Apua, en tiiä onko tampooni jäänyt sisälle.. :( *ällövaroitus*

  • Viestiketjun aloittaja nonnniin
  • Ensimmäinen viesti
Jep jep. Vaikka sinulla oisi maailman kirein pillu muutenki kuin omissa kuvitelmissasi, niin kyllä sinne voi tamppooni hävitä.
Mieti nyt pumpulia, joka kastellaan läpimäräksi. Se litistyy ja muotoutuu vaikka mihin muotoon. Samoin käy sille tamppoonille, kun tarpeeksi vettyy.
Älä itees ota vaikka sun ränäs nielaisis vaikka koko paketin sisään, ei kaikilla ole niin.
 
"anni"
minä olen käynyt tk päivystyksessä samasta syystä :D mulla oli vuoden vanha korvakierteinen esikoinen, koliikkivauva ja ihan väsymyksestä sekaisin olleena en tunnistanut paikkojakaan ollenkaan siis tuntoaisti oli vielä vähän hakusessa synnytyksen jälkeen...ihan olivat asiallisia mua kohtaan vaikka naureskelivat kai kahvihuoneessa. näitä siis sattuu. MIELUUMMIN tarkistat jossain kuin saat kunnon tulehduksen.
 
aina jaksaa yllättyä
Mua lähinnä ihmetyttää, että joku ei oikeasti pysty laittamaan sormia sisälleen.. Mitä kamalaa sieltä sitten voi löytyä? Miten siinä sitten tietää jos jokin on pielessäkään vai kuoleeko tuollaiset ihmiset johonkin alueen syöpiin sitten vai tai näidenkö kierukat sitten juuri pettää kun ei tiedetä onko se valahtanut vai ei? Omituista jos oma anatomia ei kiinnosta ollenkaan. Etenkin jos seksiä pystyy harrastamaan ja on synnyttänytkin ja herra ties ketä on ronkkinut sieltä.
 
säpäle harmaana
Miten voi unohtaa tampoonin inee, eikä huomaa sitä? Nyt en ihan ymmärrä, että millaset onkolot teillä on jos noin voi käydä.
No siten, kun ei ronklaa värkkiään sormilla. En minä ainakaan tietäisi onko minulla tamponi vai ei jos a) en näkisi/tuntisi narua b) ronkkisi sisuksia tai c) muistaisi, olenko laittanut tamponin. B kohtaa tulee harvemmin tehtyä, a- ja c-kohdathan ap:lla taisi falskata.

Se tamponihan laitetaan siten, ettei sitä tunnu. Laitatko sinä sen sitten jotenkin väärin, jos sinä tunnet sen?
 
"Rtrt"
Miten voi unohtaa tampoonin inee, eikä huomaa sitä? Nyt en ihan ymmärrä, että millaset onkolot teillä on jos noin voi käydä.
En mä ainakaan tuntenu tampoonia sisälläni. Ja niin sen on tarkoituskin siellä olla..
Sehän on väärin laitettu jos sen tuntee.

Ikinä en oo kyllä unohtanut tampoonia sisälle menkkojen loputtua. Ja nykyään ei tarvi edes käyttää sellaista kun thyroxiini on niukentanut vuodon ihan minimaaliseksi.
 
aina jaksan yllättyä
Alkuperäinen kirjoittaja aina jaksaa yllättyä;30360587:
Mua lähinnä ihmetyttää, että joku ei oikeasti pysty laittamaan sormia sisälleen.. Mitä kamalaa sieltä sitten voi löytyä? Miten siinä sitten tietää jos jokin on pielessäkään vai kuoleeko tuollaiset ihmiset johonkin alueen syöpiin sitten vai tai näidenkö kierukat sitten juuri pettää kun ei tiedetä onko se valahtanut vai ei? Omituista jos oma anatomia ei kiinnosta ollenkaan. Etenkin jos seksiä pystyy harrastamaan ja on synnyttänytkin ja herra ties ketä on ronkkinut sieltä.
Mua lähinnä ihmetyttää, että joku ei tiedä jottei maailma ole mustavalkoinen ja että ihmisillä on erilaisia taustoja.

