Naisten kauneusihanteet: Mistä ne tulee?

Ihmisnainen ei ole sen kummalisempi kuin kanakaan, ainainen kilpailu miehistä on kaunistautumisen syy. Miksi helvetissä kukaan laittaisi pakkelia naamaan itsensä takia?
Samasta syystä kuin käytetään oman tyylisiä vaatteita. Kyllä heteronaiset laittautuvat ihan sellaisiinkin tilaisuuksiin, joissa on pelkkiä heteronaisia. Kaveriporukan illanviettoonkin laitetaan mieluummin nätit vaatteet kuin jotkut pieruverkkarit. Ihan kotioloissakin laitetaan juhlapäivänä siistimmät vaatteet, vaikkei otettaisi edes valokuvia. Ne juhlavaatteet tuovat juhlan tuntua eri tavoin kuin jos vaan raahustaisi aamutakissa. Samasta syystä ihmiset laittavat pakkelia - on mukava näyttää sellaiselta, jollaisen mielikuvan haluaa itsestään antaa.
 
Aivan, mutta sitä et tunnu ymmärtävän, että biologia määrittelee kauneusihanteesi. Haluat, niinkuin muutkin naiset, näyttää nuorelta hedelmälliseltä naiselta, joka on parhaassa lisääntymisiässä. Et tietenkään ajattele näin, mutta geenisi vievät sinua. Naisporukassa siis osoitatte paremmuutta toisillenne olemalla "enemmän miehen jälkeläisen synnyttäjäksi sopivan näköisiä" ja sitä kautta korkeammalla keskinäisessä nokkimisjärjestyksessä.
Entäs ne naiset, jotka eivät ole kiinnostuneet miehistä eivätkä toisistaankaan? Miksi he sitten sinun näkemyksesi mukaan laittautuvat, kun kokoontuvat yhteen vaikka iltaa istumaan?

Itse en yritä näyttää paremmalta kuin muut naiset enkä edes tiedostamattani kilpaile miehistä. En ole niin kiinnostunut miehistä. Ja en usko olevani ainoa.
 
Antaa kummasti itsevarmuutta kilpailla esim. työelämässä muita naisia vastaan, kun on ulkoisesti näyttävämpi. Pelkällä upealla olemuksella saa toisen hallintaansa. Siinä ei ole mitään tekemistä miesten kanssa.
Näyttää olevan tosiaan niin, että nainen on naiselle susi monien kohdalla :/ Hyi että!! Luojan kiitos meidän työyhteisössä on naisten (miehiä ei ole kun muutama keikkalainen) kesken sisarelliset suhteet toisiimme<3

Girls compete with each other, women empower one another ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
"Liisi"
Näyttää olevan tosiaan niin, että nainen on naiselle susi monien kohdalla :/ Hyi että!! Luojan kiitos meidän työyhteisössä on naisten (miehiä ei ole kun muutama keikkalainen) kesken sisarelliset suhteet toisiimme<3

Girls compete with each other, women empower each other ;)
Voi, sama tuli itsellenikin mieleen. Että me naiset kilpailemme keskenämme? :(

Itse kilpailen miesvoittoisella alalla miesten kanssa, enkä ihan kauheasti edes kilpaile, vaan pyrin pitämään tiimihenkeä yllä.
 
vieras*
kyllä ne miesten mielestä parhaimman näköiset naiset useimmiten ovat niitä lääketieteellisesti katsottuna hyvin hoikkia naisia ja niihin mittoihin mahtuu ilman jatkuvaa diettaamista ja treenaamista vain hyvin pieni osa naisista. Suurin osa ei saa ihannevartaloa edes treenillä ja ruokavaliolla, monilla suomalaisilla naisilla esimerkiksi on melko raskas ruumiinrakenne (leveät hartiat ja lantio, isot kädet, iso pää) mikä siis on eri asia kuin ylipainoisuus. Ns isoluisuus ei tarkoita että paino olisi edes kovin korkea.
Moni mies myös sanoo että nainen näyttää hyvältä kun ei ole meikattu. Tosiasiallisesti vaan suurin osa miehistä pitää hillitysti meikattua naista paremman näköisenä kuin meikkaamatonta, eivät vaan tajua edes että sitä meikkiä voi olla paljonkin.
 
