espoo tontit

  • Viestiketjun aloittaja esbo
  • Ensimmäinen viesti
"Heh"
Me ollaan sijalla 500+. Olisn tota naapuritonttia havitellut, eli Laaksolahtea.
Meillä tosin on jo pari vuotta vanha talo Laaksolahdesta, mutta olisin voinut haluta rakentaa uuden jo.
 
2322422
hei "juu" kuinka pieni numero teille arvottiin? Oletteko ajatelleet vuokrata tai ostaa tontin? :) Meillä ei ainakaan ole kiikarissa laaksolahti , joten meidän kanssa ei tarvitse kilpailla :D
 
valitsemassa
Mä olen joskus pari vuotta sitten ollut siellä tontinvalitsemis-tilaisuudessa. Se on kyllä aika hektinen tilanne, koska samassa huoneessa on noin 50-100 ihmistä ja edessä olevalle taululle sit listataan menneet tontit. Sitten jos itsellä on kiikarissa vaikka joku tietty paikka (sanotaan vaikka Lintuvaara) ja siitä sit meneekin vika "hyvä" tontti ja ainoastaan "huono" epäedullinen tontti tarjolla ja sitten 2min päästä on oma valitsemisvuoro. Siellä ei saa viivytellä vaan pitää tehdä heti päätös.
Se on todella vaikea tilanne, että pitää ainakin alle 15min päättää, ottaako sit "huonon" tontin, vaiko siirtyykö toiselle alueelle ja ottaa sieltä tontin, vai ottaako ollenkaan mitään.
 
"et oo tosissas"
Mä olen joskus pari vuotta sitten ollut siellä tontinvalitsemis-tilaisuudessa. Se on kyllä aika hektinen tilanne, koska samassa huoneessa on noin 50-100 ihmistä ja edessä olevalle taululle sit listataan menneet tontit. Sitten jos itsellä on kiikarissa vaikka joku tietty paikka (sanotaan vaikka Lintuvaara) ja siitä sit meneekin vika "hyvä" tontti ja ainoastaan "huono" epäedullinen tontti tarjolla ja sitten 2min päästä on oma valitsemisvuoro. Siellä ei saa viivytellä vaan pitää tehdä heti päätös.
Se on todella vaikea tilanne, että pitää ainakin alle 15min päättää, ottaako sit "huonon" tontin, vaiko siirtyykö toiselle alueelle ja ottaa sieltä tontin, vai ottaako ollenkaan mitään.
No ehkä kannattaisi vähän valmistautua.. Tontit pitää tietenkin käydä katsomassa ensin ja tehdä itselleen lista mitkä ovat tontteja jotka haluaisi ja järjestää ne vielä itselleen mieluisaan järjestykseen. Ei kai kukaan mene tuonne valitsemistilaisuuteen tietämättä mitä ja minne haluaa. Hohhoijaa.
 
valitsemassa
[QUOTE="et oo tosissas";30341294]No ehkä kannattaisi vähän valmistautua.. Tontit pitää tietenkin käydä katsomassa ensin ja tehdä itselleen lista mitkä ovat tontteja jotka haluaisi ja järjestää ne vielä itselleen mieluisaan järjestykseen. Ei kai kukaan mene tuonne valitsemistilaisuuteen tietämättä mitä ja minne haluaa. Hohhoijaa.[/QUOTE]

Ja sinä sanot tämän varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä? Kuinka monta kertaa olet ollut valitsemassa Espoossa tonttia?

Luuletko tosiaan, etten muka olisi käynyt tarkistamassa jokaisen tontin ja tehnyt listaa halutuista alueista.
 