Heti alkuun tuli mieleen esimerkiksi se, että on kasvatettu päin helvettiä. Eli toisin sanoen tämä hyvin ahdasmielinen kasvatus, jossa ei saa puhua mistään seksuaalisuuteen liittyvästä, ei saa masturboida eikä tutustua itseensä ja kaikki seksiin/omiin sukupuolielimiinsä liittyvä on likaista.
Kun sitä kuuntelee ekat 20 vuotta ja siihen kasvaa niin vaatii aika paljon, että siitä fiiliksestä ja niistä asenteista pääsee irtoamaan. Sellainen ihminen esimerkiksi ei kykene välttämättä sormeaan työntämään yhtään mihinkään alakerran reikään.
 
ap..
Niin, en osaa selittää miksi en pysty/halua omaan värkkiin sormiani tunkea.. Vaikea selittää, tuntuu vain pahalta. Ei se kai nyt ollu pointti tässä, muutakuin siltäosin että en itse voi sitä mahdollisesti sisään jäänyttä tampoonia sieltä kaivaa. Mulla ei ole kierukkaa ja papassa käyn säännöllisesti, tämä tiedoksi sinulle kuka ihmettelit asiaa. En myöskään pidä siitä että kukaan "ronkkii" minua alapäästä..
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja aina jaksan yllättyä;30360670:
Mua lähinnä ihmetyttää, että joku ei tiedä jottei maailma ole mustavalkoinen ja että ihmisillä on erilaisia taustoja.

Heti alkuun tuli mieleen esimerkiksi se, että on kasvatettu päin helvettiä. Eli toisin sanoen tämä hyvin ahdasmielinen kasvatus, jossa ei saa puhua mistään seksuaalisuuteen liittyvästä, ei saa masturboida eikä tutustua itseensä ja kaikki seksiin/omiin sukupuolielimiinsä liittyvä on likaista.
Kun sitä kuuntelee ekat 20 vuotta ja siihen kasvaa niin vaatii aika paljon, että siitä fiiliksestä ja niistä asenteista pääsee irtoamaan. Sellainen ihminen esimerkiksi ei kykene välttämättä sormeaan työntämään yhtään mihinkään alakerran reikään.
Eikä sen tarvitse olla mistään seksuaaliasenne/kasvatuksesta kiinni. En minä mielelläni laittaisi sormiani peräaukkoonikaan, enkä ikimaailmassa saisi piilareitakaan silmiini. Myös insuliinipiikitys kuulostaa/näyttää minusta hurjalta. Ehkä sitten olen omituinen.
 
ap..
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30360749:
Eikä sen tarvitse olla mistään seksuaaliasenne/kasvatuksesta kiinni. En minä mielelläni laittaisi sormiani peräaukkoonikaan, enkä ikimaailmassa saisi piilareitakaan silmiini. Myös insuliinipiikitys kuulostaa/näyttää minusta hurjalta. Ehkä sitten olen omituinen.
Piilareita en myöskään saisi ikinä laitettua! Näyttääkin jo niin pahalta. Ehkä joku ei ymmärrä miksi en pysty emättimeen sormiani laittamaan mutta en mä kummeksu niitä ketkä roplaa itseään joka välissä jostain reiästä, tehkööt mitä huvittaa.
 
voi hittolainen
Siis jumankevita. Lääkärinä olen sitä mieltä että nyt ensin kokeilet ihan ite mitä siellä alapäässä on, onko tamponeita vai eikö. Tuommosen takia ei kyllä ensimmäitteeks lääkärille lähdetä. Jos sitte vielä olet epävarma niin odottelet varmaan tulehdusta ja sitte saat akuuttiajan, koska muutenhan ei tuo mikään kiireellinen päivystysasia ole.

Ja jos noin hankalaa on, niin ÄLÄ KÄYTÄ NIITÄ TAMPONEJA!
 
ap..
Siis jumankevita. Lääkärinä olen sitä mieltä että nyt ensin kokeilet ihan ite mitä siellä alapäässä on, onko tamponeita vai eikö. Tuommosen takia ei kyllä ensimmäitteeks lääkärille lähdetä. Jos sitte vielä olet epävarma niin odottelet varmaan tulehdusta ja sitte saat akuuttiajan, koska muutenhan ei tuo mikään kiireellinen päivystysasia ole.