"Liisi"
kyllä ne miesten mielestä parhaimman näköiset naiset useimmiten ovat niitä lääketieteellisesti katsottuna hyvin hoikkia naisia ja niihin mittoihin mahtuu ilman jatkuvaa diettaamista ja treenaamista vain hyvin pieni osa naisista. Suurin osa ei saa ihannevartaloa edes treenillä ja ruokavaliolla, monilla suomalaisilla naisilla esimerkiksi on melko raskas ruumiinrakenne (leveät hartiat ja lantio, isot kädet, iso pää) mikä siis on eri asia kuin ylipainoisuus. Ns isoluisuus ei tarkoita että paino olisi edes kovin korkea.
Moni mies myös sanoo että nainen näyttää hyvältä kun ei ole meikattu. Tosiasiallisesti vaan suurin osa miehistä pitää hillitysti meikattua naista paremman näköisenä kuin meikkaamatonta, eivät vaan tajua edes että sitä meikkiä voi olla paljonkin.
Ehkä kuitenkin lisäisin tähän tissifetistin, joka tuntuu olevan 100 %:lla miehistä ja suurimmalla osalla naisistakin. Jos naisella on hiukankin normaalista isommat tissit (tyyliin D tai E), ei rinnoista saa irti silmiään. Harvemmalla laihalla on isot tissit, mutta monella normaalipainoisella on.

Kumpi on miesten unelma, laiha vartalo vai isot tissit?
 
[QUOTE="Liisi";30365251]Voi, sama tuli itsellenikin mieleen. Että me naiset kilpailemme keskenämme? :(

Itse kilpailen miesvoittoisella alalla miesten kanssa, enkä ihan kauheasti edes kilpaile, vaan pyrin pitämään tiimihenkeä yllä.[/QUOTE]

No mutta ulkonäöllä ette varmaan kilpaile?:D
 
[QUOTE="Liisi";30365330]No tuskin, pelkällä ulkonäöllä ei pärjää, oli sitten mies tai nainen.[/QUOTE]

Edes missikisoissa (joissa kylläkin osallistujat ovat fiksuja nuoria naisia) ei kilpailla niin, että "tärkeintä että olen kauniimpi kuin Pirjo". Hyvä ystäväni oli pari vuotta sitten missikisoissa ja solmi siellä useita ystävyyssuhteita! Ex-missi Sara Sieppi asuu perintöprinsessan kanssa, yms noita kavereita monet tekee siellä toistensa kanssa.
Vain heikoimmat kilpailee toisten naisten kanssa, mun mielestä. Tai näkee heidät uhkinaan.
 
Edes missikisoissa (joissa kylläkin osallistujat ovat fiksuja nuoria naisia) ei kilpailla niin, että "tärkeintä että olen kauniimpi kuin Pirjo". Hyvä ystäväni oli pari vuotta sitten missikisoissa ja solmi siellä useita ystävyyssuhteita! Ex-missi Sara Sieppi asuu perintöprinsessan kanssa, yms noita kavereita monet tekee siellä toistensa kanssa.
Vain heikoimmat kilpailee toisten naisten kanssa, mun mielestä. Tai näkee heidät uhkinaan.
Mä en sanoisi itsetunto-ongelmaisia heikoiksi, heitähän nämä "kilpailijat" ovat. Mutta sen kyllä allekirjoitan, että ulkonäköpaineet tulevat toisilta naisilta, osalta ihailun ja toisilta kateuden kautta. Ja se on mun mielestä ihan hyvä. Mieluummin mä katson jotain toista ylöspäin ja haluan olla hänen kaltaisensaan kuin muokkaan itseni sellaiseksi kuin joku mies minun haluaisi olla.
 