"nep"
Hei te jotka olette ollut valitsemistilaisuudessa niin kuinka paljon teitä ennen jonossa olleista ihmisitä jätti tontin ottamatta?. Onhan toi tosiaan onnenpotku jos pääsee espoon tonttiarvonnassa sijoituksille. Tontin edullisia ja hyviltä paikoilta!
 
valitsemassa
[QUOTE="nep";30342345]Hei te jotka olette ollut valitsemistilaisuudessa niin kuinka paljon teitä ennen jonossa olleista ihmisitä jätti tontin ottamatta?. Onhan toi tosiaan onnenpotku jos pääsee espoon tonttiarvonnassa sijoituksille. Tontin edullisia ja hyviltä paikoilta![/QUOTE]

Itse tilaisuuteen tulee vain jotain 50% ihmisistä tai alle. Mulla taisi olla numero 80 jotakin ja ennen mua oli vain jotai 20-30 paria paikalla. Ei sitä siellä oikein ehtinyt seuraamaan, kuka jätti ottamatta, kun valinta tehtään toisessa huoneessa ja kamala meteli ja hälinä kun ihmiset pohtivat valintojaan tilannetietojen lomassa. Ei ole aikaa seurata muiden toimia.
 
"Mine"
Ei ne tontit kyllä kovin edullisia ole. Lähes markkinahintaisia ja jotkut niistä jopa sen ylikin. Itse ostimme tontin jokin aika sitten samalta alueelta kun nyt arvonnassa olevat tontit ja saatiin kyllä paljon edullisemmalla. Nyt vaan tonteissakin on ostajan markkinat.
 
"et oo tosissas"
Ja sinä sanot tämän varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä? Kuinka monta kertaa olet ollut valitsemassa Espoossa tonttia?

Luuletko tosiaan, etten muka olisi käynyt tarkistamassa jokaisen tontin ja tehnyt listaa halutuista alueista.
No kerran olen ollut valitsemassa, eli ei sen suurempaa kokemusta. Meillä oli järjestyksessä oleva lista niistä tonteista mitkä halutaan. Sitä mukaa kun tontteja meni, vedettiin niitä omasta listasta yli.Ei siis kovin monimutkaista kun pohjatyöt oli tehty hyvin.
 
valitsemassa
[QUOTE="Mine";30343255]Ei ne tontit kyllä kovin edullisia ole. Lähes markkinahintaisia ja jotkut niistä jopa sen ylikin. Itse ostimme tontin jokin aika sitten samalta alueelta kun nyt arvonnassa olevat tontit ja saatiin kyllä paljon edullisemmalla. Nyt vaan tonteissakin on ostajan markkinat.[/QUOTE]

Esimerkiksi Lintuvaarasta sai tontteja hintaa 180 000e pari vuotta sitten arpajaisissa. Lintuvaarassa ei ole koskaan myyty yksityisillä tontteja tuohon hintaan euroaikana.
Mitäs alueelta sä olet ostanut tontin ja mihin hintaan?
 
"Mine"
Esimerkiksi Lintuvaarasta sai tontteja hintaa 180 000e pari vuotta sitten arpajaisissa. Lintuvaarassa ei ole koskaan myyty yksityisillä tontteja tuohon hintaan euroaikana.
Mitäs alueelta sä olet ostanut tontin ja mihin hintaan?
Kyllä on Lintuvaarastakin saanut. Ystäväni asuu siellä. Rakensivat vajaa kymmenen vuotta sitten sinne, mutta halusivat rakentaa uuden. Etsivät alueelta heitä miellyttävää rakennuspaikkaa, soittivat ovikelloa ja tarjoutuivat ostamaan jos myyjä valmis lohkomaan alan heille. Kaupat tulivat eikä mistään 500m2 postimerkkitontista ole kuitenkaan kyse. Rakensivat pari vuotta sitten siis uuden.