Ja jos noin hankalaa on, niin ÄLÄ KÄYTÄ NIITÄ TAMPONEJA!
Varsinainen lääkäri..

Juu 15v vuotta olen käyttäny ja tää on eka kerta kun näin käy. Ei ole ollenkaan hankalaa vaan nyt vaan oma muisti petti ja väsymys ja uneliaisuus sekoitti pään. No odottelen sitte tulehdusta, lääkäri..
 
hmmmm mm
Varsinainen lääkäri..

Juu 15v vuotta olen käyttäny ja tää on eka kerta kun näin käy. Ei ole ollenkaan hankalaa vaan nyt vaan oma muisti petti ja väsymys ja uneliaisuus sekoitti pään. No odottelen sitte tulehdusta, lääkäri..
Ei nyt millään pahalla, mutta nyt kyllä lähestytään jo mielenterveysongelmia, jos ennemmin vaarantaa terveytensä.. No mutta kuitenkin, kai nyt mies saa edes koskea sinne, voisiko hän auttaa?
 
ap..
Ei nyt millään pahalla, mutta nyt kyllä lähestytään jo mielenterveysongelmia, jos ennemmin vaarantaa terveytensä.. No mutta kuitenkin, kai nyt mies saa edes koskea sinne, voisiko hän auttaa?
Okei, lupaan hakeutua psykiatrin juttusille tämän jälkeen, jos oikeasti normaaliuden määritelmään kuuluu, että sormet on pystyttävä tunkemaan pimppiinsä..
 
ggg
Niin saako se mies edes koskea sinne? Siis mikäli mies on kuvioissa.

En oikein ymmärrä, että miten tuntemattomat lääkärit ja hoitsut saavat koskea sinne ennemmin kuin itse tai kumppani..
 
ap..
Niin saako se mies edes koskea sinne? Siis mikäli mies on kuvioissa.

En oikein ymmärrä, että miten tuntemattomat lääkärit ja hoitsut saavat koskea sinne ennemmin kuin itse tai kumppani..
Niin no en mä vissiin sanonut että olen varannut aikaa lääkärille tms. Ja en mä siitä pidä että esim. papakokeessa joutuu käydä mut se nyt vaan on pakko. Ja jos tämän asian takia joudun menee lääkärille niin se on pakko, ei valinta. Eli eivät he "saa" koskea vaan se on välttämätön paha.
 
gggggggggggg
Mutta huomaan että minusta nyt yritetään tehdä jotenkin poikkeava vaikka se nyt ei ollut tämä ongelma alunperin. Kiitos vaan asiallisesti vastanneet..
Ihan turha heittäytyä marttyyriksi jos ei ymmärrä tarjottuja ohjeita siitä, että yksinkertaiseen ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu, mutta kun se ei kelpaa kun asiat on kivempi tehdä vaikeimman kautta ja käydä ennemmin lääkärissä kerjäämässä huomiota ja marttyyröimässä hieman sielläkin uhrautumisesta ja pakollisesta pahasta. Ulkopuoliselle voi olla _hieman_ vaikea ymmärtää miksi asiaa ei vain voi hoitaa pois päiväjärjestyksestä ja unohtaa sen jälkeen niin kuin normaali aikuinen ihminen tekisi.
 
"orrimorri"
Tamponihan valuu ulospäin märkänä. Suihkuta vettä pimpsan sisälle ja sen jälkeen ponnista kyykyssä. Jos siellä jotain on, niin se valuu kyllä alemmas ja tunnet, onko siellä jotain ylimääräistä
 
hmmmm
Siiirry kuukuppiin, sitä ei ole niin helppo unohtaa kun sama kuppi tyhennetään aina (eikä ole yhtä iso infektioriski vaikka se unohtuisikin). Mutta kuukupin asennus tosin edellyttää että sormet tungetaan "sinne" ;)
 

Yhteistyössä