Mä en sanoisi itsetunto-ongelmaisia heikoiksi, heitähän nämä "kilpailijat" ovat. Mutta sen kyllä allekirjoitan, että ulkonäköpaineet tulevat toisilta naisilta, osalta ihailun ja toisilta kateuden kautta. Ja se on mun mielestä ihan hyvä. Mieluummin mä katson jotain toista ylöspäin ja haluan olla hänen kaltaisensaan kuin muokkaan itseni sellaiseksi kuin joku mies minun haluaisi olla.
:/ Loputon kilpailu, äitiydestä myöhemmin ja ties mistä. Mun mielestä heikkoitsetuntoinen todennäköisesti ei kilpaile "ylempitasoisten" naisten kanssa, mutta muuten vain kateuteen taipuvainen kyllä ja yrittää pistää aina paremmaksi. Voin vaan tuntea myötätuntoa heitä kohtaan, koska aina on tyylikkäämpiä ja kauniimpia naisia olemassa.

Nykyään me nuoret naiset jaetaan kauneusvinkkejä, tsempataan toisiamme ja höpistään kaikesta naisellisesta muotiblogeissa =)
 
Nykyään me nuoret naiset jaetaan kauneusvinkkejä, tsempataan toisiamme ja höpistään kaikesta naisellisesta muotiblogeissa =)
Joka vasta tuntuukin olevan oikea kateuden taistelutanner :( Välillä oikein oksettaa lukea bloggaajien saamia anonyymejä "rakentavia palautteita".

Mutta älkää käsittäkö mua väärin, mun mielestä naisten välisessä kilpailussa ei ole mitään hienoa, enkä mä todellakaan pyri olemaan yhtään parempi kuin joku muukaan. Mun mielestä naisten välinen vihamielisyys ja kilpaileminen on syvältä, koska meidän ei ole mitään järkeä taistella toisiamme vastaan vaan olisi paljon tärkeämpiäkin asioita tehtävänä. Mutta kauneusihanteet ovat kyllä naisten naisille aikaansaama ilmiö, osittain positiivinen, osittain hyvin negatiivinen.
 
Joka vasta tuntuukin olevan oikea kateuden taistelutanner :( Välillä oikein oksettaa lukea bloggaajien saamia anonyymejä "rakentavia palautteita".

Mutta älkää käsittäkö mua väärin, mun mielestä naisten välisessä kilpailussa ei ole mitään hienoa, enkä mä todellakaan pyri olemaan yhtään parempi kuin joku muukaan. Mun mielestä naisten välinen vihamielisyys ja kilpaileminen on syvältä, koska meidän ei ole mitään järkeä taistella toisiamme vastaan vaan olisi paljon tärkeämpiäkin asioita tehtävänä. Mutta kauneusihanteet ovat kyllä naisten naisille aikaansaama ilmiö, osittain positiivinen, osittain hyvin negatiivinen.
Pääosin blogejen kommenttiboksit on kaikkea muuta kuin kateellisten " panettelua"! Varmaan tajuavat itsekin pysyä poissa kiduttamasta itseään jos ei kykene iloitsemaan toisen tyylitajun/menestyksen tai onnen puolesta ;o Omassa blogissani kiitän melkein joka vko lukijoita siitä kuinka jotenkin aitoja ja ystävällisiä he on, se on ihan mieletöntä:heart: Ihan sama otanko puheeksi hammashoidon tai Irakin sodan niin naiset avautuvat tosi henkilökohtaisistakin kokemuksista ja etsivät toisen puolesta vaikka sen parhaimman hammashoitolan:D puhumattakaan inspiraatiosta, ideoista mitä blogeista on mahdollisuus ammentaa.

Mut olen eri mieltä, että naiset ollakseen toisiaan kauniimpia laittautuvat! Se olisi raadollista ja ikävää:(
 
Tiedättekö te edes itse minkätakia te meikkaatte ? Ja pitäisikö teidän lopettaa meikkaaminen jos se aiheuttaa teille näin paljon tuskaa.
Mä meikkaan ihan sen tähden, että rrrrakastan meikkaamista :) Välillä kekkuloin kotona ties missä bile- ja fantasiameikeissä vauvan päiväunien jälkeen, kun satuin vaan vilkaisemaan meikkipöydälle :D Toki arkimeikissä ei ole ehkä mukana se luovuusaspekti, mutta mä koen olevani parhaimmillani meikattuna ja laitettuna. Joku voi olla eri mieltä, mutta mä tykkään näin :)
 