Itse en asu Lintuvaarassa enkä sieltä ole tonttia ostanut enkä katsonutkaan, mutta kyseessä Espoo kuitenkin ja kehä3 sisäpuolella. Tarkempaa paikkaa en halua kertoa. Hinta oli kuitenkin noin 30000€ halvempi kuin kaupungilla tarjolla olevat. Toki siinäkin pyynti oli sama tai jopa hieman enemmän kuin kaupungin, mutta niin kuin sanoin ostajan markkinat :)
 
valitsemassa
[QUOTE="Mine";30343821]Kyllä on Lintuvaarastakin saanut. Ystäväni asuu siellä. Rakensivat vajaa kymmenen vuotta sitten sinne, mutta halusivat rakentaa uuden. Etsivät alueelta heitä miellyttävää rakennuspaikkaa, soittivat ovikelloa ja tarjoutuivat ostamaan jos myyjä valmis lohkomaan alan heille. Kaupat tulivat eikä mistään 500m2 postimerkkitontista ole kuitenkaan kyse. Rakensivat pari vuotta sitten siis uuden.

Itse en asu Lintuvaarassa enkä sieltä ole tonttia ostanut enkä katsonutkaan, mutta kyseessä Espoo kuitenkin ja kehä3 sisäpuolella. Tarkempaa paikkaa en halua kertoa. Hinta oli kuitenkin noin 30000€ halvempi kuin kaupungilla tarjolla olevat. Toki siinäkin pyynti oli sama tai jopa hieman enemmän kuin kaupungin, mutta niin kuin sanoin ostajan markkinat :)[/QUOTE]

Miksi ihmeessä kukaan myyjä myisi halvemmalla kuin markkinahinnat? Toki jos menee soittamaan jonkun mummon ovikelloa, joka ei edes muista että käytössä on eurot, kyllähän toki sellaistakin tapahtuu, mutta se on huijausta.

Lintuvaarassakin neliöhinta on ollut 1100e/rak.oik neliö viime vuosina.

Kyllä mäkin seuraan tarkasti noita hintoja ja mulla on tiedossa toteutuneet tonttihinnat, eikä siellä mitään halvempaa löydy kuin kaupunginhinnat, ovat aivan omassa luokassaan.
 
"Espoolainen"
Ostin 2012 syksyllä Espoosta tontin yksityisiltä. Koko 854 neliömetriä, rakennusoikeus 225+38, hinta 117 000€. Kaupungin tontit rakennusoikeuteen nähden ovat minusta kalliita. Jotkut kohteet kyllä hyviäkin, mutta osa tonteista todella pieniä. Tänä vuonna oli vähän hakijoita ja paljon tontteja. Kerran hain ja oli sijalla 862.
 
"tontti"
[QUOTE="Espoolainen";30372783]Ostin 2012 syksyllä Espoosta tontin yksityisiltä. Koko 854 neliömetriä, rakennusoikeus 225+38, hinta 117 000€. Kaupungin tontit rakennusoikeuteen nähden ovat minusta kalliita. Jotkut kohteet kyllä hyviäkin, mutta osa tonteista todella pieniä. Tänä vuonna oli vähän hakijoita ja paljon tontteja. Kerran hain ja oli sijalla 862.[/QUOTE]

Kyllähän Espoossakin nytkin halvin tontti taitaa olla jotain 90 000e, mutta se on aivan kamala ja vieressä alkoholistihoitoja.
Missäspäin perämetässä tuo tontti oli? Tässä olis nyt kyseessä Espoon keskeisillä alueilla sijaitsevat tontit, joka just tuolla tonttibingossakin on tarjolla.
 
"tontti"
[QUOTE="espoolainen";30373832]Kehä iii sisäpuolella[/QUOTE]

Olen vertaillut monia tonttikauppoja ja esim vuonna 2012 keskimääräinen neliöhinta per neliö Espoossa oli 208e/m2. Jos sulla on siis joku 1000m2 tontti, niin sen oikea hinta, jolla kauppaa on oikeasti käyty olisi 208 000e.

Jos tontti on noin halpa, se on myyty sit -50% todellisista toteutuneista hinnoista.
Tai joitakin tontteja toki menee alemmalla hinnalla, koska ne ovat niin vaikeasti rakennettavia.
 

Yhteistyössä