koiranpentu kusee sänkyyn ja sohvale,omaan nukkumapaikkaan,vituttaa

  • Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
"milky"
ikää pennnulla 11vko ja osaa tehdä myös sanomalehdelle, mutta kusee joskus huvikseen just siihen missä sattuu heräämään, esimerkiksi sohvalle.
nuorempana minulla on ollut useampikin koira ja kasvatinkin kääpiövillakoiria ja koskaan yksinään niistä ei kussut sohvalle tai sängylle tms. Mutta tämä
on nyt kussut 2kertaa sänkyyn ja 2 kertaa sohvalle viikon aikana. ei myöskään ole hiljaa omalle paikalla sängyn vieressä vaan ulvoo ja vinkuu.

en tiedä mitä tehdä tuolel kuseskelulle. Tekee myös ulos lähes aina kun käytetään pentu ulkona ja käy 2 tunnin välein, ja aina heti herättyä. mutta toki ihmisen pitää pukea takki ja kengät itselle. jos ei olisi lapsia olisin jo pistänyt myynti ilmoituksen. seksi elämäkin on 0:ssa koska ketä huvittaa panna jos pentu ulvoo oven takana tai hyppii päällä!!! vittu että ärsyttäää koko koiran hankkiminen. koskaan ei ole ollut yhtä rasittavaa yksilöä. Haluaisin hankkiutua eroon pennusta koska en jaksa pestä kusipyykkiä kaiken muun päälle.. mutta lapset on jo kiintynyt pentuun ja muute pentu on ihmisrakas ja kiltti.

en vaan käsitä miksi pitää kusta joka paikkaan kun osaa käydä paperilla ja ulkonakin pissalla. yölläkään ei voi kunnolla nukkuu kun saa miettii että koska se kusee siihen pään viereen.

kyllä olen ärtynyt ja ihan syystä joten turha tulla arvostelemaan kielenkäyttöäni.piste. mutta jos jollain on ollut pennulla samaa ongelmaa niin kertokaa millä sen sai pois?
 
hmph
Sulla taitaa olla pentublues ja pentu vaistoaa sen, tai sitten teille vaan on yksinkertaisesti sattunut vitipää yksilö.
Ei ole todellakaan koiralle normaalia kusta sängylle, jossa se nukkuu.
 
koiranomistaja
Kyllä mä sanoisin että vika on omistajan päässä nyt.... 11 viikkoinen ei vielä osaa pidättää täydellisesti, jos juuri ollenkaan. Jos et halua että koira kusee sohvalle, älä päästä sitä sohvalle. Ja tottakai se ulvoo sinne sängylle, jos se sinne jo kertaalleen on päästetty.....

ja joo, mulla on ollut koira joka tossa iässä kusi sänkyyn esim. yöllä. Mutta se oli oma vikani, kerta sen viereen otin nukkumaan. Se sänkyyn pissiminen jäi pois kun koira kasvoi ja pidätyskyky kasvoi + oppi sisäsiistiksi. 11 viikkoa vanha on todella harvoin täysin sisäsiisti. Koirien kanssa on sama kuin lasten kanssa, ei se koira opi pidättämään ja tunnistamaan hätäänsä ajoissa ennenkuin on siihen fyysisesti valmis.
 
"hmmm"
Mä en ymmärrä tota sanomalehtien kanssa pelaamista, siinä ei ole yhtään mitään järkeä vetää hommaa niin vaikean kautta ja lattiatkin kärsii ja koira voi ymmärtää väärin koko homman. Helpompaa opettaa tekemään tarpeet suoraan ulos. Jaksaa vain rampata siellä tosi usein (onko sillä väliä siivoaako kusta vai onko ulkona, sama vaiva), meillä oli jo noilla viikoilla ihan selkeä haisu hommasta ja siivoukset alkoi vähetä.
 
koiranomistaja
Itse ne myöskään käyttänyt sanomalehtiä. Ulos vietiin samantien kun heräsi ja muutenkin tosi tiuhaan, vaikka 11 viikkoisena saattoi vielä pissiä sänkyyn yöaikana, niin sisäsiistiksi oppi melko aikaisin. Aika vähän lopulta jouduttiin kusia sisältä siivoskelemaan.
 

Yhteistyössä