suositelkaa ammetta 9kk ikäiselle

  • Viestiketjun aloittaja kylpytuki jäänyt pois
  • Ensimmäinen viesti
kylpytuki jäänyt pois
meillä on ollut käytössä kylpytuki joka ei nyt enää mene 9kk ikäiselle vauvalle.

suositelkaa jotain ammetta 9kk ikäiselle. Onko olemassa jotain ns. istuma-ammeita, joihin pienemmätkin menevät. Ei ole paljon tilaa ja vauva käy enimmäkseen suihkussa kuivuvan ihon takia joten joku sellainen missä voi istua olisi parempi kun siellä ei pitkään voida lotrailla.

tavallisiin pesuvateihin ei kai isommat vauvat mahdu? On juuri oppinut itse istumaan.
 
Vmn
Miksi siis tarvitsette sen ammeen, jos ei oikein ole tilaa eikä vauvan ihokaan oikein kestä kylpemistä?

Mä istutan pojan potalle tai seisomakorokkeelle ja suihkuttelen siinä.
 
Ikean amme on ainakin tuota Orthexin ammetta pienempi. Mutta jos sillekään ei ole tilaa, niin sitten onkin vähän hankalampi.

Pyöreä pesuvatikaan ei järin suuri ole...onkohan se neliskummallinen vähän isompi? Mene ja tiedä.

Vaihtoehtona on toki myös ostaa sellainen pieni, puhallettava kahluuallas. Siis sellainen ns. vauva-allas, jonka läpimitta lienee noin 60-70 cm. Saattaa olla, että moinen löytyy "ei puhallettavanakin" versiona. Ne menee pieneen tilaan silloin, kun niitä ei tarvita ja kun tarvitaan, niin niihin mahtuva vesimäärä on aikalailla sama, kuin mitä tuollaiseen lasten ammeeseen mahtuu.
 
"Tiitu"
Piti vain tulla kysymään, että oletko kokeillut laittaa lorauksen ceridal öljyä kylpyveteen? Kuivuuko vauvan iho öljystä huolimatta? Meillä taipumusta kuiviin läiskiin heti kun tulee vähän kylmempää mutta iho pysyy todella hyvässä kunnossa vaikka (nyt 16 kk ikäinen) käy joka ilta kylvyssä) kun vain laitan lorauksen ceridalia kylpyveteen.

Ammeasiassa en osaa auttaa muuten kun tuli vain mieleen miten olisi sellainen muovinen säilytyslastikko? Siis niitä missä on kansi ja joita myydään vähän joka kaupassa? Sinne vain pohjalle leikkaa sopivan mittaisenpalan liukuestematosta jos on liian iso.
 
äire
Tiitu, täällä on kanssa 1,5v iho alkanut kummasti nyt syksyn myötä kuivumaan. On kanssa tullut mahaan navan seudulle semmoisia kuivia pieniä punaisia plänttejä. Mutta pitää tuota ceridalia laittaa kanssa kylpyveteen. Taapero kun niin rakastaa kylpemistä ja veden kanssa lotraamista joka ilta.
 
"Tiitu"
Lisäyksenä vielä, että jos olen pesemässä hiukset (päänahkaa en hinkaa jokailta vaan kastuu sen verran mitä kastuu) niin olen ensin pessyt hiukset ja sitten vasta lorauttanut ceridalia. Jos tuolla ceridalvedellä pesee hiukset niin niistä tulee todella rasvaisen näköiset seuraavaksi päiväksi :)
 
Vierras
Mä en nyt ihan ymmärrä missä muussa asennossa se lapsi vois siellä olla kuin istumassa?
Eihän sinne pohjalle kannata laittaa kuin pukkuisen vettä kun tuon ikäinen vielä herkästi kaatuu jos on paljon vettä. Sen verran vaan että on hyvä leikkiä.
Mut joo, jos tila on ongwlma niin varmaan se ikean amme on hyvä.
 
tytön ja pojan äiti
Meillä oli flexi bath-niminen,kokoonTaitettava amme. Ihan huippu just tossa iässä. Aika pieni mutta tarpeeks syvä (kunnolla vettä,ettei lapselle tule kylmä) Ja tosiaan saa taittaa litteäksi. Suosittelen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytön ja pojan äiti;30361943:
Meillä oli flexi bath-niminen,kokoonTaitettava amme. Ihan huippu just tossa iässä. Aika pieni mutta tarpeeks syvä (kunnolla vettä,ettei lapselle tule kylmä) Ja tosiaan saa taittaa litteäksi. Suosittelen!
Tämmöistä en ollutkaan ennen nähnyt. Googletin ja oli kovasti kätevän oloinen :)
 

Yhteistyössä