, porkkana- ja kurkkutikkuja, paprikaa ja lohkottuja omppuja. Tiedättekö mikä maistui lapsille parhaiten? Porkkanat, omput ja paprikat!
Ja juhlttiin sentään 7-vuotissynttäreitä ;)
 

Yhteistyössä