Keke ruu
Mä meikkaan ihan sen tähden, että rrrrakastan meikkaamista :) Välillä kekkuloin kotona ties missä bile- ja fantasiameikeissä vauvan päiväunien jälkeen, kun satuin vaan vilkaisemaan meikkipöydälle :D Toki arkimeikissä ei ole ehkä mukana se luovuusaspekti, mutta mä koen olevani parhaimmillani meikattuna ja laitettuna. Joku voi olla eri mieltä, mutta mä tykkään näin :)
No jos se on kivaa ja siitä tulee hyvälle tuulelle, niin anna palaa vaan !
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
Tiedättekö te edes itse minkätakia te meikkaatte ? Ja pitäisikö teidän lopettaa meikkaaminen jos se aiheuttaa teille näin paljon tuskaa.
:'D ihana aito ihmetys.. Siitä tulee tuskaa kyllä päivittäin ihan kamalasti.. Mutta äiti opetti että mitä sitä nainen ei kauneutensa eteen tekis?:D
Ei vaan,mä arkena meikkaan siksi että näytän kivemmalta mielestäni niin ja minusta se on myös toisten huomioonottamista. Töihin laitan ainakin värivoidetta, ei kai kukaan finnit loistaen kovin hyvää uskottavuutta tee :p Ja sitten baariin ja kaupungille toki ihan siksi, että mahdollisuudet miehiin on paremmat kun korostan hyviä puolia ja peitän huonot puolet.
 
Miksi olla kauniimpi jos ei vastakkaisen sukupuolen tai niistä kilpailevien naisten takia?
Mun ensitreffit oli lähes luomuna, hiukset aamusella letillä ja vain sipasu ripsaria ( en yleensäkään jaksa laittautua meikein )

En jaksa kilpailla kauneudesta, aina löytyy joku mua kauniimpi ja musta kauneus kumpuaa sieltä, miten kantaa kroppansa ja itsevarmuutena, että kelpaa sellaisena kuin on. :) ( ja olen kärsinyt hoikkuudesta koko ikäni, ikää nyt 32v. Toivon salaa, että joskus vielä saisin kokea, mistä monet naiset valittavat.. saisi olla dietillä, yrittää pudottaa painoa, minä kun taistelen saadakseni pitää nämä reilut 50kg itselläni )

Nyt kun sain itselleni miehen, joka arvostaa mua tällaisena kuin olen, tykkään laittautua, miehelle, josta välitän niin paljon, haluan näyttää kauniilta/ kauniimmalta mitä tavatessamme. Vaikka tiedän, sen olevan miehelle se ja sama, itsestä tuntuu hyvältä laittaa itsensä vain ja ainostaan häntä varten :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30365174:
Entäs ne naiset, jotka eivät ole kiinnostuneet miehistä eivätkä toisistaankaan? Miksi he sitten sinun näkemyksesi mukaan laittautuvat, kun kokoontuvat yhteen vaikka iltaa istumaan?

Itse en yritä näyttää paremmalta kuin muut naiset enkä edes tiedostamattani kilpaile miehistä. En ole niin kiinnostunut miehistä. Ja en usko olevani ainoa.
Niinkuin jo sanoin, monet naiset toimivat noin - yrittävät näyttää houkuttelevalta lisääntymiskykyiseltä naiselta, vaikka tietoisella tasolla olisivat täysin päinvastaista mieltä. Se on geeneihin kodattu ja tietoisesti on todella vaikea muuttaa asiaa.

Kauneusihanteesi paljastavat tämän. Miksi nainen haluaa näyttää 20-25-vuotiaalta? Miksi nainen haluaa, että lantio on vyötäröä leveämpi. Miksi nainen haluaa, että hänellä on miestä suuremmat rinnat? Miksi nainen haluaa, että hänen ihonsa on heleä ja poskilla hento puna? Miksi nainen haluaa, että hänen silmänsä näyttävät suurilta? Miksi nainen ei halua, että hän on kasvoiltaan tai vartaloltaan karvainen? Kuinka moni nainen haluaa, että hänellä on möreä ääni? Miksi suurin osa naisista haluaa, että hän on miestään lyhyempi?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä